וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירופי: "מבין" את הזעם הטורקי על ההכרה ברצח העם הארמני

נשיא הפרלמנט האירופי שוחח עם ראש ממשלת טורקיה, בעקבות תגובות חריפות באנקרה להחלטת הפרלמנט להכיר בטבח הארמנים ב-1915 כרצח עם. ארדואן: "ההחלטה תיכנס מאוזן אחת ותצא דרך השנייה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ שוחח אתמול (חמישי) עם ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, לאחר החלטת מדינות אירופה לאמץ את דבריו של האפיפיור פרנציסקוס, לפיהם טבח הארמנים בשנת 1915 היה רצח עם. שולץ הבהיר כי הוא "מבין" את התגובה הטורקית להחלטה השנויה במחלוקת, והוסיף כי ההצבעה נערכה בהיעדרו.

1.5 מיליון ארמנים נטבחו על ידי האימפריה העותמאנית החל מ-15 באפריל 1915, במשך כשנה וחצי. במשך השנים, טענו בטורקיה כי לא מדובר ברצח עם, אולם גורמים בקהילה הבינלאומית קוראים להכרה בטבח כרצח עם. הצהרתו של פרנציסקוס ביום ראשון סימנה אבן דרך משמעותית במאמץ להכרה ברצח העם הארמני, ואתמול אימץ הפרלמנט האירופי את דבריו. כמו כן, ההחלטה האירופית הפצירה בטורקיה ובארמניה לחדש את היחסים הדיפלומטיים ביניהן.

עוד בוואלה חדשות:
האפיפיור: טבח הארמנים - רצח העם הראשון במאה ה-20
בשל נאום האפיפיור: טורקיה מחזירה את שגרירה מהוותיקן
אז ועכשיו: 100 שנים לקרב המדמם ממלחמת העולם

טקס זיכרון לזכר שואת הארמנים. ירוואן, ארמניה, אפריל 2013. AP
יום הזיכרון לרצח העם הארמני/AP

בטרם ההצבעה, הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, שעד לפני שנים אחדות פעל לקידום החברות הטורקית באיחוד האירופי, אולם זנח קו זה במידה מסוימת והתרחק מאירופה, הבהיר כי יתעלם מההחלטה. "היא תיכנס מאוזן אחת ותצא מהשנייה", אמר.

שר המסחר של טורקיה, נורטין צ'ניקלי, טען אמש כי ההחלטה האירופית היא "חרפה". לדבריו, "אני לא מאמין שאלה שהצביעו בעדה, שהרימו את ידיהם ותמכו בהצעה, עשו זאת לאחר מחקר מעמיק או בעקבות מידע ממשי. זו החלטה פוליטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בעצרת בחירות, אפריל 2015. רויטרס
דאווטאולו בעצרת בחירות, שלשום/רויטרס

צ'ניקלי הוסיף: "היה עליהם לנקוט בעמדה אחרת, ולאמץ גישה שתפיג את המתחים הדתיים והאידאולוגיים. במקום זאת, הפרלמנט האירופי הוסיף שמן למדורה". משרד החוץ הטורקי אף האשים את הפרלמנט האירופי ב"ניסיון לשכתב את ההיסטוריה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully