וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובא למנוחות הצעיר השני שנהרג בהלוויית הרב: "מבקשים מחילה"

8.4.2015 / 17:25

יצחק סאמט בן ה-18 הובא למנוחות בהר הזיתים בירושלים, שעות ספורות לאחר שנקבע מותו אחרי שנפצע אנושות בהלוויה ההמונית שנערכה בסוף השבוע. "אין לנו תרעומת כלפי מעשי השם. הקרבנו קורבן לכלל ישראל"

צילום: ניב אהרונסון, שלומי כהן - כיכר השבת; עריכה: גדי וינסטוק

כעשרת אלפים בני אדם הגיעו ללוות את יצחק סאמט בן ה-18 בדרכו האחרונה, לאחר שהבוקר (רביעי) מת מפצעיו בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ימים ספורים אחרי שנפצע אנושות בהלווייתו של הפוסק החסידי שמואל הלוי וואזנר בבני ברק. בתחילת מסע הלוויה בבית המדרש "תולדות אהרון" קראו המשתתפים פרקי תהלים והספידו אותו. לאחר מכן, המשיך המסע להר הזיתים בירושלים, שם נקבר סאמט הצעיר.

"יצחק היקר, אני מבקש ממך מחילה בשם כולם. כלל ישראל", ספד לו אחיו, אברהם. "בימים האחרונים הרגישו איתך כמו אח והתפללו בשבילך, ותהיה מליץ יושר לאבי ולכל החברים והמשפחה". רב מבית המדרש "תולדות אהרון" שבו למד יצחק, ספד לו גם הוא, ואמר: "צדיק השם בכל דרכיו ומעשיו. אין לנו תרעומת כלפי מעשי השם. יצחק הוא קורבן חגיגה שלנו, נמשיך הלאה בכל הכוח ונאמין בה. הקרבנו קרבן לכלל ישראל".

אסון ההלוויה - כותרות אחרונות
האברך שנמחץ נטמן: "הרב ששמר עליו ממעל - גם גרם לו לעזוב את העולם"
במשטרה בודקים חשד לרשלנות בהלוויה; "נמצה את הדין עם האחראים"
בשל הדוחק: צעיר נהרג ושניים נפצעו אנושות בהלוויה בבני ברק

הלוויית יצחק סמט שנפצע בהלוויית הרב וואזנר, אפריל 2015. טלי מאייר
"בימים האחרונים הרגישו איתך כמו אח והתפללו בשבילך". הלוויתו של סאמט/טלי מאייר

האדמו"ר מתולדות אהרן הספיד גם הוא בהלוויה ואמר כי יצחק היה "בחור חשוב וקורבן ציבור". לדבריו, "אף אחד לא מתלונן על מה שקרה, אנו מקבלים את זה מהשמיים. צריך לקבל הכול באמונה ובזכות זה המשיח יגיע. כל עם ישראל התפלל עליו הוא זכה לאחד את כולם".

אליעזר סמט מסוכנות ידיעות 24 סיפר כי "בעקבות האסונות בהלוויית וואזנר, הוחלט כי על כל המלווים לצאת באופן מסודר מרחבת בית המדרש עם המיטה באופן רגלי, ולהתחיל בהליכה להר הזיתים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הלוויית יצחק סמט שנפצע בהלוויית הרב וואזנר, אפריל 2015. טלי מאייר
תושבים צופים במסע ההלוויה/טלי מאייר

סאמט הוא ההרוג השני כתוצאה מהלווייתו של הפוסק וואזנר. בהלוויה נמחץ למוות מרדכי גרבר, אברך בן 27. כמו כן, גבר בן 36 ונער בן 15 נפצעו באורח קשה ומאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ואתמול חל שיפור קל במצבם של השניים. הפציעות נגרמו בשל הדוחק הרב בבית העלמין, אשר על פי הערכת המשטרה, שהו בו באותה עת כמאה אלף בני אדם.

בעקבות האסון בהלוויה פתחה המשטרה בחקירה בחשד לרשלנות. מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, הטיל על מפלג ההונאה של המחוז לחקור את האירוע, ובמסגרת החקירה יזומנו לתת עדות לא רק גורמים מקרב עיריית בני ברק, שארגנה את מסע הלוויה, כי אם גם שוטרים שהשתתפו באבטחתו.

הלוויית יצחק סמט שנפצע בהלוויית הרב וואזנר, אפריל 2015. טלי מאייר
מאה אלף בני אדם השתתפו בהלוויה של וואזנר. חרדים בהלווית סאמט/טלי מאייר

מפקד האירוע מטעם המשטרה, ניצב-משנה שמעון לביא, הדגיש בשיחה עם וואלה חדשות כי גם שוטרים ייחקרו. "בטוח שהחוקרים יעשו את העבודה בצורה מדוקדקת ומצוינת. נהרג מישהו, נפצעו אנשים, האירוע נגמר לא טוב וצריך למצות את הדין עם האחראים", אמר.

ביום ראשון הובא מרדכי גרבר למנוחות, כשמסע הלוויה שלו יצא מישיבת חכמי לובלין שבבני ברק, המקום שבו נמחץ למוות יום לפני כן. האנשים שהגיעו ללוות את גרבר בדרכו האחרונה המשיכו לבית העלמין סגולה שבפתח תקווה, שם נקבר. מסע ההלוויה נפתח בעיר מגוריו אלעד.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully