וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: 5 נערים חשודים כי תכננו פיגוע בהשראת דאעש

החמישה, תושבי מלבורן, נעצרו במהלך מבצע משטרתי נרחב שכלל 200 שוטרים. הם חשודים כי תכננו לתקוף שוטרים באירועי יום הזיכרון בעיר. בבתיהם נמצאו סכינים וחרבות. ראש ממשלת אוסטרליה: "המתקפה הייתה בשלב תכנון מתקדם"

מצור בני ערובה – סידני, אוסטרליה, 15 במרץ 2014. AP
שוטרים מחוץ לבית הקפה "לינדט" בסידני במהלך מתקפת הטרור במקום, דצמבר 2014/AP

חמישה נערים בני 18 עד 19 מדרום-מזרח מלבורן שבאוסטרליה נעצרו הבוקר (שבת) בחשד שתכננו לבצע פיגוע בהשראת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ולתקוף שוטרים במהלך אירועי יום אנזאק - יום הזיכרון לחללי צבאות אוסטרליה וניו זילנד. טים קארטרייט, ממלא מקום מפכ"ל משטרת מדינת ויקטוריה, הודיע כי בחיפוש בדירותיהם של החשודים נמצאו כלי נשק חדים, בהם סכינים וחרבות.

החשודים נעצרו במבצע משטרתי נרחב שכלל כ-200 שוטרים, ובמהלכו נערכו חיפושים בבתיהם של שבעה בני אדם. בין החשודים נמצאים שני נערים בני 18 החשודים כי תכננו את המתקפה, ונגד אחד מהם הוגש כתב אישום בגין קשירת קשר לביצוע מתקפת טרור. הוא צפוי לעמוד בפני שופט בהמשך היום. כמו כן, נער נוסף בן 18 נעצר בחשד לאחזקת כלי נשק ועוד שני נערים בני 18 ו-19 נעצרו אף הם.

במסיבת עיתונאים שקיימה המשטרה נמסר כי הנערים היו שותפים והיו בקשר עם ניומן חיידר, נער בן 18 שנורה למוות על ידי המשטרה בשנה שעברה לאחר שדקר שני שוטרים. חיידר היה בקשר עם דאעש ואף צולם כשהוא מחזיק את דגל הארגון.

עוד חדשות מהעולם:
צרפת נלחמת באנטישמיות: "לא לפחד להיות יהודי"
המחלוקת על הסנקציות: אובמה התחמק, באיראן עלו להתקפה
הנשק החדש של אסד, שהמערב לא יכול לעצור

טוני אבוט. רויטרס
שיבח את השוטרים על הפעולה. ראש הממשלה טוני אבוט/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, שיבח את המשטרה על מעצר החמישה וקרא לציבור שלא להירתע מלנכוח באירועי יום הזיכרון. "מדובר במתקפה פוטנציאלית בשלב תכנון מתקדם", אמר אבוט.

סגן מפכ"ל משטרת ויקטוריה, שיין פאטון, אמר כי על הציבור להמשיך בתכניותיהם ביום הזיכרון, אך להישאר עירניים. "התושבים צריכים להרגיש רגועים בשל הנוכחות הכבדה של המשטרה באירועים", אמר.

בדצמבר האחרון פשט מאן הארון מוניס, פליט איראני בן 49, על בית הקפה לינדט שבסינדני והחזיק 17 בני ערובה במקום. בתום 16 שעות השתלטו הכוחות מהיוחדים של הצבא והמשטרה לתוך בית הקפה והגו את מוניס. שני אזרחים נהרגו בחילופי האש בין התוקף לכוחות המיוחדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully