וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר ישראלי נהרג בתאונת אומגה באזור מאצ'ו פיצ'ו בפרו

משרד החוץ אישר כי הישראלי, בן 24, נהרג בתאונת אומגה בדרום פרו כשנפל מרמפה. הודעה נמסרה למשפחה. מבית חב"ד באזור נמסר כי ההרוג יצא עם שני חברים ישראלים לטיול, ולטענתם הוא נפל אל מותו מגובה של כ-80 מטרים מסיבה לא ברורה

אומגה בפרו, 08.04.15. לי עמנואל, מערכת וואלה! NEWS
אומגות בפרו/מערכת וואלה! NEWS, לי עמנואל

מטייל ישראלי בן 24 נהרג אמש (רביעי) בתאונת אומגה באזור מאצ'ו פיצ'ו שבדרום פרו. הצעיר, שהגיע למקום במסגרת טיול אחרי שירותו הצבאי, נפל מהרמפה שעליה עמד בגובה רב. משרד החוץ אישר את הפרטים והודעה נמסרה למשפחתו של המטייל.

משיחה עם אנשי בית חב"ד בקוסקו, העיר שממנה יצאו הצעירים לטיול, נמסר כי ההרוג יצא למסלול יחד עם עוד שני מטיילים ישראלים, חברים מהארץ. לטענתם, ההרוג נפל מהפלטפורמה אל מותו, אולם הם לא יודעים מה הסיבה לכך. להערכתם מדובר בגובה של כ-80 מטרים. מאחר שהתאונה נמצאת בחקירה של התובע, ישנו עיכוב בהבאת הגופה לקוסקו.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
הופסקו החיפושים אחר הישראלית בתאילנד; "ההורים במצב נפשי קשה"
אבו מאזן: קטאר הלוותה לנו מאה מיליון דולר לתשלום משכורות
המו"מ הקואליציוני בעיצומו: "נותר לסכם את עניין התיקים ולחתום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיווחים מגיעים בסיומו של יום קשה עבור ישראלים ברחבי העולם, כשהבוקר פורסם על רצח ישראלי בברלין ביום ראשון לצד כנסייה נטושה, ואחר הצהריים ילדה בת 12 נספתה בשריפה שפרצה במעבורת בתאילנד, בטיול בת המצווה שלה.

גופתו של הצעיר שנרצח, בן 22, נמצאה כשעליה סימני אלימות קשים - כך דווח בעיתון הגרמני "בילד". הזיהוי הסופי של הגופה, שלצדה נמצא דרכון ישראלי, לקח זמן רב משום שהיה קשה לזהות את גופתו של הצעיר, בגלל אותם סימני אלימות. התביעה בגרמניה מסרה כי התקרית אירעה בלילה שבין שבת לראשון והרקע לא ברור. שגרירות ישראל בברלין אישרה את מותו של הצעיר, ששהה בברלין בשבועות האחרונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מסלול המטיילים בפרו, אפריל 2015. בית חב"ד קוסקו, פרו, מערכת וואלה! NEWS
המסלול של המטיילים הישראלים/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד קוסקו, פרו

בתאילנד, כוחות החילוץ וההצלה פעלו אתמול משעות אחר הצהריים על מנת לנסות ולאתר את הילדה בת ה-12 נספתה בשריפה שפרצה במעבורת. 114 בני אדם נוספים שהיו על המעבורת, שעשתה את דרכה מהאי קרבי לאי פוקט, חולצו בשלום. ככל הנראה, הילדה נלכדה בשירותים בעת שהאש פרצה ממנועי הספינה אשר היו סמוכים להם. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי גורמי המשרד מטפלים במקרה.

מעבורת טבעה בתאילנד, בת 12 נספתה. הטלוויזיה התאילנדית, צילום מסך
המעבורת שעלתה באש בתאילנד/צילום מסך, הטלוויזיה התאילנדית

"חשוך פה מאוד וזה אזור קשה", הסביר בשיחה עם וואלה חדשות שליח חב"ד בפוקט, אליעזר ליינס. הוא ציין כי עם עלות השחר יתחדשו החיפושים אחר הילדה. ליינס פגש אמש את בני משפחתה של הילדה, שחולצו מהספינה הבוערת בין 114 נוסעיה ושוהים יחד עם כל שאר השורדים בבית מלון סמוך למקום טביעת המעבורת. "בני המשפחה נסערים", תיאר. "הם במצב מאוד לא נעים. מצב קשה של אי ודאות. מדובר בזוג הורים, שלהם עוד ילדים כאן. הם במצב נפשי קשה. אין להם ילדה לראות".

משפחת הילדה שנהרגה בשריפה במעבורת בתאילנד, אפריל 2015. פוקט וואן, צילום מסך
משפחתה של הילדה, אתמול/צילום מסך, פוקט וואן

בחודש אוקטובר נהרגו בפרו בעת רפטינג בנהר האפורימק הצעירה שיר בכר, בת 22 מרמת השרון וצעיר נוסף בתל אביב. ביום התאונה חולצו שישה מבין שמונת הישראלים שהיו על הסירה. מצבם הוגדר טוב והם פונו לעיר קוסקו. הם אותרו על ידי צוותים של המשטרה, של חברת הצלה מקומית ושל חברת הביטוח שהגיעו לאזור המבודד בו נתקעו. המחלצים התבססו על אות מיקום שהתקבל ממכשיר לווייני שהיה ברשותו של אחד המטיילים.

מבירור פרטי המקרה עלה כי המטייל, שרכש מכשיר איתור לווייני בארה"ב ללא חבילת חילוץ, לחץ על כפתור ה-SOS כבר בשעה 3:00 לפנות בוקר (שעון ישראל). המוקד האמריקני שקיבל את הודעת המצוקה העביר אותה למשפחתו בישראל. המשפחה עדכנה את משרד החוץ בארץ, וזה עירב בהמשך את הגורמים הרלוונטיים בפרו כשעתיים אחרי ההודעה המקורית.

(עדכון ראשון: 21:01)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully