וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הולמס פלייס" לגולשים שהתלוננו על תגובה הומפובית: "פשיסטים"

19.4.2015 / 11:03

גולשים שהתלוננו בעמוד הפייסבוק של החברה על מאמן כושר שלה שהגיב "גועל נפש" על כתבה על נישואי זוג טרנסג'נדרים שפורסמה בוואלה חדשות, זכו לתשובה: "אתם בושה למין האנושי". מהחברה נמסר: "הדברים אינם מייצגים את עמדת הרשת"

התבטאויות נגד נישואי להט"ב בדף הפייסבוק של הולמס פלייס, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
"גועל נפש"/צילום מסך, פייסבוק

תגובה על כתבה על זוגיות בין שני טרנסג'נדרים, שפורסמה ביום חמישי בוואלה חדשות, עוררה סערה בסוף השבוע והובילה לקריאה לחרם נגד רשת חדרי הכושר "הולמס פלייס". זאת, לאחר שמאמן כושר העובד בחברה הגיב לשיתוף הכתבה בפייסבוק וכתב: "גועל נפש", ובעמוד הפייסבוק שלה התייחסו לתלונה על העובד בזלזול.

תחילת הפרשה במסר ששלחה הגולשת רונה קוגן, שהבחינה בתגובה לכתבה שכתב המאמן, לעמוד הפייסבוק של הרשת: "ככה מתבטאים עובדים שלכם בתגובות כלפיי אנשים בקהילה הגאה שמפרנסים אתכם ברוחב לב. אדאג להפיץ את זה". למסר צורף צילום מסך של תגובת המאמן.

תגובת מנהלי הדף הרשמי הפתיעה אותה: "היי רונה, לשיקולך. בניגוד אלייך, כנראה אנו סומכים על לקוחותינו שיבינו כי המונח 'סובלנות' כולל לא רק התייחסות סובלנית לנישואים כאלה (נישואי להט"ב - ד"י), אלא גם התייחסות סובלנית למי שמביע דעה שונה בפייסבוק. אנחנו לא תומכים במשטרת תגובות הבאה לפסול דעות שונות. עדיין על כל פנים, לא הצלחנו להבין מה הקשר בין המגיב לבין מקום העבודה שלו. שיהיה לך סופשבוע מדהים".

עוד בוואלה חדשות:
גל התאבדויות אחרי "צוק איתן" שינה את תכנית הפעולה של צה"ל
בן 26 נורה למוות מחוץ לביתו במשולש; הרקע לא ידוע
הזמר החשוד שהכה את אשתו ואיים עליה נשלח למעצר בית

התבטאויות נגד נישואי להט"ב בדף הפייסבוק של הולמס פלייס, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
"ממליצה לכל חבריי מהקהילה הגאה שמתאמנים ב'הולמס פלייס' לחשוב פעמיים"/צילום מסך, פייסבוק

עוד נכתב: "אגב, תגובות בפייסבוק הן עניין חוקי בישראל, נישואים חד-מיניים עדיין לא. לא תרצי שמישהו יתלונן במשטרה נגדך משום שאת תומכת במעשים לא חוקיים, נכון?".

קוגן פרסמה הודעה בדף הפייסבוק שלה, ובה צילום מסך של תגובת מנהלי הדף. היא כתבה כי היא ממליצה לכל חבריה מהקהילה הגאה שמתאמנים ב"הולמס פלייס" "לחשוב פעמיים. המאמנים שלהם מגיבים בצורה הומופובית בפייסבוק על כתבות גאות!". הפוסט זכה לעשרות שיתופים ותגובות.

הכתבה שעוררה את הסערה

הוא היה היא, היא הייתה הוא - ועכשיו הם זוג

לכתבה המלאה
התבטאויות נגד נישואי להט"ב בדף הפייסבוק של הולמס פלייס, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
"אתם בושה למין האנושי כולו"/צילום מסך, פייסבוק

גולשים זועמים אחרים שנחשפו לפוסט של קוגן, כתבו גם הם למנהלי עמוד הפייסבוק של רשת "הולמס פלייס", ביקשו להבין מדוע הגיבו באופן זה, ונענו בצורה חריפה עוד יותר. "כנראה שפשיסטים שפוסלים תגובות ודעות יש בכל מקום", כתבו מנהלי הדף, "ומנויים שפוסלים רשת שלמה שאין לה קשת לתגובת עובד, מוטב שיעשו בדק בית רציני בינם לבין עצמם. אתם בושה למין האנושי כולו. עכשיו לפחות שתהיה לכם סיבה טובה להשמיץ ולבטל מנויים".

יניב ויצמן, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק הקהילה הגאה, הביעה תרעומת על הדברים. "אנו מצרים על כך שבשנת 2015 רשת מועדוני כושר גדולה בישראל, שחברי וחברות קהילת הלהט"ב מהווים נתח חשוב ומכובד מקהל הלקוחות שלה, מתנהלת בצורה הומופובית כלפי בני ובנות הקהילה ומגוננת על מי שפוגע בהם באמצעות התכסות באצטלה של 'סובלנות', כאילו גם דעות אלימות ופוגעניות ראויות להיסבל", מסר ויצמן. "אנו מברכים על התעשתותה של הנהלת 'הולמס פלייס' ועל התנצלותה, גם אם באיחור. עם זאת, התנצלות אינה מספיקה, ואנו מצפים שרשת 'הולמס פלייס' תעשה יותר מתשלום מס שפתיים לתמיכה בשוויון זכויות".

"רשת 'הולמס פלייס' מתנצלת ותמשיך לתמוך בשוויון זכויות"

מרשת "הולמס פלייס" נמסר בתגובה: "רשת הולמס פלייס רואה בחומרה רבה את הדברים שפורסמו בשמה ומתנגדת לתוכנם באופן מוחלט. הדברים אינם מייצגים את דעתה ועמדתה של רשת 'הולמס פלייס' והיא מוקיעה אותם בחריפות. מיד לאחר שהדברים נודעו לרשת, הנושא מטופל על ידה, מידית ובכל האמצעים. רשת הולמס פלייס מונה כ-80 אלף חברי מועדונים ברחבי הארץ, מכל המגזרים באוכלוסייה, ללא קשר לדת, גזע ומין.

"רשת 'הולמס פלייס' מתנצלת בפני מי שנפגע, ותמשיך לתמוך בשיוויון זכויות לכל אדם, כפי שניכר מפעילויות הרשת בכל המועדונים", עוד נמסר.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully