וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שנפצע בפיגוע: "הוא שלף סכין מהכיס, ריתקתי אותו בשניות"

2.4.2015 / 16:01

סמ"ר יואב לייטמן, שנדקר על ידי שוהה בלתי חוקי במהלך מעצר ליד אורנית שבשומרון, שחזר את התקרית מבית החולים. "הדפתי אותו ממני והרמתי את הנשק שלי", סיפר. "הוא נצמד אליי ודקר אותי עוד פעמיים או שלוש בראש"

קרדיט צילום: אבי כהן עריכה: טל רזניק

סמל ראשון יואב לייטמן שנפצע הבוקר (חמישי) באורח קל בפיגוע הדקירה בסמוך לאורנית, שחזר בשעות הצהריים את התקרית. "תפסנו פעילות מבצעית באזור אורנית", תיאר הלוחם מגדוד 101 של חטיבת הצנחנים בשיחה עם כתבים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "שישה שוהים בלתי חוקיים חצו את הגדר. התקרבנו לאזור הסיוע כדי שנוכל לתפוס אותם בקלות. קיבלנו דיווח שהם מפטרלים לתוך שיח. אני ונהג הג'יפ שהיה איתי התחלנו להתקרב. הקפנו את השיח משני הצדדים".

לדבריו, "מרגע שהבנו שזה המקום המדויק, זרקתי פנימה רימון הלם. הם נבהלו ואמרו שהם יוצאים. התחלנו להוליך אותם לכיוון הג'יפ. בזמן שלקחתי מהם תעודות זהות וטלפונים, אחד החבר'ה, נער צעיר, בא מאחוריי, שלף סכין מהכיס ודקר אותי ביד. הדפתי אותו ממני והרמתי את הנשק שלי. הוא נצמד אליי ודקר אותי עוד פעמיים או שלוש בראש. תוך כמה שניות ריתקתי אותו לרצפה. הסכין כבר לא הייתה עליו וחבר הצוות שהיה איתי הרחיק את השאר. הוא היה נסער וניסה להתחמק, אבל אז באה התגבורת שלנו, מהר מאוד החליפו אותי שם".

עוד בנושא צבא וביטחון:
הותר לפרסום: חייל צה"ל מעורב בפרשת הריגול למען סוריה
אנשי הדממה: רכזי השב"כ שפועלים נגד בכירי המבוקשים
גבי אשכנזי מרגיע: "חיזבאללה לא יכול לכבוש את הגליל"

אירוע דקירת חייל סמוך לגדר המערכת, ליד אורנית. אפריל. דובר צה"ל
סמ"ר לייטמן לאחר שהצליח להשתלט על הדוקר/דובר צה"ל

החייל בן ה-22, שקיבל ברכות על הטיפול באירוע, סיפר כי "מהר מאוד הבנתי שאני בתוך אירוע. הוא (הדוקר, מ"ש) ספציפית נראה לי חשוד קודם. מרגע שהבנתי שהוא מוציא את הסכין כדי לתקוף, לקחו שניות בודדות עד שריתקתי אותו לרצפה ואזקנו אותו. האחרים נורא נבהלו. בסופו של דבר, החבר'ה האלה שבאים לעבוד בארץ, לרוב לא מגיעים עם כוונות ביטחוניות".

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה
אירוע דקירת חייל סמוך לגדר המערכת, ליד אורנית. אפריל. מד"א
הסכין ששלף הדוקר מכיסו/מד"א

לבסוף, הוא הודה לצוות הרפואי. "טיפלו בי בצורה מדהימה ואימהית עד שאמא שלי הגיעה", סיכם. "ההורים דאגו. התקשרתי מהר לאמא שאם תשמע משהו, תבין שאני בסדר. אני מרגיש מצוין. יש לי פציעות שטחיות, אך מהר מאוד אחזור לצוות שלי. הייתי אמור לסגור את ליל הסדר (בבסיס, מ"ש), ככה קיבלתי אותו בבית".

סגן מנהל בית החולים, ד"ר ערן רוטמן, עדכן: "לבית החולים הובא בצהריים חייל שנפגע בצורה קלה, טופל בחדר הטראומה וישוחרר בשעות הקרובות מבית החולים, כך שהוא יבלה את ערב החג בביתו".

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

אירוע דקירת חייל סמוך לגדר המערכת, ליד אורנית. אפריל. מד"א
זירת האירוע/מד"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully