וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: מתכנן הפיגועים במומבאי ב-2008 שוחרר מהכלא

זאקי א-רחמן לחבי עמד בראש ארגון הטרור שתכנן את המתקפה שבה נהרגו 166 בני אדם. גם כאשר היה כלוא זכה לעשרות מבקרים ביום. הודו: "מדובר בטרוריסט ידוע שמהווה סכנה ממשית לביטחונה של ארצו"

זאקי א-רחמן לחבי מתכנן הפיגועים במומבאיי ב-2008. AP
לחבי עם שחרור מבית הכלא, אמש/AP

בית משפט בפקיסטן שחרר אמש (שישי) בערבות את מתכנן הפיגועים במומבאי ב-2008 שבהם נהרגו 166 בני אדם, זאקי א-רחמן לחבי. זאת בעקבות החלטה שקיבל אתמול בית משפט בערכאה גבוהה יותר במדינה. גורמים בקהילת המודיעין הבינלאומית אמרו ל-BBC כי ייתכן שאחת הסיבות לשחרורו הוא חששם של גורמי הביטחון בפקיסטן שהמשך כליאתו תעורר את המורדים הקשמירים, שאליהם הוא משתייך, דבר שהממשלה מנסה להימנע ממנו בכל מחיר.

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, גינה את שחרורו וגורם במשרד החוץ ההודי כינה את ההחלטה "כישלון". לדבריו, מדובר ב"טרוריסט ידוע" שמהווה סכנה ממשית לביטחונה של ארצו.

עוד בנושא:
שש שנים אחרי הפיגוע: בית חב"ד במומבאי נחנך מחדש
הודו: עונש מוות נגזר על המחבל ממומביי
הודו: נעצר חשוד בתכנון מתקפת הטרור במומביי

עיתונאי משוחח בטלפון נייד מול מלון טאג' מהאל הבוער במומביי הודו לאחר שטרוריסטים התבצרו בו עם בני ערובה - נובמבר 2008. רויטרס
מלון "טאג' מאהל" הבוער במומביי לאחר שהמחבלים התבצרו בו/רויטרס

במתקפה במומבאי, שהחלה ב-26 בנובמבר 2008 וארכה ארבעה ימים, נהרגו חמישה ישראלים בהם הרב גבריאל הולצברג ורעייתו רבקה, שליחי חב"ד. לחבי, שעומד בראש ארגון הג'יהאד "לשקר-א-טייבה", נעצר ב-7 בדצמבר 2008, ארבעה ימים לאחר שהרשויות בהודו נקבו בשמו כאחד החשודים העיקריים בתכנון הפיגוע.

נראה כי לא חסרות ראיות להרשעתו. רק לפני שש שנים מסר שר הפנים של פקיסטן, רחמן מאליק, תיאור גרפי של תכנון סדרת הפיגועים על אדמת פקיסטן ובכירים הודים אמרו בעבר שהם העבירו ראיות נגדו לתביעה בפקיסטן. אולם כעת עולה כי יתכן שמעולם לא נעשה בהן שימוש. מלבד טיב הראיות, שחרורו יכול להעיד על חוסר עניין מצד הרשויות בפקיסטן להביא להרשעתו. יחד עמו מחכים למשפט שישה חשודים נוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
זאקי א-רחמן לחבי מתכנן הפיגועים במומבאיי ב-2008. AP
זאקי א-רחמן לחבי מתכנן הפיגועים במומבאיי ב-2008/AP

גם כאשר היה כלוא, לחבי קיבל תנאים מיוחדים כמו גישה לטלוויזיה, לטלפון נייד ולאינטרנט, וזכה לעשרות מבקרים ביום. הפריבילגיות הללו אפשרו לו להישאר בקשר משמעותי עם "לשקר-א-טייבה", הארגון שבראשו הוא עומד. גורמים בממסד הפקיסטני נוטים לספק תנאים מועדפים למפקדים של ארגונים קיצוניים שיתכן ויזדקקו לשירותיהם בעתיד.

השחרור גרר גינויים כאמור מראש ממשלת הודו נרנדרה מודי וגם מצידה של מחלקת המדינה האמריקנית שהביעה בפומבי את דאגתה ואמרה שהיא "שוקלת את צעדיה". בתוך כך, מקורביו מסרו שהם לא יכולים לספק מידע על אודות מקום הימצאו "מסיבות ביטחוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully