וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: חייל איים על פלסטיני והכריח אותו להסיעו ליצהר

13.4.2015 / 17:00

החייל עצר את הפלסטיני באחד הצמתים בשומרון והורה לו להסיעו ליצהר כשהוא מאיים עליו בנשקו. הפלסטיני המבוהל דרדר את המכונית אל תעלה סמוכה ונמלט בריצה מהמקום. החייל נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין סחיטה באיומים. "פעל באופן מאיים וכוחני"

חיילים במחסום בכביש הצפון. ג'יליס
"לא היסס להשתיקו שלא יקרא לעזרה"/ג'יליס

הפרקליטות הצבאית הגישה בתחילת החודש כתב אישום נגד חייל בשירות סדיר המואשם שסחט באיומים נהג פלסטיני בשומרון. התקרית אירעה בסוף החודש שעבר' אז הגיע החייל כשהוא לובש מדים וחמוש ברובה לאחד הצמתים בשומרון, וסימן לנהג פלסטיני שחלף במקום לעצור בצד הדרך.

בתחילה, הוא ביצע ברכב בידוק ביטחוני, ולאחר מכן הורה לנהג לקחת אותו ליצהר, כשהוא מאיים עליו בנשקו. הנהג הפלסטיני החל בנסיעה, ובמקביל ניסה לעורר את תשומת ליבם של עוברי אורח כשהוא זועק לעזרה. החייל השתיק אותו באיומים, והפלסטיני המבוהל דרדר את המכונית אל תעלה סמוכה ונמלט בריצה מהמקום.

עוד בוואלה חדשות:
הפרקליטות דורשת להאשים בריגול את החייל המדליף
פלסטיני נהרג מאש צה"ל במהלך הלוויית אסיר ביטחוני ליד חברון
ביקור בחוד החנית של הצוללות: כך נראים החיים באח"י תנין

"פגע קשות בחוסנו ובתדמיתו של הצבא"

זמן קצר לאחר מכן הגיש הפלסטיני תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. במסגרת החקירה נגבו עדויות שסייעו באיתור החייל ומאוחר יותר אף הוגש נגדו כתב אישום לבית הדין הצבאי.

התביעה הצבאית ביקשה לעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, אך בית הדין הצבאי המחוזי קבע שהוא יישהה ב"מעצר פתוח" בבסיס שבו שירת, ולא בכלא צבאי. התביעה הצבאית ערערה על ההחלטה, הערעור התקבל והנאשם הושם בבית כלא צבאי, שם הוא ממתין למשפט.

בית הדין הצבאי לערעורים קבע בהחלטתו כי המשיב "ניצל את מעמדו וכלי נשקו כדי לפעול באופן מאיים וכוחני כלפי תושב מקומי בשטח הנתון לשליטת הצבא, ובכך פגע קשות בחוסנו ובתדמיתו של הצבא".

"ניתן לראות במעשה כשימוש בנשק שלא למטרתו תוך גרימת סיכון פוטנציאלי לשלמות גופו של המתלונן ולכבודו", נכתב בהחלטה. "המשיב לא חדל ממעשיו גם כשהבין שהמתלונן שרוי בפחד, ואף לא היסס להשתיקו שלא יקרא לעזרה. התנהגות זו מלמדת על מסוכנות שבה טמונה נכונות לאחוז בנשק כדי להשליט את רצונו של המשיב על הזולת ולהביא לציות למשיב. מקרה זה מקיים במלוא עוזה את עילת המעצר ההרתעתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully