וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שחררו את מקס קרוב מדי לקצה הרמפה של האומגה – והוא נפל"

10.4.2015 / 9:10

צעירה שטיילה עם מקס סלע בן ה-24, שנפל אל מותו במאצ'ו פיצ'ו, סיפרה לוואלה חדשות כי הנפילה לא הייתה תוצאה של מעידה, אלא של רשלנות מצד החברה שהפעילה את האומגה. "זה שהחברה לא אחראית לא אומר שהוא קפץ או שהרמפה קרסה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרמפה שממנה נפל מקס, דקות אחדות לפני שהגיע אליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים לאחר שמקס סלע, בן 24 משוהם, נפל אל מותו מרמפה במהלך אומגה במאצ'ו פיצ'ו, מתברר כי ייתכן שלא מדובר במעידה עצמית – אלא ברשלנות מצד החברה שמפעילה את האטרקציה בדרום פרו. לדברי צעירה ישראלית שטיילה עם מקס בתקופה שלפני הנפילה ואף ביצעה את האומגה כמה דקות לפניו, מספרת כי המדריך שחיבר את הרתמות למבקרים וניתק אותן מהם, "פספס" את מקס וניתק אותו עוד לפני שעמד באופן יציב על הרמפה.

"הייתי שם כמה דקות לפניו. ראיתי שכתוב בחלק מהמקומות שהרמפה קרסה, או שהוא מעד, וזה ממש לא נכון – הם לא היו זהירים", סיפרה הצעירה בשיחה עם וואלה חדשות. לדבריה, מדובר בשרשרת אומגות, כשבין מקטע למקטע המטיילים נוחתים על הרמפה, מתחברים לאומגה הבאה, וממשיכים מטה. "זאת רמפה קטנה, רצפה מעץ מעל צוק, כשגם ככה אסור שיעמדו עליה הרבה אנשים – ובכל זאת עומדים. הוא העביר אותנו מאומגה אחת לשנייה, הכול במהירות, והוא שחרר את מקס מהכבל של האומגה קרוב מדי לקצה הרמפה – והוא נפל".

עוד בנושא:
מקס ביכה את מות הנווטת בנפאל - ונהרג בטיול בפרו
צעיר ישראלי נהרג בתאונת אומגה באזור מאצ'ו פיצ'ו בפרו

מקס סלע, ישראלי שנהרג בתאונת אומגה בפרו, אפריל 2015. פייסבוק, צילום מסך
"ילד מותק, חייכן. ילד טוב". מקס סלע/צילום מסך, פייסבוק

הדבר שמרגיז אותה ביותר, הוא הדיווחים לפיהם מקס מעד או שהרמפה נפלה. "זה שהם לא אחראיים, לא אומר שהוא קפץ או שהרמפה נפלה, רק כדי שהם ייצאו בסדר". לדבריה, לא ייתכן שהרמפה הייתה לא יציבה. "היו שם המון אנשים, אם היא הייתה קורסת – רבים נוספים היו נהרגים", סיפרה. "גם אצלנו המדריך עשה את הכול מהר, וקרוב ממש לקצה של הרמפה, וזה בזמן שהם שולחים עוד אנשים מהאומגה העליונה לרמפה הזאת".

לדבריה, היא והחברות שטיילו איתה הכירו את מקס וחבריו בקוסקו, שם קבעו יחד לעשות את האומגה. אך לבסוף היו בקבוצות נפרדות ביום הטיול, כשמקס ביצע את האומגה דקות ספורות לאחר שהיא החלה אותה. "ילד מותק, חייכן. ילד טוב", סיפרה. "אנחנו בשוק פה, זה לא נתפס. לפני יומיים דיברנו איתו, הוא חייך אלינו. מי חשב שמהאומגות האלה יקרה דבר כזה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקס השתחרר מהצבא לפני חודשים ספורים וטס לפרו במסגרת טיול אחרי הצבא. "אז זהו, אתמול סיימתי את הצבא שלי!", כתב מקס בהתרגשות בפייסבוק בדצמבר 2014. "קדימה לדרום אמריקה בעוד שלושה שבועות!!!". הוא עוד הספיק לחגוג את ליל הסדר בבית חב"ד בעיר קוסקו יחד עם חבריו לטיול וכ-900 מטיילים יהודים אחרים.

בעקבות המקרה המצער, החברים שעמם טייל מקס בפרו מעוניינים לחזור לישראל באופן מידי. מחר בבוקר (שעון פרו) הם צפויים למסור את עדותם בנושא התאונה למשטרה. בשל החקירה המתנהלת במדינה, העברת הגופה בחזרה לישראל מתעכבת. עם זאת, במשרד החוץ מפעילים מאמצים על מנת להחזירה עד ליום ראשון הקרוב.

הבשורה אמש על התאונה המצערת הכתה בתדהמה את בני משפחתו של סלע. הרב של שוהם ויו"ר ארגון רבני צהר, דוד סתיו, שהה עם המשפחה אמש במשך כמה שעות וסיפר כי מדובר במשפחה המשתייכת למייסדי העיר הפועלת רבות בקהילה. "המשפחה עוברת שעות קשות. כל היישוב בתדהמה מהמקרה", סיפר הרב. "מקס קרוי על שם דודו, אחיו של אביו, שנהרג באחת ממלחמות ישראל. אביו, חנן, סיפר שהוא מאוד חשש מהנסיעה הזו, והייתה לו הרגשה לא טובה, אבל מקס רצה לעשות מה שצעירים רבים עושים בשלב הזה בחיים, ולצערנו זה הסתיים כך. מדובר בבחור מלח הארץ שעשה שירות צבאי ומאוד עצוב שככה זה הסתיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully