וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעור המדינה התקבל: שמונה חודשי מאסר לשלומי לחיאני

27.4.2015 / 8:50

שבעה חודשים לאחר שבית המשפט השלום גזר על ראש העיר בת ים לשעבר עבודות שירות, הפך המחוזי בתל אביב את ההחלטה. לחיאני: "הכול לטובה", פרקליטו: "נערער לעליון". ירצה את עונשו מ-1 ביוני

מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בתל אביב הפך היום (שני) את החלטת בית משפט השלום בעניינו של ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני, שהורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים במסגרת הסדר טיעון בספטמבר האחרון. המחוזי קיבל את ערעור הפרקליטות וגזר על לחיאני שמונה חודשי מאסר. ראש עיריית בת ים לשעבר יתייצב לריצוי עונשו ב-1 ביוני.

נוסף על כך, השופטים התירו על כנו את עונשו הכספי של לחיאני - קנס של 250 אלף שקלים. לחיאני הודיע כי יבקש לערער. במקרה כזה, יש לבקש בקשת רשות ערעור לעליון, שלא תמיד מאשר זאת. ראש העיר בת ים לשעבר צפוי לעשות זאת בחודשים הקרובים, טרם תאריך התייצבותו בכלא לריצוי עונשו.

הרכב השופטים בדיון, בראשות נשיאת בית המשפט המחוזי דבורה ברלינר וכן ג'ורג' קרא ואסתר נחליאלי-חיאט, לא חסכו במלים קשות בהחלטתם. "אמון הציבור, אותו נכס חשוב של הרשות השלטונית, קרי אמון הציבור, המבוסס על ההנחה כי 'משרתיו... עושים את מלאכתם למען הציבור, מתוך יושר וניקיון כפיים', ספג מכה קשה בהתנהלותו של לחיאני בכל אחד משלושת האישומים שבהם הורשע", כתבו. "ניגוד העניינים שבו פעל הוא צורם ובוטה, ומעיד על התעלמות מוחלטת מערכים נורמטיביים של שמירה על טוהר המידות וניקיון כפיים בשירות הציבורי. להפרת אמונים – פנים רבות, וקשת נרחבת של התנהגויות יכולה להתכנס תחת מוטת כנפיה של עבירה זו. במקרה הנוכחי, לצערנו אנו נאלצים להסכים עם הגדרת התביעה כי מדובר בהפרת אמונים הגובלת בשוחד, כאשר הגדרה זו נכונה לכל אחד משלושת האישומים".

לקריאה נוספת:
בתום קרב צמוד: מחליפו של לחיאני נבחר לראשות עיריית בת ים
הודאה ומעשים טובים - הסיבות לעונש הקל של לחיאני
הסדר לא ראוי

שלומי לחיאני, בית משפט המחוזי בתל אביב, אפריל 2015. דוד קורן, צילום מסך
בדרך לכלא. לחיאני בבית המשפט המחוזי, היום/צילום מסך, דוד קורן

השופטים אף התייחסו בהחלטתם לעובדה כי המדינה ביקשה לערער על החלטה בהסדר הטיעון, וטענו כי מן הראוי לעשות כך בפרשה חמורה זו. "המלחמה בשחיתות מסוג שכזה, אינה יכולה לעצור או להתפשר והיא מחייבת ענישה בעלת מסר חד משמעי. שקללנו, אולי אף שקללנו ביתר שאת את כל שנאמר לעיל באשר לזכויותיו של לחיאני, והן אינן מועטות. ראינו לנגד עינינו את הזהירות שבה מצווה ערכאת הערעור לנהוג כאשר היא מתערבת בענישה. הסדר הטיעון אף הוא מרחף לכל אורך הדרך, ואף הוא מורה על הצורך באיפוק יתר כאשר עומדת על הפרק שאלת מיקומו של המשיב במתחם הענישה שנקבע על-ידינו. ולאחר שעשינו כל זאת – אנו שבים ואומרים כי האמירה הנורמטיבית בתיק זה מחייבת מאסר מאחורי סורג ובריח, כאשר כל הנימוקים לקולא יכתיבו את אורך התקופה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לחיאני: "לא מצטער על כלום"

"בית המשפט קבע כי מדובר בדרגת חומרה שקרובה לשוחד. המסר הוא חד וברור במאבק בשחיתות. זכותו לבקש ערעור ובית המשפט יחליט"

לחיאני אמר בדיון כי הוא נערך למאבק משפטי על חפותו. "אנחנו יהודים פשוטים, מה שבורא עולם עושה זה לטובה. אין ספק שזה לא סוף פסוק, נגררנו לערעור הזה ולערעור הבא. איני מצטער על כלום, מה שקורה לאדם זה לטובה".

בא כוחו של ראש עיריית בת ים לשעבר ירון קוסטליץ הביע מורת רוח ממערכת המשפט. "אנחנו מאוכזבים מהתוצאה. בית המשפט התערב התערבות חריגה. אני חושב שיש פה פגיעה קשה במוסד הסדרי הטיעון. נבקש לערער לעליון על מנת שלחיאני יוכל לשוב ולתרום", אמר.

התובעת בתיק, עורכת הדין שרון כהנא מפרקליטות מיסוי וכלכלה, מסרה כי "בית המשפט מקבל את ערעור המדינה ומעביר מסר ברור שלחיאני צריך להישלח לענישה מאחורי סורג ובריח. חובת נבחרי הציבור לשים בראש סדר העדיפות את האינטרס הציבורי. עמדנו על כך שזה הכלי שלנו להילחם בשחיתות. בית המשפט קבע כי מדובר בדרגת חומרה שקרובה לשוחד. המסר הוא חד וברור במאבק בשחיתות. זכותו לבקש ערעור ובית המשפט יחליט".

הפרקליטות: הסדר הטיעון הקל עם לחיאני באופן חריג

על אף שעונשו של לחיאני התקבל, כאמור, במסגרת הסדר טיעון, ערערה הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בטענה כי העונש שנקבע לראש העיר בת ים לשעבר אינו הולם את חומרת מעשיו. לטענת הפרקליטות, העונש צריך להיות חמור יותר ואף מחייב מאסר מאחורי סורג ובריח, שכן בית המשפט הגדיר את מעשיו במלים "הפרת אמונים חמורה ומשמעותית". עמדתה היא שבית המשפט קבע מתחם ענישה נמוך לכל אחת מהעבירות שבהן הורשע לחיאני והקל עמו באופן חריג – הן מבחינת משך תקופת המאסר והן מבחינת אופן ריצוי המאסר.

קוסטליץ טען בדיון שנערך בנוגע לערעור כי לו היו גוזרים על לחיאני שנת מאסר והוא היה מערער על כך, המדינה הייתה טוענת שיש לדחות זאת על הסף. זאת, מאחר שמדובר בעונש שניתן במסגרת הסדר מוסכם. "המדינה אינה יכולה לדבר בשתי לשונות", טען בדיון.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully