וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: עונש מוות למנהיג האחים המוסלמים במצרים

11.4.2015 / 12:04

בית משפט במדינה אישר החלטה מהחודש שעבר להטיל עונש מוות על מוחמד בדיע ו-13 בכירים נוספים בתנועה בגין הצתת כאוס ואלימות במדינה. לנאשמים תינתן הזכות לערער על עונשם בבית המשפט העליון - תהליך שעשוי להימשך שנים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(הפגנה של תומכי האחים המוסלמים במצרים, בחודש שעבר)

בית משפט במצרים אישר היום (שבת) החלטה מהחודש שעבר לגזור עונש מוות על המדריך העליון של תנועת "האחים המוסלמים", מוחמד בדיע, ועל 13 בכירים נוספים בתנועה. בטלוויזיה המצרית דווח שבדיע והבכירים נאשמים "בהצתת כאוס ואלימות". נאשם נוסף הוא בנו של דובר התנועה, מוחמד סולטן, שנידון למאסר עולם בגין תמיכתו בארגון ומסירת ידיעות כוזבות. אביו, סלאח סולטן, נידון לעונש מוות. לנאשמים תינתן הזכות לערער על עונשם בבית המשפט העליון - תהליך שעשוי להימשך שנים.

עוד בנושא:
שנה לאחר שבוטל: עונש מוות למנהיג האחים המוסלמים
"חלום שהתגשם": עיתונאי אל ג'זירה במצרים שוחררו בערבות
ארבע שנים למהפכה: לפחות 15 נהרגו בהפגנות ברחבי מצרים

מנהיג בכיר האחים המוסלמים, מוחמד בדיע בבית המשפט – קהיר, 18 במאי 2014. רויטרס
מוחמד בדיע בבית המשפט בקהיר בשנה שעברה/רויטרס

בדיע בן ה-71 נעצר באוגוסט 2013, כמה ימים לאחר פיזור מחנה המחאה "ראבעה אל-עדויה", שבו התגודדו פעילי התנועה במחאה על הדחתו של איש התנועה הנשיא המודח מוחמד מורסי. המחנה הוקם סביב מסגד "ראבעה אל-עדויה" שבצפון קהיר ופיזורו הסתיים במותם של מאות מתומכי התנועה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שעזר להפיל את מורסי בעת שכיהן כמפקד בצבא, כינה את האחים המוסלמים איום ביטחוני משמעותי. הארגון, מצדו, הצהיר בעבר שהוא מחויב לפעילות לא אלימה וטען שוב ושוב שאנשיו לא לקחו חלק באירועים האלימים במדינה.

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים מוסלמים ב"ראבעה אל-עדויה". אוגוסט 2014/רויטרס

על בדיע נגזר עונש מוות כבר לפני כשנה, יחד עם עשרות רבות של פעילי התנועה, אולם בעקבות לחץ בינלאומי כבד, החליט בחודש פברואר בית המשפט לערעורים על ביטול העונש ל-136 הנאשמים. היום, כאמור, הוא נגזר מחדש על 14 בכירי הארגון. לפי סוכנות הידיעות המצרית "מינא", השופט שגזר את דינם של הנאשמים הוא מוחמד נאגי שהאטא, ששלח לכלא מאות מפגינים איסלאמיים וליברלים.

בחודש שעבר הוצא לראשונה להורג במצרים תומך של האחים המוסלמים. מדובר באדם שהואשם ברצח במהלך עימותים שפרצו בין המשטרה לתומכי התנועה לאחר הפלתו של מורסי ב-2013. מחמוד חסן רמדאן, רדיקל איסלאמי, הואשם במעורבות באירוע שבו הושלכו ילדים מגג בניין במהלך העימותים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully