וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: עונש מוות נגזר על המחבל ממומביי

עג'מל קאסב, המחבל היחיד ששרד לאחר מתקפת הטרור בעיר לפני כשנה וחצי, יוצא בקרוב להורג. הוא הורשע השבוע ביותר מ-80 סעיפים אישום, בהם רצח והכרזת מלחמה על הודו

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית משפט במומביי גזר הבוקר (חמישי) עונש מוות על מוחמד עג'מל קאסב, המחבל שהורשע בביצוע הפיגועים במומביי. על פי החוק ההודי, בית המשפט העליון צריך לאשר את העונש. קאסב, אזרח פקיסטן, הורשע ביום שני ביותר מ-80 סעיפים, הכוללים, רצח והכרזת מלחמה על הודו.

השופט שגזר את העונש ציין כי החליט על עונש המוות, מכיוון שלא היה כל סיכוי לשיקומו של קאסב. "צריך לתלותו עד שימות", אמר השופט. כנשאל קאסב אם יש לו הצהרה אחרונה בפני בית המשפט, סימן הלה בראשו לשלילה.

"זאת לא היתה פעולה פשוטה של רצח. זאת היתה מלחמה", נכתב בהכרעת הדין שאורכה 1,522 עמודים. "הכנה מסוג זה לא נעשית על ידי פושעים רגילים. זאת הכנה שנעשתה על ידי אלה שמכריזים על מלחמה". הכרעת הדין פורסמה ימים ספורים אחרי פגישתם של ראשי ממשלת הודו ופקיסטן במהלך כינוס אזורי בבהוטאן, בניסיון לחדש את שיחות השלום בין המדינות השכנות. "פסק הדין בעצמו הוא מסר לפקיסטן שאסור לה לייצא טרור להודו", אמר שר הפנים של הודו פלניאפן צ'ידאמבארם.

174 בני אדם נהרגו בהתקפות שאירעו במומביי בנובמבר 2008. הן כוונו נגד 10 מבנים ונמשכו 60 שעות. מוקדי האירוע היו תחנת הרכבת המרכזית בעיר, מלון "אוברוי" ובית חב"ד. בהתקפה בבית חב"ד נהרגו שליחי הארגון הרב גבריאל ורעייתו רבקה הולצברג ושלושה בני ערובה נוספים. משה, בנם בן השנתיים של בני הזוג הולצברג, ניצל על ידי המטפלת וחזר עמה לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully