וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הציוץ על תיק הדתות: בנט ונתניהו ייפגשו הבוקר

24.4.2015 / 1:13

ביום שני האחרון צייץ בנט כי "מסירת תיק הדתות לש"ס היא סוף המשא ומתן" - אך הבוקר צפוי המשא ומתן להתחדש, כשעל הפרק גם תיק הכלכלה ותיק החינוך. במקביל, גם נציגי ש"ס יפגשו הבוקר עם נציגי הליכוד באותו עניין בדיוק

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

(הנשיא נתן לנתניהו הארכה של שבועיים להקמת הממשלה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט ייפגשו הבוקר (שישי) במשרד ראש הממשלה בירושלים. זאת, לאחר שפגישה קודמת בין השניים ביום שישי שעבר הסתיימה ללא תוצאות. ביום שני האחרון צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו כי "נטילת תיק הדתות באופן חד צדדי מהציונות הדתית, ומסירתו לידי ש"ס היא סוף המשא ומתן עם הבית היהודי". מאז ניסו בליכוד למצוא פתרון לסוגיה, אך בינתיים הן בבית היהודי ואין בש"ס מסרבים להתפשר.

נוסף לתיק הדתות, ישנה מחלוקת בין בנט ובין נתניהו גם סביב התיקים שיימסרו לבית היהודי. בליכוד הציעו לבנט לבחור בין תיק הכלכלה והחינוך, וכן הציעו את תיק החקלאות כולל החטיבה להתיישבות לאורי אריאל. בנוגע לתיק השלישי, שאמור להימסר לאיילת שקד, אמרו בליכוד כי הוא תלוי בתיק שייבחר בנט, וכי אם יבחר בתיק החינוך, הבכיר יותר, התיק השלישי שיהיה מיועד לשקד יהיה זוטר. גורמים בבית היהודי אמרו לוואלה חדשות: "שוב אנחנו שומעים על ההצעות מהתקשורת במקום מהליכוד".

עוד על המו"מ הקואליציוני:
מי יקבל את החינוך? לקראת חלוקת הג'ובים בליכוד
המו"מ הקואליציוני: התקדמות במגעים עם בנט ועם ליברמן
נתניהו הציע לבנט פיצוי תמורת ויתור על תיק הדתות

יו"ר הבית היהודי נתון הצהרה לתקשורת, ירושלים מרץ 2015. טלי מאייר
בליכוד הציעו לבנט לבחור בין תיק הכלכלה והחינוך. נפתלי בנט/טלי מאייר

בתוך כך, גם צוותי המשא ומתן של ש"ס צפויים להיפגש הבוקר עם הצוותים של הליכוד, בניסיון לצאת מהמבוי הסתום שאליו נקלעו השיחות בין המפלגות במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. שתי נקודות המחלוקת העיקריות הן כאמור, סוגיית תיק הדתות וכן סוגיית מנהל התכנון במשרד הפנים, שצפוי להימסר לידי משה כחלון.

בליכוד שוקלים איזה "פיצוי" להעניק לדרעי בתמורה לוויתור על מנהל התכנון. כמו כן, במפלגה בוחנים אם יש אפשרות שמפלגתו, שהובטח לה לקבל את תיק הדתות, תסכים להתפשר עם בנט ולאפשר מינוי שני סגני שרים משתי המפלגות תחת שר מהליכוד.

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי בכנס של ראשי המפלגות, אונ' תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
יסכים להתפשר עם בנט? אריה דרעי/יותם רונן

ביום שני נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כחלון, ומשתי המפלגות נמסר כי הפגישה הייתה ממושכת והתנהלה באווירה טובה. "במהלך הפגישה הושגה התקדמות במשא ומתן הקואליציוני בין שני הצדדים", נמסר בהודעה משותפת. "במקביל, נועדו במשכן הכנסת צוותי המשא ומתן של הליכוד ושל כולנו המגבשים את ההסכם. פגישת המשך בין שני המנהיגים נקבעה".

גורם המעורב במגעים בין המפלגות מסר: "הושגה התקדמות משמעותית. דנו בכל הנושאים הכלכליים, מיעד הגרעון ועד לפרטי הרפורמות שכחלון מבקש להעביר. עוד נודע לוואלה חדשות כי בפגישה סוכם רשמית שתיקי האוצר, הבינוי והגנת הסביבה יימסרו לכחלון, אך לא הושגה התקדמות בעניין חבילת החוקים שמבקש הליכוד להעביר כדי להגביל את כוחו של בג"ץ, ואשר כחלון מתנגד להם. חלוקת התיקים תלויה בהסכמה על כלל הסוגיות, ומותנה בהגדלת מספר השרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נותן הצהרה על הסכם הגרעין עם איראן, 3 אפריל 2015. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
התקדם במו"מ עם כחלון. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בתחילת השבוע קיבל ראש הממשלה נתניהו הארכה של שבועיים להקמת הממשלה מנשיא המדינה ראובן ריבלין. במהלך פגישה שקיימו השניים במשכן הנשיא בירושלים, אמר נתניהו כי הזמן הנוסף דרוש לו על מנת להקים ממשלה "שתהיה יציבה, כדי שנעמוד בכל האתגרים".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully