וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבריין המאוים בישראל: "קומפיוטר" עם תשע נשמות

19.4.2015 / 3:00

לבני שלמה יש מילה וחבל על מי שינסה לשבור אותה. הוא היה יד ימינו של דומראני עד שהתהפך עליו ומאז ניצל מאינספור ניסיונות חיסול, מטעני חבלה ומכונית תופת אחת. תמלילי חקירותיו חושפים: כך עובד הקומפיוטר

צילום מסך
"הוא טוב במספרים, כמעט כמו גאון מחשבים", אמר על שלמה אחד מחבריו. "הוא יודע לעשות חישובים שאף אחד לא יודע - וזו גדולתו"

עשרות האנשים שהתגודדו מחוץ לכלא "רמון" שבדרום בבוקר של 11 בינואר לא ידעו את נפשם מרוב אושר כששער היציאה החל להיפתח. אט-אט נגלתה לעיניהם דמותו של מנהיגם, ראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני, אשר יצא לחופשי אחרי 15 חודשים תמימים. התומכים הרבים חיבקו ונישקו אותו, ולאחר שהעבריין הבכיר נכנס למכונית, החלה השיירה לעשות את דרכה בחזרה הביתה, בתקווה שלא לחזור בקרוב למקום. כמעט במקביל לשחרורו של דומרני, כשבועיים אחר כך, שוחרר מבין כותלי בית הכלא "ניצן" יריבו המושבע, העבריין הבכיר בני שלמה.

אחרי שני השחרורים הסמוכים, במשטרה היו בטוחים שזוהי יריית הפתיחה לשובה של מלחמת העולם בין שני הארגונים. הם לא טעו. בשבועות האחרונים מנעו בלשי היחידה המרכזית (ימ"ר) לכיש שלושה ניסיונות חיסול על רקע קרבות השליטה בין שני הארגונים היריבים בדרום, כששניים מהם לפחות כוונו כלפי שלמה עצמו. במשטרה כבר מכירים את התכונה הזו של שלמה להתחמק מניסיונות של יריביו לשים קץ לחייו. במהלך השנים האחרונות הוא ניצל מכמה וכמה ניסיונות כאלה. "הוא האיש בעל תשע הנשמות, כמו חתולה" אומר עליו גורם בכיר במשטרה. במשטרה אומרים עוד כי הוא נחשב כיום לאחד האנשים המאוימים ביותר במדינה, אם לא המאוים ביותר שבהם.

בני שלמה יריבו של דומרני. ניב אהרונסון
מאבק עקוב מדם. בני שלמה/ניב אהרונסון

שלמה, בן 35, נוקט בכל אמצעי זהירות אפשרי הנדרש כדי לשמור על עצמו. מכריו מכנים אותו "קומפיוטר". "הוא טוב במספרים, כמעט כמו גאון מחשבים", אמר עליו אחד מחבריו. "הוא יודע לעשות חישובים שאף אחד לא יודע - וזו גדולתו". כיאה לדור חדש של עבריינים מתוחכמים, ביתו שבמושב חלץ הוא מעין מבצר - חיקוי מושלם למבצר של יריבו דומרני במושב עוצם. בבית הותקנו אמצעי אבטחה שלא היו מביישים בסיס צבאי או מתקן שב"כ. מצלמות אבטחה הוצבו בכל פינה מסביב לביתו ומתעדות 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע את הנעשה. נוסף על כך, בכל פעם שהוא יוצא מהבית, מלווה אותו שורת מאבטחים, שדואגת לביטחונו בכל רגע שבו הוא לא יושב במכוניתו המשוריינת.

במשטרה מסמנים אירוע שהתרחש לפני כשנתיים וחצי ומעריכים כי שם החל התהליך שבסופו ייחשב שלמה לאחד האנשים המאוימים במדינה. שלמה הסתכסך עם פטרונו דומרני סביב עסקי פינוי האשפה בדרום, וכך ניתן האות למאבק העקוב מדם בין שני הארגונים, שהעמיד לא פעם בסיכון ממשי את שלמה עצמו. האירוע הראשון שממנו הצליח שלמה להינצל התרחש ביולי 2013. שלושה עבריינים, שלפי הדוחות המודיעיניים של המשטרה משתייכים לארגונם של האחים עמוס ואופיר לביא מרחובות - שכרתו ברית עם דומרני - הציבו תצפיתנים בסמוך לביתו של שלמה. כאשר החל רכבו המשוריין של שלמה לצאת מהמושב, פתחו באש לעבר המכונית. שלמה נפגע בכמה מקומות בגופו, אך במזל גדול לא קיפח את חייו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כתב אישום לשלום דומרני בבית המשפט המחוזי באר שבע. נובמבר 2013. דייב בוימוביץ'
הפטרון לשעבר. דומרני בבית המשפט/דייב בוימוביץ'
חוקר: "מי יעד החיסול?". שלמה: "לא יודע, אבל אני מאוים"

כמה ימים לאחר ניסיון החיסול, בעת ששכב באשפוז בבית החולים ברזילי שבאשקלון, הגיעו חוקרים לתשאל אותו. "מי יעד החיסול", שאלו אותו. "לא יודע, אבל אני מאוים", השיב שלמה. "ביום האירוע שבו נורו יריות לעבר כלי הרכב שלך, היכן ישבת?", תהה אחד החוקרים, ושלמה השיב: "הייתי הנהג". בשלב מסוים ניסו החוקרים להקשות עליו וחשפו בפניו את היריבים הפוטנציאליים שעשויים לרצות במותו. "האם מוכרת לך משפחת לביא מרחובות?", הוא נשאל. "שמעתי את השם", ענה בתמימות.

לא חולפים להם כמה חודשים, ושוב מוצא את עצמו שלמה כיעד לניסיון התנקשות. במוצאי שבת 5 בפברואר 2014 מניחים אלמונים מטען חבלה בתעלה שנמצאת ליד כביש הגישה למושב חלץ. המטען מתפוצץ בדיוק כאשר רכבו המשוריין של שלמה עובר בסמוך לתעלה. נזק קל בלבד נגרם למכונית, שלמה יוצא ללא פגע. על פי ההערכה, אותם אלמונים שאחראים להנחת מטען החבלה שייכים או לארגון של דומרני או של משפחת לביא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסיון החיסול האחרון אירע לכאורה לפני כשלושה שבועות, במהלך חודש מרץ. הוא נחשף רק כעת אחרי שהוסר צו איסור פרסום על כתב אישום, שהוגש נגד שני המעורבים לכאורה בפעולה – שי בנאמו וערן זיו. בנאמו הוא עבריין תושב היישוב נהורה שליד קריית גת, המזוהה עם דומרני. על פי כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, בנאמו וזיו התכוונו להוציא לפועל את זממם על ידי ייצור מכונית תופת. האישום התבסס על הדוחות המודיעיניים של המשטרה, שמצביעים על כך שהם ציידו מכונית "מאזדה 6" לעילא ולעילא. "הם ידעו שכמה פעמים ניסו להוריד את בני שלמה ושהניסיונות האלו לא צלחו", אומר גורם בכיר במשטרה, "הפעם כנראה הם לא רצו לקחת סיכונים".

חוות דעת סודית של מדור החבלה של המשטרה, שהגיעה לידי וואלה חדשות, חושפת כי "במהלך טיפול אנשי חבלה ברכב, באמצעות רובוט, הוצאו מהרכב בלון גז במשקל 12 קילוגרמים, מיכל צהוב בגדול של כ-20 ליטר שמכיל חומר דליק, ארבעה מכלי גז פרופאן, ארבעה שקי חול ושמיכה סגולה שכיסתה אותם. כמו כן, התגלו בדלתות צד ימין של הרכב 11 גרביים, שהכילו ברגים, אומים ומתכות שונות".

חוות הדעת הסודית של המשטרה על מכונית התופת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדוח מוסבר כי "חומר דליק וגז פציץ יכולים לשמש, ואף שימשו בעבר, כמרכיבים המגבירים את אפקט הפיצוץ כחלק מהמטען העיקרי במטעני חבלה מאולתרים או רכבי תופת. ברגים, אומים ופיסות מתכת יכולים לשמש, ואף שימשו בעבר, כאמצעי רסס במטעני חבלה מאולתרים או רכבי תופת. הימצאותם של הברגים, האומים ופיסות המתכת בצדו האחד של הרכב (צד ימין) אמור לגרום להעפתם לאותו הכיוון בעת פיצוץ עיקרי בכפוף להימצאותו מצדם הנגדי. שקי חול יכולים לשמש ואף משמשים כאמצעי לתיעול אפקט פיצוץ לכיוון מסוים ולקיבוע מטען עיקרי במקומו במטעני חבלה מאולתרים או רכבי תופת".

לפי המידע שבידי המשטרה, שלמה הוא לא רק יעד לחיסול, אלא גם עומד בעצמו מאחורי שורה של ניסיונות כאלו. בנובמבר 2013 מצא את מותו ג'קי בניטה, איש הכספים הבכיר של שלום דומרני ונפצע קשה יד ימינו של דומרני, אבי ביטון בפיצוץ כלי רכב ברחובות אשקלון. כמה ימים לאחר מכן, מתפוצץ גם כלי רכבו של העבריין דרור דמארי, שלפי המודיעין המשטרתי, שייך לארגון של האחים לביא. דמארי נפצע קשה. בשני המקרים הללו מרגישים במשטרה את נגיעותיו של שלמה.

ביתו של בני שלמה במושב חפץ, אפריל 2015. ראובן קסטרו
"כמו מבצר". חזית ביתו של בני שלמה בחלץ/ראובן קסטרו

בספטמבר 2014 היה זה תורו של ירין מלכיאל, אחד האנשים המקורבים ביותר לשלמה, לעמוד במוקד הסכסוך בין שני הארגונים. המידע המודיעיני של המשטרה מצביע על כך שמלכיאל תקף במכות את שחר איבגי, חבר בארגון של דומרני. בתגובה, כך לטענת המשטרה, החליטו אנשי דומרני להצמיד מטען חבלה מתחת לרכבו של מלכיאל. למזלו, המטען מופרד מרכבו ולא מתפוצץ ברחובות אשדוד בקרבת אזרחים חפים מפשע. מקץ כמה חודשים, ב-31 בדצמבר, מתנגש שלומי איבגי, מארגונו של דומרני, באופנוע השייך למלכיאל. גם במקרה זה מצליח מלכיאל להינצל. בשלב מסוים מחליט מלכיאל לנקום. לפי המשטרה, הוא מצליח להגיע לבכיר בארגון של דומרני, זמיר בייסיק בן 23 מאשדוד, ודוקר אותו. לצערו של מלכיאל, בייסיק רק נפצע.

כחודשיים לאחר מכן במהלך חודש פברואר, כך לפני דוחות המודיעין של המשטרה, מתכננים זמיר, שחר איבגי ועומר אשכנזי, חייל נוסף של דומרני, לשים קץ לסאגה ולחסל את מלכיאל. לפי כתב האישום, שהוגש לבסוף נגד זמיר בלבד, הצטיידו השלושה במטען חבלה שמופעל באמצעות מכשיר אלחוטי והסליקו אותו במכונית "ניסאן" גנובה, שחנתה ברחוב תל חי באשדוד. בלשי ימ"ר לכיש הצליחו לאתר את הרכב. בחיפוש בו נמצא מטען החבלה, כמו גם בקבוק פלסטיק שהכיל בנזין, כובע גרב וכפפות.

הבלשים החליטו שלא לבצע מעצר באופן מידי, כי אם לטמון מלכודת לחשודים. השוטרים ציידו את הרכב במטען דמה, וחיכו לשעת ה-ש' כדי לתפוס אותם. זו הגיעה ב-26 בפברואר. זמיר ואשכנזי תצפתו על ביתו של מלכיאל באשדוד. השניים ביקשו ללמוד את השטח ותהו כיצד לבצע את הטמנת המטען. בשלב מסוים, קפצו חוקרי הימ"ר, בפיקודו של מפקדם, סגן-ניצב יגאל קלימיאן, על החשודים, וחסמו את דרכו של הרכב. בתגובה, ניסה אשכנזי להימלט מהשוטרים בנסיעה, תוך שהוא מתנגש בכלי רכב משטרתיים, מפיל פחי אשפה ועולה על גדרות של בתים. בין הצדדים התפתח קרב יריות, שבמהלכו נפצע קלימיאן באורח קל. בסופו של דבר, הצליחו הבלשים להשתלט על החשודים, כאשר אשכנזי נפצע באורח קשה ומת מפצעיו כעבור כמה ימים בבית החולים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני ירי על מכוניתו של שלמהמ אחרי ניסיון התנקשות בו/מערכת וואלה!, צילום מסך

את נסיקתו של שלמה בשמי עולם הפשע המקומי ניתן לזקוף, בין השאר, לכוח השכנוע ולנמרצות שבה הוא פועל בקידום עסקיו הפרטיים, שמניבים לו מזומנים רבים. אחד העסקים המכניסים ביותר של שלמה הוא מעורבות בעסקאות מכירה של רכבי יוקרה באזור אשדוד. לפי החשד, שלמה משמש כערב עבור בעלי עסק שנקלעים לחובות, וגובה מהם כסף עבור שירותו. אם הכסף לא מגיע אליו, הוא דואג לפי החשד לסחוט אותם.

מאסרו של שלמה, שממנו השתחרר לאחרונה, נוגע להרשעתו בסחיטה של איציק סימוני, בעל עסק למכירת כלי רכב. חומרי החקירה של אותה סחיטה, שמתפרסמים כאן לראשונה, מספקים המחשה להתנהלותו של שלמה, אשר סייעה לו לרכוש את מעמדו. בשנת 2011 נקלע סימוני לקשיים כלכליים כבדים, ופנה לקבלת עזרה משלמה. "בני שלמה אחראי עליי במגרשים", הודה סימוני בחקירתו. אחד מאותם בעלי עסק שלהם היה חייב סימוני כסף הוא אמיל לחזיאל, בעל סוכנות מכוניות יוקרה מאשקלון. "לא קיבלתי את הכסף מאיציק", העיד לחזיאל במשטרה. "כשהוא הציע שבני יהיה ערב, הייתי רגוע. הבנתי שאם איציק לא ישלם לי אז בני ישלם לי, ולכן הסכמתי. ידעתי שלבני יש מילה".

עם זאת, כאשר לסימוני נגמרו המזומנים כדי לשלם את חובו ללחזיאל, החל שלמה להפעיל עליו מכבש לחצים כבד. על פי הדוחות של המשטרה, יותר מ-150 פעמים מחייג שלמה לסימוני. באחת הפעמים, כאשר סימוני לא ענה לשיחות שלו, הוא חייג גם לאשתו, לימור. "איציק שלח לי הודעה, הוא לא ישן בבית, זה חריג", אמרה לשלמה. "הוא שלח מהפלאפון שלו", ביקש לדעת שלמה. "כן", ענתה לו.

"פעם אחרונה שאתה מביא את בני הביתה. אין לי כסף"

שלמה אחז בגרונו של סימוני וצעק עליו: "זה לא מספיק, בסוף זה ייגמר ברע"

ביום שלמחרת, החליט סימוני להיעלם. הוא לא שב לביתו וישן בעסק לשטיפת מכוניות בתל אביב. הקשר היחיד שקיים משם היה עם אשתו. באחת השיחות היא נשמעת אומרת לו ששלמה הגיע לביתם וחיפש אותו. "אל תביא אליי הביתה את בני כי אין לי מה להבטיח לו", הטיחה בו. "זו פעם אחרונה שאתה מביא את בני הביתה. אין לי כסף".

שלמה לא ויתר. למרות שסימוני לא ענה לו, הוא שלח לו הודעה מרגיעה. "תתקשר אליי, הכול בסדר. אני צריך אותך", נכתב בהודעה. שמונה דקות חולפות ושלמה שולח שוב את אותה ההודעה. בהמשך הוא מנסה להתקשר. נראה כי עבודת השכנוע עזרה, מכיוון שסימוני עונה לשיחה הנכנסת משלמה. "איפה אתה נמצא?", שואל אותו שלמה. "בתל אביב", משיב סימוני. שלמה בתגובה: "אני יוצא אליך".

לפי הדוחות של המשטרה, שלמה נראה יוצא מרכבו בלוויית מאבטחו ברחוב לסקוב בתל אביב. מקץ המתנה קצרה, נראה סימוני מגיע למקום חבוש כובע קסקט שחור, ובידו שקית שחורה מגולגלת הוא הוריד את כובעו, הכניס אליו את השקית והשליך אותה מתחת לרכב אחר. השניים שוחחו, ובשלב מסוים נראה שלמה אוחז בגרונו של סימוני, מצמיד אותו לקיר ומונע ממנו לזוז. "זה לא מספיק, בסוף זה ייגמר ברע", טוענים הבלשים כי שלמה צעק על סימוני. "זה כל הכסף שיש לי", התחנן סימוני.

ציוד אלקטרוני שנתפס בביתו של בני שלמה. חטיבת דובר המשטרה
אמצעים אלקטרוניים שנמצאו בחיפוש של המשטרה בביתו של שלמה/חטיבת דובר המשטרה

יממה אחרי המפגש הטעון בתל אביב, מזומן סימוני לחקירה במשרדי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (היאל"כ) שבלוד. בחקירתו מכחיש סימוני את הכול. דבר החקירה מגיע לאוזניו של שלמה. מחשש פן סימוני יסגיר אותו לידי החוקרים, שם שלמה את פעמיו ללוד וחיכה לסימוני כשזה יצא מהחקירה. "עשר שעות ולא אמרת כלום?", נשמע שלמה אומר לסימוני באחת ההקלטות.

במהלך חקירתו של סימוני ניסו החוקרים לגייס אותו כעד מדינה, אך לשווא. "אנחנו יודעים הכול", מבהירה לו החוקרת. "זו פעם אחרונה שאנו פונים אליך. אתה רוצה את העזרה שלנו כדי לצאת?". "מה את יכולה לדעת", תוהה סימוני. "הכול. אתה פשוט טמבל", היא מטיחה בו. סימוני מסרב להישבר ולא מסגיר את שלמה: "אתם עושים סתם עוול לבן אדם. אין לכם סיבה לעצור אותו".

פרקליטו של שי בנאמו, עו"ד נס בן נתן, מסר: "שי בנאמו מכחיש בתוקף את כל המיוחס לו. חומר החקירה לא מכיל ולו ראיה קלושה אחת שמצביעה על מודעותו לתכולת הרכב. הוא מסר בגרסתו כי סייע לחבר שביקש להניע הרכב ונסעו לכיוון קריית גת לבית הוריו של שי. כתב האישום נגדו פופוליסטי מיותר ואנו סמוכים ובטוחים כי הוא יזוכה מכל אשמה".

(עדכון ראשון: 11.9, 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully