וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ הקואליציוני: התקדמות במגעים עם בנט ועם ליברמן

18.4.2015 / 0:30

ראש הממשלה ממשיך במאמצים להרכבת הקואליציה. אתמול נועד במשך כשעה וחצי עם יו"ר הבית היהודי לאחר שבועיים של נתק. כמה שעות לאחר מכן הוא נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו ליברמן. גורם במפלגה: "על הסיכומים עם החרדים לא לפגוע ברפורמת הגיוס"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה , מרץ2015. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
ממשיך במאמצים להרכבת הקואליציה. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול (שישי) בצהריים עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט במסגרת המאמצים להרכבת הממשלה. מדובר בפגישה ראשונה של השניים זה כשבועיים. לאחר מכן נפגש עם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן.

על פי גורמים שונים, נרשמה התקדמות גם בשיחות עם בנט וגם בשיחות עם ליברמן. גורם בישראל ביתנו הבהיר: "אם קווי היסוד יתאימו לנו והסיכומים עם החרדים לא יפגעו ברפורמת הגיור ובחוק הגיוס, סוגיית התיקים תיפתר בדקה".

מוקדם יותר, אמרו גורמים בישראל ביתנו לקראת הפגישה כי ליברמן "לא הולך להעלות על דל שפתיו את המילה תיק או תיקים. הוא יתרכז בקווי היסוד, ובנושאי דת ומדינה - חוקי הגיור והגיוס". מלבד כוונתו להתעקש על נושאים אלה, ליברמן מתנגד גם להגדלת מספר השרים בממשלה.

עוד על המו"מ הקואליציוני:
"בנט היה צריך להביא יותר מנדטים כדי לקבל את החוץ או את הביטחון"
המו"מ הקואליציוני בעיצומו: "נותר לסכם את עניין התיקים ולחתום"
דרישת הבית היהודי מהליכוד: קידום חקיקה שתגביל כוחו של בג"ץ

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט בכנס ראשי המפלגות באוניברסיטת תל אביב. פברואר 2015. יותם רונן
"סירב לוותר על תיק החוץ". בנט/יותם רונן

ביום חמישי נודע לוואלה חדשות כי בליכוד פנו לבית היהודי והציעו לפצות את המפלגה אם זו תסכים לוותר על תיק הדתות, הנמצא במחלוקת בין מפלגתו של בנט לבין ש"ס. בבית היהודי מסרו בתגובה להצעת הליכוד כי יסכימו לקבל הצעה נגדית, אולם הדרישה שלהם לקבל את תיקי החוץ והדתות נותרה בעינה.

במקביל, דווח ב"גלובס" כי בליכוד הציעו לבנט לכהן כשר הכלכלה וכשר לעניינים אסטרטגיים, ולהעניק את תיק החקלאות לאורי אריאל ותיק נוסף לאיילת שקד. בסביבת בנט הופתעו מאוד ללמוד על ההצעה מהתקשורת, ופרסמו תגובה חריפה שבה טענו כי המשא ומתן בין בנט לנתניהו מתנהל באתרי האינטרנט במקום בשיחות בארבע עיניים.

"לצערנו, אנחנו מקבלים הצעות מהליכוד דרך התקשורת, אז ניאלץ גם לדחות אותן דרך התקשורת. למען הבהרת הדברים, לאחר פרסום בקשת הבית היהודי למשרדי החוץ והדתות, הליכוד הודיע שיסרב ויציע הצעה נגדית - וזו טרם הגיעה. נעקוב בעניין באתרי האינטרנט אחרי התקדמות המשא ומתן", נכתב בהודעת המפלגה. גורם במפלגה אמר לוואלה חדשות כי המפלגה "סירבה לוותר על תיק החוץ, ובליכוד יודעים זאת היטב".

לפניות לכתב: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 17:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully