וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך כמעט מנע בית הדין הרבני ממסורבת גט לצאת לחופשי

19.4.2015 / 19:43

האישה, שהייתה מסורבת גט ארבע שנים, הגיעה לבית הדין בירושלים לאחר שבעלה נעתר סוף סוף לבקשתה. אלא שאז היא הופתעה לגלות שהדיינים אינם מוכנים להעניק לה את הגט משום שמדובר בראש חודש. רק התערבות של גורמים פוליטיים וביקורת ברשתות החברתיות הביאו לפתרון

פוסט בפייסבוק של טוענת רבנית על מסורבת גט, 19 באפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
פוסט של טוענת רבנית בנושא, היום/צילום מסך, פייסבוק

בית הדין הרבני בירושלים כמעט ומנע היום (ראשון) מאישה שסורבה גט במשך ארבע שנים לאבד את סיכויה לצאת לחופשי. האישה הגיעה היום לבית הדין אחרי שבעלה נעתר להעניק לה גט, אך הופתעה לגלות כי הדיינים מסרבים לסדר לה את הגט כיוון שמדובר בראש חודש, לפי התאריך העברי. רק אחרי פניות של גורמים פוליטיים ורבנים וביקורת קשה ברשתות החברתיות, נעתר אחד הדיינים לסדר את הגט.

האישה נולדה בצרפת ועלתה לישראל עם משפחתה כשהייתה ילדה. בגיל 15 הכירה את בעלה שהיה מבוגר ממנה ב-12 שנים. לבני הזוג נולדו חמישה ילדים, ולאחר 12 שנות נישואים, הביעה האישה את רצונה להתגרש. לפני שנתיים היא חזרה להתגורר בצרפת, והגיעה מעת לעת לדיונים שנקבעו בבתי הדין בירושלים. כמו בכל שאר המקרים, גם לדיון שנקבע ביום חמישי האחרון, הבעל לא הופיע. עורכת הדין של האישה, ניצן שילוני-כספי ממרכז צדק לנשים, ביקשה לקיים דיון נוסף ביום ראשון.

עוד בוואלה חדשות:
מסמכי סוני מוכיחים: כשהתותחים רועמים, השנור מתחיל
אירופה עוצמת עין: נתיבי המוות של המהגרים בים התיכון
תושב צפון הארץ תועד כשהוא מקיים יחסי מין עם כלב לברדור

במפתיע, הופיע הבעל לדיון ולאחר שהאישה הסכימה לוותר על כל רכושה, הודיע כי ייתן לה גט. אלא שאז הדיינים סירבו מאחר שלפי ההלכה לא כותבים גט בראש חודש, והיום חל ראש חודש אייר. הדבר עורר את זעמה של האישה ומקורביה בעיקר בשל העובדה שאותה הלכה ממש קובעת יוצאים מהכלל – הראשון שבהם הוא חשש לעגינות האישה.

גם סגן שר הדתות התערב לטובת האישה

בעוד כלל הגורמים הרלוונטיים נמצאים בבית הדין, החל ברשתות החברתיות קמפיין נגד בתי הדין. גם גורמים פוליטיים, בהם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, התערבו לטובתה של האישה ולאחר כמה שעות נעתר אחד הדיינים, הרב אליהו אברג'ל, לסדר גט לאישה.

עו"ד שילוני אמרה בתגובה: "מעבר לסחיטה שנשים מסורבות גט נאלצות לספוג בהליכי גירושין, המקרה הזה מוכיח שגם בית הדין מערים קשיים בדרך לקבלת חירותה של אישה".

מבתי הדין הרבניים נמסר בתגובה: "הנהלת בית הדין מצרה על הרעש הבזוי שנעשה כלפי בית הדין ירושלים. בעוד הצדדים נועדו במקום, הוצא פרסום המכפיש את שמו. המקרה נבחן לאשורו על ידי הדיינים וצוות ההנהלה כיצד יינתן לסדר את הגט. בסופו של עניין בית הדין פעל לפנים משורת הדין, וסידר את הגט בין הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully