וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: נתן אשל משתתף במשא ומתן הקואליציוני

27.4.2015 / 14:10

ראש הסגל לשעבר במשרד ראש הממשלה פרש לפני שלוש שנים לאחר שהודה בהתנהגות בלתי הולמת כלפי עובדת. הליכוד הכחיש כי הוא מעורב במשא ומתן להרכבת הממשלה, אבל התמונות מפגישת מו"מ חשאית בירושלים מוכיחות אחרת. צפו בתמונות

נתן אשל, משה לאון וזאב אלקין במלון קינג דיוויד בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגישה במלון המלך דוד בירושלים, אשל שני משמאל/נועם מושקוביץ

שלוש שנים לאחר שהודה בהתנהגות בלתי הולמת ופרש, תיעוד וואלה! NEWS מהיום (שני) מוכיח: נתן אשל לוקח חלק במו"מ הקואליציוני. צוות וואלה! NEWS תיעד פגישת משא ומתן חשאית בין צוותי הליכוד וישראל ביתנו במלון המלך דוד בירושלים, בהשתתפות משה ליאון מטעם ישראל ביתנו, וזאב אלקין ונתן אשל מטעם הליכוד. בפגישה נכח גם אדם רביעי. קיום הפגישה לא דווח לתקשורת, והיא לא נערכה במשכן הכנסת כמו יתר הפגישות הקשורות למגעים.

אשל הודח בשנת 2012 מתפקידו כראש הסגל במשרד ראש הממשלה לאחר שחתם על הסדר טיעון עם נציבות שירות המדינה במסגרתו הודה בהתנהגות לא הולמת כלפי העובדת ר' ובפגיעה במשמעת בשירות המדינה. הוא התחייב שלא לשוב לשירות המדינה, אך המשיך למלא תפקידי תיווך עבור נתניהו, בעיקר בהקשרים פוליטיים.

עוד על המשא ומתן הקואליציוני:
בנט לנתניהו: מוותר על תיק החוץ, דורש את תיק החינוך
גלאון נגד בנט: "אסור לתת את תיק החינוך למנהיג הלאומנות"
נתניהו וכחלון מתקרבים לסיכום עקרוני: "עדיין יש פערים"

גורמים בליכוד אישרו כי מדובר בפגישת משא ומתן, אך טענו כי אשל אינו חלק מצוות המשא ומתן, וכי היה במקום כחלק מפגישה אישית, שבסיומה ראה את ליאון ואלקין והצטרף אליהם לכמה דקות. ואולם, ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי אשל שהה במקום לכל הפחות 45 דקות וכי הפגישה עסקה במשא ומתן קואליציוני.

נתן אשל מסר בתגובה: "עברתי במקרה ואמרתי שלום. איני חלק מצוות המו"מ. לכן, אין בעיה לכתוב שאני גם חבר בצוות מינוי האפיפיור".

"מדובר באדם אשר צריך להיות מורחק ממוקדי כוח ציבוריים", אמרה בתגובה ח"כ תמר זנדברג (מרצ), שפנתה כבר לפני כחודש ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה להרחקת אשל מהמשא ומתן. "שיתופו במשא ומתן הקואליציוני מהווה זלזול בנושא ההטרדות המיניות ופגיעה בערכי שלטון החוק. אשל פסול מעיסוק בשירות ציבורי לפי הסכם הטיעון שעליו חתם על מנת להימנע מהתמודדות עם ההאשמות החמורות כלפיו, והמשך פעילותו במשא ומתן הקואליציוני לא סביר ולא ראוי". עוד אמרה ח"כ זנדברג כי "מחפיר ומצער שראש ממשלת ישראל בוחר לו כאלה שליחים מגונים. צר לי שהיועץ המשפטי לממשלה מתעלם מפנייתי בנושא ונותן ידו להפקרת נשים נפגעות הטרדות מיניות".

הסדר הטיעון של נתן אשל הוצג בפני נציבות המדינה. טל אנגלנדר
נחשב למקורב למשפחת נתניהו. אשל/טל אנגלנדר

לאורך המשא ומתן, בליכוד הכחישו באופן גורף את מעורבותו של אשל, הנחשב למקורב למשפחת נתניהו. בחודש שעבר פורסם בגלי צה"ל כי שמו של אשל מופיע ברשימת הזכאים לקבלת אישור כניסה לכנסת כדי להשתתף במשא ומתן, אולם בליכוד שבו והכחישו: "הוא לא מעורב". יש לציין כי אשל לא מנוע על פי חוק מלהשתתף בפגישות, והביקורת בנושא היא ציבורית באופייה.

סוגיית השתתפותו של אשל עלתה גם בזמן המשא ומתן הקואליציוני להרכבת הממשלה הקודמת, בינואר 2013. אשל עצמו היה מודע לבעייתיות, כפי שעולה ממייל שיועד ליועצת המשפטית במשרד ראש הממשלה. "ראש הממשלה והשר ליברמן רוצים שאעמוד בראש צוות המו"מ שלהם להרכבת הקואליציה הבאה. האם התחייבותי לא לעבוד בשירות הממשלתי יוצרים בעיה, או שזה בסדר", כתב אז אשל. לרוע מזלו, הוא שלח בשוגג את המייל לחברת הכנסת שלי יחימוביץ', שבחרה לפרסם אותו ברבים. "המייל עצמו, שבחרתי לפרסמו, הוא כל דבר חוץ מפרטי. זכותו של הציבור לדעת את תוכנו", נימקה אז יחימוביץ' את החלטתה לפרסם את המייל שנשלח אליה בטעות.

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"אשל מסרב להיעלם מחיינו". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

בפוסט שפירסמה באותה תקופה בעמוד הפייסבוק שלה הוסיפה: "בנתן אשל טיפלתי שוב ושוב בעבר, כאשר הפר את הסיכום עם נציב שרות המדינה, וחזר לחיינו הציבוריים שוב ושוב. זה אחרי שיצא בשן ועין ובמזל רב בסנקציה הקלה של הרחקתו משרות המדינה – לתמיד – אחרי שבהיותו בכיר בלשכת נתניהו הטריד שם עובדת. הסיבה היחידה שהמייל שלי היה ברשותו הייתה מכתבים דוחים ומאיימים ששלח לי אחרי שטפלתי בעניינו, ממש כפי שהוא מאיים כעת על נשים שמסרבות לראותו שב לחיינו הציבוריים. משהתברר לי כי אשל מסרב להיעלם מחיינו, וכי יש סיכוי גבוה שאכן יהיה בצוות המו"מ, וכי הוא ולשכת ראש הממשלה אינם אומרים אמת – פרסמתי את המייל. זו לא היתה זכותי, זו היתה חובתי".

"מי שחס על פרטיותו של אשל, שמעולם ממילא לא הופרה, מוטב שיחוס על המוטרדת שעברה תקופה מייסרת מאוד, ועל אנשים טובים בלשכתו של נתניהו שהצילו אותה מציפורניו, ועל כך העניש נתניהו אותם. אותם ולא את אשל", סיכמה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

נתן אשל, משה לאון וזאב אלקין במלון קינג דיוויד בירושלים. נועם מושקוביץ
הפגישה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
נתן אשל, משה לאון וזאב אלקין במלון קינג דיוויד בירושלים. נועם מושקוביץ
נתן אשל, משה לאון וזאב אלקין במלון קינג דיוויד בירושלים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully