וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלפת בחינת הבגרות בספרות: משגיחי בגרות עוכבו לחקירה

15.4.2015 / 22:48

חוקרי יחידת הסייבר של להב 433 ערכו חיפוש בבתיהם של שלושה משגיחים המתגוררים בסכנין ועיכבו אותם לחקירה בחשד למעורבת בהדלפת הבחינה בחודש ינואר. אחד מהם נעצר לאחר שעלה חשד ששיבש הליכי חקירה

להב 433 היחידה הארצית למלחמה בשחיתות ובפשע המאורגן, דצמבר 2014. יותם רונן
משרדי יחידה להב 433 בלוד/יותם רונן

במסגרת החקירה להדלפת בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי שמנהלת המשטרה מזה כחודשיים, ערכו היום (רביעי) חוקרי יחידת הסייבר של אגף החקירות והמודיעין בלהב 433 חיפוש בבתיהם של שלושה תושבי סכנין, משגיחי בחינות בגרות, החשודים במעורבות בפרשה, ועיכבו אותם לחקירה. במהלך החקירה עלה חשד שאחד מהם פעל לאחרונה לשיבוש החקירה - והוא נעצר. חקירתם של שני המעוכבים הנוספים נמשכת.

ב-15 בינואר הורתה מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן לבטל את בחינת הבגרות בספרות למגזר הערבי לאחר שהתברר שהשאלון הועבר בווטסאפ ודלף לפייסבוק. בעקבות ההחלטה כ-14 אלף תלמידי כיתות י"א-י"ב לא ניגשו לבחינה ."אני רואה בחומרה רבה את דליפת הבחינה", אמרה כהן בזמנו. "אין בכוונתי לעבור על כך לסדר היום, ואפעל למצות את הדין עם האחראים למעשה". כהן הוסיפה כי "השמירה על טוהר הבחינות מהווה ערך עליון, וצריכה להיות נר לרגלה של מערכת המחנכת את בוגריה לשמירה על טוהר מידות, מוסר וערכים".

עוד בנושא:
בוטלה בחינת בגרות שדלפה לפייסבוק
שוב: בוטלה בחינת בגרות שהודלפה ברשתות החברתיות

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
הבחינה החוזרת התקיימה ב-12 בפברואר/בן קלמר

נוכח ההדלפה הנחתה כהן את מנהל אגף הבחינות שבמשרד להגיש תלונה במשטרה, והיא הביעה תקווה שהמשטרה תמצה את הדין "עם אלה אשר הפרו באופן בוטה את הנהלים המחייבים". הבחינה החוזרת התקיימה ב-12 בפברואר.

בסוף חודש ינואר נעצר תושב אום אל-פחם בן 19 בחשד להדלפה ונחקר באזהרה. כמו כן, חקרה יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 בכיר בסניף הדואר בעיר וחשוד נוסף, תושב המקום, בחשד למעורבות בפרשה. בתום חקירתם שוחררו השניים בתנאים מגבילים וממצאי החקירה בעניינם טרם פורסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully