וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולין זועמת על ארה"ב: "אנחנו לא אחראים לשואה"

19.4.2015 / 20:19

השגריר האמריקני בוורשה זומן לשיחת הבהרה בעקבות מאמר של ראש ה-FBI, שבו האשים את פולין באחריות לפשעי הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. "מדובר בעיוות של ההיסטוריה"

ראש ה-FBI ג'יימס קומי, מרץ 2015. AP
גרם לסערה. ראש ה-FBI ג'יימס קומי/AP

משבר ביחסים: פולין זימנה היום (ראשון) את שגריר ארצות הברית בוורשה סטפן מול בעקבות מאמר שנכתב בידי ראש ה-FBI ג'יימס קומי, שבו הועלתה אחריותה של פולין לשואה במהלך מלחמת העולם השנייה. מאמרו של קומי פורסם מוקדם יותר השבוע בוושינגטון פוסט, ועורר זעם בפולין וגרר גינויים נוקבים בכלי התקשורת במדינה ומצד פוליטיקאים מקומיים.

קומי רשם במאמר: "לפי ראות עיניהם, הרוצחים ושותפיהם בגרמניה, בפולין, בהונגריה ובמקומות רבים אחרים לא ביצעו מעשים מרושעים. הם שכנעו את עצמם שזה הדבר הנכון לעשות ושזה הדבר שעליהם לעשות". פולין טענה כי המאמר מעביר מסר שגוי שלפיו היא הייתה אדישה לשואת יהודי אירופה בידי הנאצים.

שגריר פולין בארצות הברית מסר הצהרה שבה נטען כי ההערות "בלתי-מתקבלות על הדעת" והוסיף כי הוא שלח מכתב לקומי. במכתב הוא מחה "על עיוות ההיסטוריה, בפרט בהאשמת הפולנים בפשעים מכוונים שלא רק שלא ביצעו, אלא היו קורבנות שלהם בעצמם".

זמן קצר אחרי ההכרזה של פולין, השגריר מול אמר לכתבים כי הוא ייקח חלק בפגישה במשרד החוץ. "טענות שלפיהן פולין או כל מדינה אחרת חוץ מגרמניה הנאצית היו אחראיות לשואה הן מוטעות, פוגעות ומעליבות", הבהיר השגריר האמריקני, שאמר את הדברים בפולנית. "אני חושב שהמסר הכללי של קומי היה שיש הרבה אנשים בעולם שסייעו לפושעים הנאצים או שהיו אנשים שלא הגיבו כראוי, גם בארצות הברית".

עוד ידיעות מהעולם
אירופה עוצמת עין: נתיבי המוות של המהגרים בים התיכון
סרטון חדש של דאעש מתעד רצח של עשרות אתיופים נוצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully