וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: אביו של אייל גולן הבטיח לנערות יחסי מין עם בנו

19.4.2015 / 13:41

נציגת הפרקליטות אמרה את הדברים בדיון טיעונים לעונשו של דני ביטון, שהורשע בחודש שעבר בשורת עבירות מין, ובהן הדחה לזנות בנסיבות מחמירות. מדובר בפעם הראשונה שהפרקליטות מעלה טענה זו באופן מפורש

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

(ביטון מובא לדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בחודש שעבר)

אביו של אייל גולן, דני ביטון, הבטיח לנערות שאם יתלוו ללהקתו של בנו, יזכו לקיים עמו יחסי מין - כך אמרה היום (ראשון) נציגת הפרקליטות בדיון טיעונים לעונשו של ביטון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. מדובר בפעם הראשונה שהפרקליטות מעלה טענה זו באופן מפורש, ועד כה הדברים נאמרו באופן מרומז בלבד.

ביטון הורשע בחודש שעבר בשורת עבירות מין במסגרת הסדר טיעון שנחתם עם סנגורו, עו"ד ששי גז. במסגרת ההסדר המקל נקבע כי ביטון יישלח לכלא לשנתיים בלבד. בדיון היום אמרה הפרקליטה בתיק, עו"ד לבנת מלמד מפרקליטות מחוז תל אביב, כי יש להתחשב בהצהרותיו של ביטון, שלפיהן מי שתישאר עם להקתו של גולן, תזכה לנסוע ברכב הגדול, להגיע להופעות ואף לקיים עמו יחסי מין.

בכתב האישום המתוקן שעל פיו הורשע לא נכללו כל העבירות שבגינן נחקר ביטון. ההסדר הוגש לבית המשפט והעונש שהוא צפוי לשאת כבר סגור ומוסכם - עונש קל של שנתיים מאסר בלבד. בכתב האישום נכתב כי ביטון "הבטיח לנערות להיות בקרבתו של אייל גולן". בהמשך כתוב כי הוא "הזמין אותן למפגשים פרטיים עם גולן", מפגשים שככל הנראה כללו יחסי מין, אולם הדברים לא נאמרו בצורה ברורה עד כה.

עוד בוואלה חדשות:
"יום שישי השחור" בעזה: האם חמאס ארב לגבעתי ברפיח?
ראש העיר חיפה הוציא צו סגירה למפעלים המזהמים
אסון בים: חשש כבד לחיי 700 מהגרים שטבעו בדרך לאירופה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דני ביטון בדיון בהארכת מעצרו, לפני כשנה וחצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ניתן לומר שהנאשם יצר לעצמו מאגר של נערות צעירות שהיו זמינות לקיום אקטים מיניים לו ולחבריו", הוסיפה הפרקליטה. "כפי שטענו, מדובר בנאשם שמצא נערות צעירות, שפער הגילים בינן לבינו הוא כמעט 50 שנה. כמו כן, בפגישה עם שתיים מנפגעות העבירה שהגיעו למשרדנו התוודענו למצוקה שהן נמצאות בה ולמצב הנפשי והמשפחתי שלהן. ניתן לומר שאלה לא היו יחסי כוחות".

מעבר למאסר הצפוי, נגזר על ביטון לשלם סכום של 150 אלף שקלים למתלוננות. "זה עונש לא קל", אמר עו"ד גז. "את העונשים הוא קיבל הרבה לפני. ביום שפרצה הפרשה, העמידו אדם בכיכר העיר והוא נחשף במלוא מעשיו. זה גם סוג של ענישה. הנאשם הוא בן 66, נשוי עם חמישה ילדים. הילד שאנחנו מדברים עליו כאן (אייל גולן - ג"ג) לא מדבר איתו וכנראה גם לא ידבר איתו. זה עונש כבד. הנאשם בזמן המעשים לא הבין ולא האמין ולא העריך את מעשיו כראוי. הוא לא ידע שיש בהן גוון פלילי". ביטון עצמו אמר לבית המשפט: "אני מצטער על כל מה שהיה. אני מביע חרטה".

אביו של אייל גולן הורשע בעבירות מין. צילום מסך
ביטון בדיון שבו הודה בעבירות מין, בחודש שעבר/צילום מסך

ביטון הורשע בסעיפים של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. מכתב האישום נגדו עלה כי הוא שימש נהג רכב הסעות של חברי הלהקה של בנו הזמר וכן בתפקידי שליחויות בחברה. על פי הכתוב, הוא עשה שימוש בקרבתו המשפחתית לבנו על מנת לקדם את מעמדו בקרב מעריצות של אייל גולן ובקרב מכריו, "תוך שימוש במעריצות הצעירות והתייחסות מבזה ומשפילה כלפיהן, כאילו היו חפץ לסיפוקו ולשירותו, לרבות מאוויו המיניים, כמו גם של מכריו".

עוד עלה מכתב האישום כי ביטון נהג באופן שיטתי לפגוש במעריצות של אייל גולן, נערות בנות 20-15 בהופעות ובתכניות שבהן השתתף בנו, לרבות תכניות הטלוויזיה "אייל גולן קורא לך" ו"הכוכב הבא". הוא הציג את עצמו כאביו והציע לנערות להיפגש עמו, להצטלם עמו או להצטרף אליו להופעות ולתכניות, "והכול תוך ניצול רצונן של הנערות להימצא בקרבת אייל ולחסות בהילה של עולם הזוהר", נכתב בכתב האישום. "על בסיס הבטחות אלו, ובמטרה לפגוש באייל ולהיות בקרבתו, נהגו הנערות למסור לביטון פרטי התקשרות עמן".

אייל גולן. ניר פקין
על פי כתב האישום, ביטון נהג לפגוש במעריצות של בנו בהופעות ובתכניות שבהן השתתף. גולן/ניר פקין

כתב האישום פירט גם כמה מהמקרים של ניצול הנערות. אחת הנפגעות, שהייתה בת 18 בעת האירועים, פגשה את ביטון במהלך הופעה של גולן ברעננה באוגוסט 2013. הנערה סיפרה לביטון על מצבה המשפחתי המורכב ועל המצוקה הכלכלית והנפשית שבה הייתה נתונה. לאחר שזכה באמונה, אסף אותה מביתה ואמר לה, בכזב, כי עליהם לעבור בבית חברו לצורך איסוף מסמכים.

לפי כתב האישום, כשהגיעו למקום, הורה לה ביטון לעבור לכלי הרכב של ידידו ולבצע בו מעשים מיניים. הנערה התנגדה אך ביטון התעלם מכך והתעקש. על פי כתב האישום, בשל רצונה להמשיך ולשהות בקרבת גולן, נעתרה לבסוף הנערה להוראתו וסיפקה לחברו מין אוראלי.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully