וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ניגריה הציל 293 נערות ונשים מידי בוקו חראם

בפעולה מיוחדת של הצבא ביער רצוף מוקשים בצפון-מזרח המדינה, הצליחו החיילים להשיב 200 נערות ו-93 נשים, ולהשמיד שלושה מחנות צבאיים של הארגון הקיצוני. הצבא הבהיר כי לא מדובר בתלמידות שנחטפו לפני כשנה מבית ספרן

חייל של צבא ניגריה במאידוגורי, צפון-מזרח ניגריה. AP
חייל של צבא ניגריה/AP

במבצע מיוחד של צבא ניגריה נגד ארגון הטרור בוקו חראם, ניצלו 200 נערות ו-93 נשים שהוחזקו על ידי לוחמי הארגון ביעד סמביסה שבצפון המדינה – כך נמסר אמש (שלישי) מהצבא. ביער, אשר רצוף מוקשים, הרסו חיילי הצבא שלושה בסיסים של הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני. מדובר באחד המקומות היחידים בצפון-מזרח שנותרו בידי בוקו חראם.

למרות שהיער נמצא כ-100 קילומטרים מהעיירה צ'יבוק שבה נחטפו כ-276 תלמידות לפני כשנה, הצבא הבהיר כי לא מדובר בנערות האלה שהוחזרו, אלא בחטופות אחרות.

טקס לציון שנה לחטיפת התלמידות על ידי "בוקו חראם", אבוג'ה, ניגריה. AP
עצרת באבוג'ה לציון שנה לחטיפת הנערות בצ'יבוק, לפני כשבועיים/AP

לפני כשבועיים ציינו ברחבי העולם שנה לחטיפת הנערות מצ'יבוק בהפגנות מרובות משתתפים. ההפגנה המרכזית נערכה באבוג'ה, בירת ניגריה, שם צעדו 219 נשים ברחובות העיר, כסמל ל-219 הנערות שעדיין נמצאות בשבי הארגון. הנשים לבשו חולצות אדומות שעליהן כתוב "365 ימים" ו"לעולם לא נשכח". כמו כן, טקסים לציון יום השנה התקיימו בלאגוס שבניגריה, וכן בצרפת, בבריטניה ובארצות הברית.

במקביל, ארגון זכויות האדם "אמנסטי" פרסם דוח לפיו בוקו חראם חטף לפחות 2,000 נשים ונערות מאז תחילת שנת 2014. בדוח נטען כי רבות מהחטופות נמכרו לעבדות מין או הפכו ללוחמות בשורות הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully