וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים מודה: לא נוכל לסכל את הסכם הגרעין

מנהיג הרפובליקנים בקונגרס ג'ון ביינר הודה כי אנשיו אינם מצליחים לגייס את הרוב הנדרש שיתגבר על וטו אפשרי של הנשיא אובמה. בכיר איראני: יחלפו עד חודשיים מחתימת ההסכם ועד יישומו

יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר. הקונגרס, וושינגטון, 17 באוקטובר 2013. רויטרס
יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר/רויטרס

יושב-ראש בית הנבחרים מטעם הרפובליקנים, ג'ון ביינר, מודה כי אין בכוחה של מפלגתו לסכל את הסכם הגרעין שמגבש הממשל עם איראן. לדבריו, הקונגרס לא יצליח לגבש את הקולות הנדרשים כדי לבטל וטו, שעשוי להטיל הנשיא ברק אובמה.

ביינר דיבר בכנס סגור עם תורמים יהודים בלאס וגאס בסוף השבוע, ותוכן נאומו דלף לאתר "בלומברג". בנאומו, אמר ביינר כי הוא לא מעריך שיוכל לגייס בקונגרס רוב של יותר משני שלישים, הדרוש כדי להתגבר על וטו נשיאותי. דוברו של ביינר אישר את הדברים, אך הבהיר כי "צריך עוד לדעת כיצד ייראה ההסכם הסופי".

ארה"ב, איראן ויתר הצדדים במשא-ומתן (רוסיה, סין, בריטניה, גרמניה צרפת והאיחוד האירופי) שואפים לחתום על הסכם הגרעין עד 1 ביולי. אמש נפגשו בניו יורק שרי החוץ של ארה"ב ואיראן, ג'ון קרי ומוחמד ג'וואד זריף, בשולי הוועידה לפירוז העולם מנשק גרעיני (NPT). זו הייתה פגישתם הראשונה של השניים מאז השיחות המוצלחות בלוזאן, שהניבו את הסכם המסגרת.

בתוך כך, אמר אמש בכיר איראני כי יחלפו "בין חודש לחודשיים" בין חתימת הסכם הגרעין עד ליישומו. עלי אכבר סלאחי, ראש סוכנות האטום של איראן, אמר כי "ארצות הברית לא אמרה שהסנקציות יבוטלו, אלא רק שהן לא יהיו בתוקף". עם זאת, הוא אמר כי הסנקציות של האיחוד האירופי יבוטלו במסגרת הסכם הגרעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully