וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של אייל גולן הודה שסרסר בנערות - ויישלח לכלא לשנתיים

1.3.2015 / 10:33

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את דני ביטון בשורת עבירות מין. כשהוא על כיסא גלגלים, הודה ביטון במסגרת הסדר הטיעון, בין השאר, בהדחה לזנות בנסיבות מחמירות ובניצול קטינים לזנות. בעוד כחודש צפויים לאשר את עונשו

צילום: דוד קורן, עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (ראשון) את דני ביטון, בן 66, אביו של הזמר אייל גולן, על פי הודאתו, בשורת עבירות מין במסגרת פרשת הניצול המיני של נערות. ביטון, שהגיע היום לדיון על כיסא גלגלים, צפוי להישלח לשנתיים מאסר בפועל. במסגרת הסדר הטיעון עמו, נמחקו עבירות של שימוש בסמים וכמה עבירות מין. הוא הורשע לבסוף בסעיפים של הדחה לזנות בנסיבות מחמירות, ניצול קטינים לזנות, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה. בעוד כחודש ייערך שלב הטיעונים לעונש, ובו צפוי בית המשפט לאשר את העונש שנקבע בהסדר הטיעון, שנתיים בסך הכול, כמו גם את סך הפיצויים שהוא ישלם לשלוש הנפגעות: 50 אלף שקל לכל אחת.

"חשיבות ההרשעה התקדימית היא בכך שבית המשפט קבע נורמה שהמעשים שנפרסו בפרשה זו הם עבירה פלילית", אמרה הבוקר התובעת מטעם פרקליטות מחוז תל אביב, עו"ד דליה אברמוף. "בית המשפט קבע שמתן ההבטחה לנערות להתקרב לאדם מפורסם שהעריצו מהווה תמורה למעשה זנות. כמו כן, הוא הודה והורשע וקיבל אחריות על מעשיו וקיבל עונש משמעותי של שנתיים. ההסדר קובע נורמה שכל אדם בעל כוח לא יוכל להסתתר יותר מאחורי אמתלה של התנהגות לגיטימית. מהיום והלאה בעלי כוח לא יוכלו לנצל את מעמדם להתחבא מאחורי תירוץ לגיטימי".

פרקליטו של ביטון, עו"ד ששי גז, אמר: "הוא מצטער, ובהסדר הטיעון הוא יקבל עונש שאתם יודעים עליו. ימים קשים עוברים עליו. הוא שבור נפשית וגופנית. מדובר באדם בן 66 שאין לו עבר פלילי. האיש מכה על חטא".

עוד בנושא:
הסדר הטיעון עם אביו של אייל גולן: רק שנתיים בכלא
סגן שר החינוך: "צריך להוקיע את אייל גולן"
לקראת הסדר עם אביו של אייל גולן: יואשם בהדחה לזנות

הארכת מעצר לדני ביטון אביו של אייל גולן בבית משפט השלום תל אביב. נובמבר 2013. דרור עינב
"ניצל את רצונן של הנערות להימצא בקרבת אייל". דני ביטון בבית המשפט/דרור עינב

בכתב האישום נגד ביטון נטען כי הוא שימש נהג רכב הסעות של חברי הלהקה של בנו הזמר וכן בתפקידי שליחויות בחברה. על פי הכתוב, הוא עשה שימוש בקרבתו המשפחתית לבנו על מנת לקדם את מעמדו בקרב מעריצות של אייל גולן ובקרב מכריו,
"תוך שימוש במעריצות הצעירות והתייחסות מבזה ומשפילה כלפיהן, כאילו היו חפץ לסיפוקו ולשירותו, לרבות מאוויו המיניים, כמו גם של מכריו".

עוד עלה מכתב האישום כי ביטון נהג באופן שיטתי לפגוש במעריצות של אייל גולן, נערות בנות 20-15 בהופעות ובתכניות שבהן השתתף בנו, לרבות תכניות הטלוויזיה "אייל גולן קורא לך" ו"הכוכב הבא". הוא הציג את עצמו כאביו והציע לנערות להיפגש עמו, להצטלם עמו או להצטרף אליו להופעות ולתכניות שבהן השתתף, "והכול תוך ניצול רצונן של הנערות להימצא בקרבת אייל ולחסות בהילה של עולם הזוהר", נכתב כתב האישום. "על בסיס הבטחות אלו, ובמטרה לפגוש באייל ולהיות בקרבתו, נהגו הנערות למסור לביטון פרטי התקשרות עמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אייל גולן. שוקה כהן
"ביטון עשה שימוש בקרבתו לבנו הזמר". אייל גולן/שוקה כהן

כתב האישום פירט גם כמה מהמקרים של ניצול הנערות. אחת נפגעות, שהייתה בת 18 בעת האירועים, פגשה את ביטון במהלך הופעה של גולן ברעננה באוגוסט 2013. הנערה סיפרה לביטון על מצבה המשפחתי המורכב ועל המצוקה הכלכלית והנפשית שבה הייתה נתונה. לאחר שזכה באמונה, אסף אותה מביתה ואמר לה, בכזב, כי עליהם לעבור בבית חברו לצורך איסוף מסמכים. לפי כתב האישום, כשהגיעו למקום, הורה לה ביטון לעבור לרכב של ידידו ולבצע בו מעשים מיניים. הנערה התנגדה אך ביטון התעלם מכך והתעקש. על פי כתב האישום, בשל רצונה להמשיך ולשהות בקרבת גולן, נעתרה לבסוף הנערה להוראתו וסיפקה לחברו מין אוראלי.

העונש שנקבע לביטון, שנתיים מאסר, אמנם תואם את העבירות המופיעות בהסדר הטיעון, אולם על פי עובדות כתב האישום, ביטון קיים יחסי מין עם שתי קטינות ביודעו שהן קטינות, מה שבנסיבות אחרות היה הופך לבעילה אסורה בהסכמה (בנסיבות של תלות) - עבירה שבצדה ענישה חמורה הרבה יותר. עם זאת, הסדר הטיעון, מעבר לעובדה שחסך זמן ועבודה לפרקליטות ולבתי המשפט, נועד בראש ובראשונה למנוע מהנפגעות, נערות צעירות, לעלות על דוכן העדים ולהיחקר בחקירה נגדית.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully