וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד על סימון מוצרים מההתנחלויות: עלול להמיט אסון על המשק

16.4.2015 / 23:10

יו"ר יש עתיד שוחח עם שרת החוץ של האיחוד האירופי וביקר את היוזמה של חלק משרי החוץ של אירופה לסמן מוצרים מעבר לקו הירוק. "מדינת ישראל צריכה להילחם על מנת למנוע את התהליך המסוכן הזה"

יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"קריאה לחרם על ישראל דה פקטו". יאיר לפיד/ראובן קסטרו

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) שוחח הערב (חמישי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, וביקר את היוזמה של חלק משרי החוץ של האיחוד לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. היוזמה פורסמה לראשונה ב"הארץ". לפיד הזהיר מההשלכות האפשריות של הקריאה מצד הבכירים הדיפלומטים, בהם שרי החוץ של צרפת, של בריטניה ושל איטליה.

"זאת קריאה חסרת אחריות בעלת פוטנציאל להמיט אסון על המשק בישראל", אמר לפיד למוגריני. "קריאה כזו היא כתם על האיחוד האירופי ומדינת ישראל צריכה להילחם על מנת למנוע את התהליך המסוכן הזה", הוסיף בשיחה. מוקדם יותר היום אמר לפיד כי "הקריאה של שרי החוץ מהאיחוד האירופי היא למעשה קריאה לחרם על ישראל דה פקטו". לדבריו, "אין הבדל בין מוצרים שמיוצרים מעבר לקו הירוק לבין מוצרים שמיוצרים בתוך הקו הירוק".

לקריאה נוספת בנושא יחסי חוץ
עסקת ה-S-300 לטהראן: ההימור הישראלי על פוטין נכשל
ארה"ב במסר לישראל: "רק הסכם יעצור את תכנית הגרעין"
הבית הלבן: "אובמה יראה לעולם שהברית עם ישראל היא החזקה ביותר"

שיחות הגרעין: גובשו הבנות בין איראן למעצמות. רויטרס
שרת החוץ של האיחוד האירופי מוגריני/רויטרס

"אנחנו סבורים כי פרסום הנחיות לכל המדינות החברות באיחוד האירופי בנוגע לסימון מוצרים ותוצרת מההתנחלויות בגדה המערבית היא צעד חשוב לקראת מימוש מדיניות ארוכת הטווח של האיחוד האירופי כדי להגיע לפתרון שתי המדינות", נכתב במכתב שנשלח למוגריני על ידי בכירי האיחוד. "המשך הרחבת ההתנחלויות הבלתי-חוקיות בשטחים הפלסטינים הכבושים ובשטחים אחרים שנכבשו על ידי ישראל מאז 1967 מאיים על הסיכוי להגיע להסכם שלום סופי וצודק".

לפני כשנתיים, פרסם האיחוד הנחיה חדשה ביחס להתנחלויות, ובה נקבע כי הסכמים עתידיים בין מדינות ומוסדות האיחוד לבין ישראל לא יהיו תקפים לשטחים שמעבר לקו הירוק. ההחלטה נכנסה לתוקפה בכלל מדינות האיחוד בינואר 2014, למרות לחצים דיפלומטיים כבדים מצד ישראל.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully