וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת פישר תקועה בגלל האייפון: האם ניתן לפרוץ את המכשיר?

חקירתו של עורך הדין, החשוד בתיווך לשוחד, לא מתקדמת בשל אי יכולתם של חוקרי מח"ש להתחקות אחר קוד הנעילה של הסלולרי. החוקרים אפילו שקלו לשלוח את המכשיר לארה"ב, אך ייתכן שהפתרון נמצא ברמת גן. צפו בדיווח מאולפן וואלה

צילום מסך

מכשיר הטלפון של עו"ד רונאל פישר הוחרם על ידי המחלקה לחקירות שוטרים לפני תשעה חודשים, מאז שנעצר בחשד לקבלת שוחד. עם זאת, חוקרי מח"ש אינם מצליחים להוציא מהמכשיר הנייד מידע. הסיבה: הם לא מצליחים להתחקות אחר ארבע ספרות קוד הנעילה של המכשיר, מסוג אייפון.

כשנשאל פישר בחקירתו על כך ענה כי "אינו זוכר את הקוד". את המכשיר ניתן לפרוץ אמנם גם בלי הקוד, אולם במח"ש לא מצאו דרך לעשות זאת מבלי לאבד את המידע שבו.

שי עמר, בעלי מעבדת ILAB ברמת גן, סיפר בראיון לאולפן וואלה חדשות כי חברת אפל אינה שומרת את סיסמאות קוד הפתיחה למכשירים בכדי להגן על פרטיותם של לקוחותיה. לדבריו, אין קוד מאסטר, גם לא לחברה, שמאפשר פתיחה של המכשיר. היות והקוד מורכב מארבע ספרות יש עשרת אלפים צירופים, וכל ניסיון פתיחה מוטעה נועל את המכשיר לפרקי זמן הולכים וגדלים וכך גדל הקושי לפתיחתו.

עוד בוואלה חדשות:
החקירה נגד רונאל פישר תקועה - בגלל הקוד של האייפון
עו"ד רונאל פישר יואשם בתיווך בשוחד בכפוף לשימוע
בוועידת האתיקה דנים בהשעיית רונאל פישר - והוא מנסה להתחמק

הארכת מעצר לרונאל פישר בבית משפט השלום בירושלים. נועם מושקוביץ
פישר/נועם מושקוביץ

עמר סיפר כי בשוק יש מספר טכנולוגיות שפותחו בחו"ל ומצליחות לעקוף את הנעילה ולפצח את הקוד במרבית המכשירים ובמרבית מערכות ההפעלה של מכשירי הסלולר, בוודאי אלה הישנות יותר. לדבריו בחצי השנה האחרונה המעבדה שלו משתמשת באחת מהטכנולוגיות הללו וכבר הצליחו לפתוח לא מעט מכשירים. לדבריו, הוא אינו מבין מדוע המשטרה לא מצליחה הפעם, היא הוכיחה בחקירות בעבר יכולת לפצח מכשירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully