וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענית: אסטרואיד בגודל פסל החירות עלול להתנגש בכדור הארץ ב-2017

האם אסטרואיד בקוטר של 40 מטרים צפוי להתנגש בכדור הארץ בעוד כשנה וחצי? מומחית אחת לפחות טוענת שקיים סיכוי שכן ומזהירה מהפגיעה , אך מומחים אחרים מרגיעים: זה סיכוי של אחד למיליון

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

פתחו את היומנים והכינו את המקלטים: ב-12 באוקטובר 2017 האסטרואיד 2012 TC4 יחלוף ליד כדור הארץ והוא עשוי לפגוע בו, כך לפחות טוענת ד"ר ג'ודית גיורגיי רייס, אסטרונומית מאוניברסיטה בטקסס. הסיכוי שזה יקרה הוא קטן מאוד (למעשה מדובר ב-0.00055% סיכוי שזה יקרה), אבל אם ההתנגשות אכן תקרה - היא תהיה קטלנית במיוחד. קוטרו המשוער של האסטרואיד הוא 40 מטרים - בערך בגודל של פסל החירות האמריקאי. לצורך השוואה, האסטרואיד שפגע ברוסיה בשנת 2013, פצע יותר מ-1,500 בני אדם והרס 7,000 בתים היה בקוטר של 20 מטרים בלבד.

ד"ר רייס מסבירה שאם תתרחש פגיעה שכזו תהיה לה השפעה עצומה על כל כדור הארץ: "זה ייראה כמו פיצוץ עז באוויר שיגרום לחלונות להתנפץ. בסופו של דבר, הכל תלוי בגודל שלו".

מטאור חולף בשמי העיר צ'ליבבינסק שבהרי אורל, רוסיה, 15 פברואר 2012. רויטרס
ככה נראה שובל מטאור בשמי העיר צ'ליאבינסק שבהרי אורל, רוסיה/רויטרס

נכון לכרגע, ההערכה היא שהאסטרואיד יחלוף סמוך מאוד לכדור הארץ, במונחי חלל - בערך במרחק של כ-13,000 ק"מ. דטלף קוסטצ'ני, ראש מחלקת עצמים שקרובים לכדור הארץ בסוכנות החלל האירופאית, אופטימי יותר מד"ר רייס. לטענתו, הפאניקה מיותרת. "יש סיכוי של אחד למיליון שפגיעה כזאת באמת תקרה. גם קוטרו של האסטרואיד הא מוערך בלבד, ואין לנו מספרים מדוייקים. לגבי גודלו. אנחנו משערים שהוא נע בין 10 ל-40 מטרים".

מחלקה מיוחדת שהוקמה בסוכנות החלל האמריקאית עוקבת אחרי מסלולו של 2012 TC4, שיחלוף על פנינו במקרה הטוב. "המרחק קטן מאוד, אבל זה לא אומר כלום. ייתכן שהוא יעבור בסמוך לכדור הארץ, וימשיך לדרכו מבלי לפגוע בנו", אמר מאקוטו יושיקאווה, חוקר חלל יפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully