וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחר: נתניהו יבקש מהנשיא ארכה להרכבת ממשלתו הרביעית

19.4.2015 / 14:34

כמעט חודש לאחר שקיבל מריבלין את המינוי, יגיע ראש הממשלה למשכן הנשיא ויבקש ארכה שלא תעלה על 14 יום, ובמהלכה יצטרך לסיים את הרכבת הקואליציה. בליכוד פועלים להגיע לסיכום עקרוני עם הסיעות החרדיות ועם סיעת כולנו עד מחרתיים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

חודש לאחר שקיבל את המנדט, יגיע מחר (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו למשכן הנשיא בירושלים ויבקש ארכה מנשיא המדינה ראובן ריבלין למלאכת הרכבת הממשלה. מדוברות הנשיא נמסר כי השניים יקיימו פגישת עבודה בלשכתו של ריבלין בשעות הבוקר, ובסיומה צפוי ראש הממשלה לבקש את הארכה.

על פי חוק יסוד: הממשלה, לראש הממשלה ניתן פרק זמן של 28 ימים להרכבת הממשלה. נשיא המדינה רשאי להאריך תקופה זו לתקופה נוספת שאינה עולה על 14 ימים.

ממשלת נתניהו הרביעית - סיקור מיוחד:
סוגרים פינות לקראת תום פרק הזמן הראשון להרכבת הממשלה
המו"מ הקואליציוני: התקדמות במגעים עם בנט ועם ליברמן
"בנט היה צריך להביא יותר מנדטים כדי לקבל את החוץ או את הביטחון"

נתניהו נפגש אמש במעונו עם צוות המשא ומתן של הליכוד לקראת תום פרק הזמן הראשון להרכבת ממשלה, ביום רביעי הקרוב. בית הנשיא העביר ללשכת נתניהו מסרים שלפיהם בגלל יום הזיכרון, יצטרך ראש הממשלה להקדים ולהגיע לבקש את הארכה כבר ביום שלישי. בסופו של דבר הוחלט כי נתניהו יגיע למשכן כבר מחר.

נשיא המדינה הטיל את תפקיד הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס רשמי שנערך הערב בבית הנשיא, מרץ 2015. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו מקבל את כתב המינוי להרכבת הממשלה מריבלין, לפני כחודש/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

גורמים בליכוד אמרו אמש כי במפלגה יעשו מאמצים להגיע עד יום שלישי לסיכום עקרוני עם הסיעות החרדיות ועם סיעת כולנו על תנאי הכניסה של שלוש המפלגות לקואליציה בראשות נתניהו, במטרה להשלים את המגעים במהלך תקופת ההארכה. גורמים ביהדות התורה אישרו אמש בשיחה עם וואלה חדשות כי הצדדים כבר החלו בניסוח ההסכם הקואליציוני. "כעת עובדים על הניסוחים ועל הפינישים האחרונים, זה ייקח כמה ימים", אמרו במפלגה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר אתמול לנתניהו כי לא יסכים לפשרות בחוקי הגיור והגיוס, שעברו בכנסת הקודמת וכעת צפויים לעבור שינוי לבקשת ש"ס ויהדות התורה. גורמים בישראל ביתנו אמרו לוואלה חדשות כי המפלגה ממתינה לקבל מצוות המשא ומתן של הליכוד את טיוטות הסכמי המשא ומתן עם הסיעות החרדיות כדי לראות את הנוסחים הקשורים בחוקים אלה, בטרם יחליטו אם להצטרף לממשלה. "לא נסכים לחזור אחורה בנושאי הגיור והגיוס", אמרו במפלגה.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully