וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונדקאית לזוג ישראלי נעלמה בנפאל ימים בודדים לפני הלידה

נמרוד וירון הקדימו את טיסתם לקטמנדו לקראת הלידה, אך הרעש קטע את התכניות ומאז ניתק הקשר עם האם, שנמצאת בשבוע ה-37 להריונה, ולא ידוע אם ילדה. "אי הוודאות קשה, התחיל סרט חדש"

צילום: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד

צפו בנחיתה של מאות ישראלים מנפאל בנתב"ג, אתמול

התינוקות שנולדו בהליך פונדקאות בנפאל שבו ארצה עם הוריהם, הליך הטסת הפונדקאיות נמצא בעיצומו, אך זוג אחד עדיין שוהה באי-ודאות גדולה. אחת הפונדקאיות שאותרה מיד אחרי רעידת האדמה נעלמה זמן קצר לאחר מכן, כשהיא בשבוע ה-37 להריונה, ונכון לעתה לא ידוע מקומה ואם ילדה.

ביום שישי שעבר, טרם רעידת האדמה, נחתו נמרוד טפר, בן זוגו ירון וילדתם נגה בת ה-3 בקטמנדו, לקראת הלידה. "היינו אמורים לטוס השבוע, אבל הקדמנו כי היה ספק שהלידה תקרה כבר השבוע", תיאר היום (חמישי) טפר. "נחתנו בנפאל, התארגנו, ובשבת נסענו לבקר כמה זוגות ששהו במלון אחר, ושם זה קרה. זה היה מבהיל מאוד והרגיש שזה התרחש במשך המון המון זמן. נגה הייתה על הידיים שלי, והיו בחדר עוד שני ילדים ותינוקת שרק נולדה. זו סיטואציה מפחידה מאוד. הרעידות לא פסקו במשך יומיים".

נמרוד טפר, ירון בן זוגו ונגה ביתם אשר בשל רעש האדמה בנפאל ניתן הקשר בינם לבין האם הפונדקאית שנושאת את ילדם. יוסי פליבה, מערכת וואלה! NEWS
נמרוד טפר, בן זוגו ירון ובתם נגה בת ה-3/מערכת וואלה! NEWS, יוסי פליבה

יום אחרי האירוע קיבל הזוג עדכון ראשוני על מצבה של הפונדקאית, ולפיו היא לא נפגעה ומצבה טוב. עוד נמסר לנמרוד וירון כי האישה שוהה במקום בטוח עם אספקת אוכל ומים שוטפת. בשל האירועים החליט הזוג כי עדיף שאחד מהם יחזור לארץ עם בתם, ואחד יישאר בנפאל ללידה.

טפר ונגה יצאו באוטובוס לשדה התעופה לטיסה המיוחדת שהוציאה חברת אל על. בשלב זה התקבלה שיחת הטלפון עם החדשות הקשות. "ירון התקשר וסיפר שאמרו לו שהיא עזבה את הבית שבו שהתה, ולא ברור לאן הלכה", אמר. "ואז התחיל סרט חדש".

הנחת המוצא של הזוג היא כי הפונדקאית נסעה לדלהי, מאחר שהיא מחזיקה באזרחות הודית, אולם מדובר בהשערה בלבד. "כרגע אנחנו לא יודעים היכן היא או אם ילדה", אומר טפר, "ארגנו אנשים שימתינו לאוטובוסים שהגיעו מנפאל לדלהי, אך היא לא אותרה שם". הוא הוסיף כי "בשלב זה אנחנו מנסים למצוא מישהו שיילך לכתובת בדלהי, ובמקביל נפנה לגורמים מקצועיים שמתמחים באיתור אנשים. אנחנו לא רואים ברירה אחרת".

עוד באותו נושא

הפונדקאיות מנפאל: צדק ישראלי ולא רחם הודי

לכתבה המלאה

בשלב זה ירון נותר בקטמנדו, כאמור, בניסיון להתחקות אחר עקבותיה של הפונדקאית, ומתכנן להנפיק ויזה להודו על מנת לנסות ולאתר אותה גם שם. "יכול להיות שהיתה לידה ואנחנו כלל לא יודעים", אומר טפר כשמתקשה לתאר את התחושה ואת תחושת אי הוודאות. "זו קשה, כמו שכל אחד יכול לתאר. חשוב לנו כרגע לאתר אותה ולראות שהיא בסדר, בין אם היתה לידה ובין אם לא".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il
לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully