וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: המדינה תשלול קצבאות מהורים שלא יחסנו ילדיהם

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט הודיע כי מעתה הורים שיסרבו לחסן את ילדיהם לא יקבלו קצבאות, שיכולות להגיע ל-15 אלף דולרים לילד. "התופעה לא צריכה לזכות בתמיכתם של משלמי המסים"

טוני אבוט. רויטרס
"מדובר במהות מדיניות ה-'אין דקירה, אין תשלום". ראש ממשלת אוסטרליה טוני אסוט/רויטרס

מדיניות חדשה של ממשלת אוסטרליה מנסה לשים קץ לתופעה של הורים המסרבים לחסן את ילדיהם. ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, הודיע היום (ראשון) כי הורים אשר יסרבו לחסן את ילדיהם מטעמים אישיים או דתיים לא יקבלו את הקצבאות שלהן הם זכאים מהממשלה, אשר יכולות להגיע לסכום של 15 אלף דולרים לילד. "החלטת ההורים שלא לחסן את ילדיהם אינה נתמכת על ידי שום מחקר רפואי", הדגיש ראש הממשלה והוסיף: "הפעולה לא צריכה לזכות בתמיכתם של משלמי המסים, אשר מכספיהם מחולקות הקצבאות".

אבוט אמר כי החוק הנוכחי במדינה ישתנה כך שרק מספר קטן של משפחות המסרבות לחסן את ילדיהם ימשיכו לקבל את הקצבאות ."מדובר במהותה של מדיניות ה-'אין דקירה, אין תשלום' של הממשלה", אמר אבוט והוסיף: "מדובר בצעד חשוב מאוד שנועד לשמור על ילדינו ועל משפחותינו".

עוד חדשות מהעולם:
יום דמים במצרים: 8 הרוגים ועשרות פצועים בשני פיגועים בסיני
האפיפיור: טבח הארמנים - רצח העם הראשון במאה ה-20
אובמה: "שאלתי מה החלופה שלכם להסכם. לא קיבלתי תשובה טובה"

"רק קומץ קטן של אנשים ימשיך לקבל את הקצבה"

שר השירותים החברתיים של אוסטרליה, סקוט מוריסון, אמר כי הוא צופה שמספר קטן מאוד של משפחות ימשיכו לקבל את הקצבאות לאחר שהמדיניות תיושם באופן מלא. לדבריו, הורים שמעוניינים לקבל את הקצבה תחת טענות דתיות יצטרכו לקבל אישור מהכנסייה או מהמוסד הדתי שאליהם הם משתייכים. "זוהי הדרך היחידה שניתן להשיג את הפטור דרך מניעים דתיים", הדגיש. מוריסון ציין כי "אין בנמצא דת מרכזית אשר מתנגדת לחיסונים באופן נחרץ, כך שמדובר בקומץ קטן של אנשים".

יותר מ-90% מהילדים באוסטרליה, בני שנה עד חמש, מקבלים את כל החיסונים הנדרשים. עם זאת, הממשלה הודיעה כי יותר מ-39 אלף ילדים בני פחות משבע, לא חוסנו בגלל ההתנגדויות של הוריהם. מדובר בעלייה של יותר מ-24 אלף ילדים שלא חוסנו ביחס לעשור הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully