וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע לילי חריג: עשרות פעילי חמאס נעצרו באזור שכם

במבצע משותף של השב"כ, צה"ל והמשטרה, נעצרו 29 פעילי טרור באזור העיר. הרקע לפעולה הוא התגברות ניסיונות חמאס לתכנן פעולות טרור בישראל. "חלק מניסיון להשתלט על הרשות הפלסטינית"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: מתן חדד

כוחות הביטחון עצרו הלילה (רביעי) 29 פעילי חמאס , בהם אסירים לשעבר, באזור שכם במבצע משולב וחריג בהיקפו של השב"כ, צה"ל והמשטרה. הרקע למעצרים הוא התגברות פעילות חמאס באזור שכם בניסיון לתכנן פעולות טרור נגד ישראל.

העצורים פעלו במימון ובהכוונה של מפקדת חמאס בחו"ל. הם הועברו לחקירת השב"כ. לדברי הפלסטינים, מאות חיילים נכנסנו לשכם מכמה כיוונים, כמו גם למחנה הפליטים בלטה. גורמים במערכת הביטחון התייחסו לפעילים שנעצרו : "מטרתם הייתה לעשות פיגועים כחלק מניסיון להשתלט על הרשות הפלסטינית".

עוד בנושא צבא וביטחון
אלוף-משנה בצה"ל הודה ביחסי מין עם קצינה ויועמד לדין
ביקורת במשטרה על צה"ל: "איך החייל המדליף קיבל סיווג ביטחוני?"
שטח הפקר: שני מסתננים טורקים שחדרו מירדן נתפסו ביטבתה

פעילות גדוד "שחם" בחטיבת הנחל שבוצעה הלילה באזור שכם. דובר צה"ל
כוחות צה"ל בשכם במהלך מבצע "שובו אחים"/דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי השב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל, חשפו בשבועות האחרונים חוליה צבאית של חמאס שתכננה לבצע פיגוע ירי במהלך חג הפורים האחרון לעבר כוחות צה"ל באזור אבו דיס בירושלים. לפי החשד, חברי החוליה רכשו כלי רכב לצורך ביצוע הפיגוע, ביצעו אימוני ירי ואספו מידע על היעד, אך נעצרו בטרם הצליחו להוציא זאת לפועל. במסגרת החקירה הוסגר אמצעי לחימה שנועדו לשמש את חברי החוליה. בימים הקרובים יוגשו לבית המשפט הצבאי ביהודה כתבי אישום נגד חברי החוליה.

לפי כתב האישום, ראש החוליה, מען נור שאער, בן 25 מהכפר בורקא שבשומרון, עבד בקפיטריה באוניברסיטת אבו דיס וריצה בין השנים 2011-2009 עונש מאסר בישראל בשל מעורבותו בביצוע פיגוע ירי לעבר כוחות צה"ל. חבר חוליה מרכזי נוסף הוא דאווד עדואן, בן 32 מהכפר אל-עזריה שבאזור ירושלים, שריצה אף הוא עונש מאסר בישראל.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
נחשפה, בשבועות האחרונים, חוליה צבאית של ארגון החמאס, שחבריה תכננו לבצע פיגוע ירי לעבר כוחות צבא באזור אבו דיס, במהלך חג הפורים האחרון. אפריל 2015. שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
אמצעי לחימה שהוחרמו מידי חוליית חמאס שתכננה פיגוע ירי/מערכת וואלה! NEWS, שב"כ

מחקירתם בשב"כ עולה כי מען החל במהלך החודשים האחרונים לגבש את התכנית לביצוע הפיגוע, שיועד בתחילה להתרחש בירושלים. הוא גייס את עדואן, שהמליץ לשנות את יעד הפיגוע למחסום "הקיוסק" בכניסה לירושלים. זאת, בשל הקושי להוציאו לפועל בעיר.

עוד עלה בחקירה כי חברי החוליה, שהיו בשלבים מתקדמים בתכנון הפיגוע, ערכו אימוני ירי באמצעי הלחימה שהיו ברשותם – רובה מסוג קלצ'ניקוב ואקדח בקוטר 9 מ"מ. כמו כן, תכנן שאער לגייס פעיל נוסף שישמש נהג ויסייע בהימלטות מזירת הירי, ולשם כך הם רכשו מכונית. על פי כתב האישום, הם אף עשו בו נסיעת מבחן ואספו מודיעין על ציר הנסיעה, על מיקום כוחות צה"ל ועל מתווה המעבר במחסום "הקיוסק". לצורך טשטוש ראיות, הם תכננו להצית את כלי הרכב בוואדי סמוך לעזריה לאחר ביצוע הפיגוע. במערכת הביטחון נערכים לחילוט כלי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully