וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צפו בחיילות צה"ל": "מלכודות" הריגול של ההאקרים הערבים נחשפות

18.4.2015 / 0:46

לפי גוף מחקר ביטחוני אמריקני, האקרים פרצו למחשבים של צה"ל בדרכים "עממיות" דוגמת שליחת מיילים מזויפים שכותרתם "קראו את חדשות הצבא". אלה שהתפתו ללחוץ, כך נטען, התקינו במחשבם תוכנות זדוניות. עם זאת, גורמים בצבא אמרו שלא מוכרת כל חדירה לרשת הצה"לית

מערכת וואלה!

(מתקפת אנונימוס: עשרות אתרים ישראליים נפרצו)

האקרים הצליחו לפרוץ למערכות ממוחשבות של צה"ל, כחלק ממתקפת סייבר ומניסיון ריגול של גורמים ערביים עלומים - כך לפי גוף המחקר הביטחוני Blue Coat. לפי הדיווח שהתפרסם אתמול (שישי), ההאקרים שתלו תוכנות ריגול באמצעות שליחת דואר אלקטרוני, שכלל בין היתר הזמנה לצפות בחיילות צה"ל.

הקמפיין, שמתנהל זה ארבעה חודשים על ידי האקרים דוברי ערבית מראה כיצד המזרח התיכון ממשיך להיות חממה לריגול סייבר, ומלמד על התפשטות היכולת לבצע התקפות מסוג זה, אמרו החוקרים מגוף המחקר שמושבו בארצות הברית. וויילון גראנג', אחד החוקרים שגילה את הקמפיין ההתקפי הנוכחי, אמר כי התוכנה מבוססת ברובה על הסוס הטרויאני Poison Ivy. לדבריו, ההאקרים לא השתמשו באמצעים מתקדמים ויקרים - אלא ב"מלכודות" שגרמו למשתמשים להתפתות ולהפעיל את הווירוס בעצמם.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
תושבי חיפה לא קונים את ההתנערות של העירייה מהאחריות לזיהום
הקורבנות הפלסטינים מקווים שמעצר החייל המדליף יביא לצדק
המו"מ הקואליציוני: התקדמות במגעים עם בנט ועם ליברמן

לפי הידוע, ההאקרים שלחו הודעות דואר אלקטרוני לכתובות צבאיות רבות, כשהנושא היה בין היתר "חדשות צבאיות", או קליפ מצורף של "הבנות של צה"ל". חלק מהמיילים כללו קבצים מצורפים שיצרו "פרצות" במחשבים שאפשרו גישה לא מורשית אליהם, וגרמו למחשבים להוריד תוכנות זדוניות נוספות ללא התערבות נוספת.

אילוסטרציה. ShutterStock
ההאקרים שתלו תוכנות ריגול באמצעות שליחת דואר אלקטרוני/ShutterStock

האיומים ברשת יימשכו

באמצעות שימוש בטכניקות פשוטות, אם כי מזיקות, התוכנה הזדונית לא התגלתה על ידי רוב תוכנות האנטי-וירוס - כך אמרו בחברת המחקר. לפחות כמה תוכנות הצליחו לחדור גם למחשבים ממשלתיים, וזאת משום שהחוקרים זיהו העברת מידע מאותם מחשבים אל ההאקרים. הממצאים המלאים של Blue Coat, שסירבה לומר מה הם היעדים שנפרצו בישראל והאם מידע רגיש נגנב, יפורסמו בקרוב.

עם זאת, החוקרים משערים כי התוקפים הם דוברי ערבית שכן המידע שהשיגו בחקירה הראה שהשפה שהוגדרה באחת התכניות של ההאקרים היא ערבית. "לא כל ההאקרים צריכים כלים חכמים", אמרו בחברה החוקרת. "כל עוד הקונפליקט האזורי נמשך, האיומים במרחב הסייבר מכיוונן של קבוצות שונות יימשכו ביתר שאת גם הם".

גורמי צבא מסרו: "לא מוכרת כל חדירה לרשת הצבאית של צה"ל.

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

(עדכון ראשון: 19:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully