וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא בלארוס: "למה לא שולטים על היהודים במדינה?"

29.4.2015 / 22:14

הדיקטטור אלכסנדר לוקשנקו ביקר את מושל מחוז מינסק היהודי, משום שלדבריו לא ריסן מנהל אתר אינטרנט יהודי שביקר אותו. "הם לא אוהבים לעבוד בעבודות בזויות", אמר הנשיא, ששיבח את הקהילה על התנגדותה לנאצים

נשיא בלארוס אלכנסדר לוקשנקו, 23 באפריל 2015. AP
נשיא בלארוס אלכנסדר לוקשנקו/AP

נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו תקף היום (רביעי) מושל מחוז יהודי, מאחר שלדבריו הוא "לא שולט" באוכלוסייה היהודית במדינה. בנאום שנשא לאומה הביע הנשיא את זעמו על כך שמגזין אינטרנטי פופולרי, שאותו מנהל יהודי, ביקר צו של הנשיא המטיל מס על אנשים שעובדים פחות מ-183 ימים בשנה. לוקשנקו פנה למושל מחוז מינסק, סמיון שפירו, ואמר כי מנהל אתר האינטרנט tut.by יורי זיסר "אינו מתנהג כיאות". "אמרתי לך לפני שנה לשלוט בכל היהודים בבלארוס", אמר לוקשנקו. מפקד אוכלוסין שנערך ב-2009 קבע כי היהודים מהווים רק 0.14% מ-9.5 מיליון תושבי בלארוס.

לאחר שתקף את המושל שפירו לגלג עליו לוקשנקו. "שפירו התפלל בבית כנסת", אמר לוקשנקו, ששולט במדינה הסובייטית לשעבר מאז 1994. "היה רק גשם במחוז מינסק. שפירו הוא בחור טוב", טען הנשיא, שנחשב לדיקטטור האחרון באירופה. במהלך נאום שנמשך שלוש שעות וסקר את כלכלת בלארוס ואת מצבה הבינלאומי, שיבח לוקשנקו את תפקיד הקהילה היהודית בהתנגדות לכיבוש הנאצי במדינה בזמן מלחמת העולם השנייה, שבמהלכה נרצחו כ-800 אלף יהודים. בהמשך הוא תיאר את היהודים כמי שלא אוהבים לעבוד ב"עבודות בזויות". לדבריו, "הם לא אוהבים ללכלך את ידיהם או להילחם, אבל הם כן לכלכלו את ידיהם איתנו".

עוד ידיעות מהעולם
כך מסתיר חיזבאללה את מספר ההרוגים שלו בלחימה בסוריה
מאייר השער האחרון של שרלי הבדו: "לא אצייר יותר את מוחמד"

זיסר, שהאתר שבניהולו הוא המרכזי ביותר בבלארוס, אמר כי הוא מבולבל בעקבות הערותיו של הנשיא. "גורמים רשמיים הביעו דעות שונות לגבינו, לעתים אף פוגעניות. עם זאת, אנחנו לא יכולים לעוות מידע כדי לרצות אנשים אחרים", אמר. ראש התאחדות היהודים במדינה, בוריס הרצן, ניסה להמעיט בחשיבות הערותיו של לוקשנקו. "לוקשנקו הוא אדם אמוציונלי, שלעתים לא מתבטא בצורה עדינה", הסביר הרצן, שהדגיש כי "למעשה, אנחנו לא רואים סימנים של אנטישמיות בבלארוס".

ב-2007 עורר לוקשנקו מהומה כשאמר שהיהודים הפכו את העיר בוברויסק ל"דיר חזירים". בעקבות זאת הוא שלח משלחת לישראל, במטרה לצמצם את הנזקים שהערותיו גרמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully