וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החורף עדיין כאן: גשום בכל הארץ וקר מהממוצע בעונה

12.4.2015 / 13:40

הגשם יורד לפרקים מצפון הארץ ועד הנגב ושלג החל לרדת בהר מירון שבגליל העליון. לאחר שנסגר בשבת, אתר החרמון נפתח למבקרים. החדשות הטובות: הגשמים של היומיים האחרונים הקפיצו את הנתונים אל מעבר לממוצע. צפו בשידור הישיר מאתר החרמון ובדיווח מאולפן וואלה

מערכת וואלה!

המערכת החורפית שפקדה את אזורינו בסוף השבוע נמשכה גם אתמול (שבת), וברחבי הארץ נמדדו כמויות נאות של משקעים. שיאן הגשם הוא חרשים, יישוב בגליל סמוך להר מירון, שם נמדדו אתמול 61 מילימטרים של גשם. אתר החרמון נסגר למבקרים לאחר שמאז יום שישי בלילה נערמו בו יותר מ-20 סנטימטרים של שלג - והיום בצהריים נפתח מחדש. מפלס הכינרת עלה בסנטימטר וחצי ביממה האחרונה וב-4.5 סנטימטרים מאז יום חמישי והוא עומד היום על מינוס 211.82 מטרים מתחת לפני הים.

החזאי ודים דימנשטיין ממרכז החיזוי של השירות המטאורולוגי בבית דגן מדווח כי גשמים ירדו במהלך היום בכל רחבי הארץ. בזכרון יעקב נמדדו 43 מ"מ, בחיפה ובצפת 42 מ"מ, ברמת הגולן 30 מ"מ ובכנרת 14 מ"מ. גם במרכז ירדו כמויות מפתיעות של משקעים יחסית לחודש אפריל: בכפר הירוק נמדדו 26 מ"מ, ובתל אביב 20 מ"מ. בדרום נרשמו כ-1.5 מ"מ של גשם בכמה מקומות. נוסף על כך, במקומות רבים דווח על ממטרי ברד, בין היתר בירושלים ובראשון לציון.

לקריאה נוספת:

מסורת בת 1,200 שנה: נוצרים חגגו בירושלים את "שבת האור"
מסתערים על החמץ: מאות אלפים חוגגים את המימונה ברחבי הארץ
העבריין המאוים בישראל: "קומפיוטר" עם תשע נשמות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג במירון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הממוצע הרב שנתי לחודש אפריל, הגשמים של היומיים האחרונים הקפיצו את הנתונים אל מעבר לממוצע. השיאים נרשמו בצפון: בזכרון יעקב נמדדו החודש 337% מעל הממוצע לחודש זה, בחיפה 190%, בחרשים 158% ובצפת 154%.

לדברי דימנשטיין, מזג האוויר החריג בתקופה זו הוא תוצאה של הבדלי טמפרטורות משמעותיים. "במהלך השבוע היו טמפרטורות קיצוניות יחסית לעונה זו וביום שלישי אף היה שרב", הוא מסביר. "לאחר כניסת האוויר החם לאזורינו, הגיע משב אוויר קר בתוך יום-יומיים. אי היציבות בין החום והקור גורם להתפתחויות של ענני גשם וברד".

ברד בחדרה, אפריל 2015. מיכאל גבאי, מערכת וואלה! NEWS
ברד בחדרה, היום/מערכת וואלה! NEWS, מיכאל גבאי

מכ"ם הגשם המתעדכן:

הוא הוסיף כי הטמפרטורות הנמוכות יחסית לעונה לא הולכות להיעלם בקרוב: "בהמשך השבוע צפוי להוסיף להיות קר עם גשמים בכל רחבי הארץ, כאשר השיא צפוי להיות מחר". בימים שלישי ורביעי תיתכן הפוגה קלה, אולם מיד לאחר מכן ולאורך סוף השבוע צפוי לרדת גשם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור המירון, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

משעות הבוקר ירד גשם מצפון הארץ ועד צפון הנגב. בסביבות 10:00 בבוקר החל לרדת שלג באזור הר מירון שבגליל העליון ואתר החרמון נסגר למבקרים בשל השלג שנערם במקום. עקב עליית הנחלים דוד וצאלים על גדותיהם, נחסם בשעות הצהרים כביש 90 לתנועה באזור ים המלח. הקטעים שנחסמו הם מצומת מצוקי דרגות לכיוון דרום ומצומת עין בוקק לכיוון צפון. מחר תחול התחממות קלה אך הטמפרטורות יוסיפו להיות מתחת לממוצע בעונה. בשלישי יהיה מעונן חלקית וייתכן טפטוף. למחרת תחול התחממות קלה וייתכנו גשמים יחידים במזרח הארץ.

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-14 מעלות ביום עד 10 מעלות בלילה, בירושלים מ-10 עד 5, בבאר שבע מ-14 עד 8, בחיפה מ-12 עד 7, בטבריה מ-14 עד 10, בקריית שמונה מ-8 עד 4, בקצרין מ-10 עד 7, בים המלח מ-21 עד 15, במצפה רמון מ-11 עד 5 ובאילת מ-21 עד 14.

(עדכון ראשון: 23:40)

שדות עמק החולה, אפריל 2015. מיכאל שמידט, תמונות גולשים
שדות עמק החולה/תמונות גולשים, מיכאל שמידט
תצפית על הכנרת מרמת הגולן, אפריל 2015. מיכאל שמידט, תמונות גולשים
תצפית על הכנרת מרמת הגולן/תמונות גולשים, מיכאל שמידט
גשם ושלג בתום החג: אתר החרמון נסגר למבקרים. מערכת וואלה! NEWS
אתר החרמון נסגר למבקרים לאחר שנערמו בו יותר מ-10 ס"מ שלג/מערכת וואלה! NEWS
יקנעם עילית, אפריל 2015. אלכס בריטבין, תמונות גולשים
יוקנעם עילית/תמונות גולשים, אלכס בריטבין
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully