וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הבצורת: קליפורניה תגביל את השימוש במים לראשונה בהיסטוריה

המושל ג'יי בראון הודיע כי מדשאות שבבעלות המדינה יוחלפו באדמה המתאימה לתקופת יובש ועל הערים ייאסר להשקות דשא מלאכותי. "נגרמו הימים שהיה אפשר להשקות גינה פרטית בכל יום". ארגוני זכויות סביבה טוענים שהצעד אינו מספיק

שדה יבש בקליפורניה בעקבות הבצורת בגשמים, מאי 2014. AP
שדה יבש בקליפורניה בעקבות הבצורת במי הגשמים/AP

מושל קליפורניה ג'יי בראון הטיל הגבלות על השימוש במים במדינה בפעם הראשונה בהיסטוריה. זאת, בשל הבצורת הקשה שממנה סובלת המדינה בארבע השנים האחרונות. במסגרת ההגבלות, יופחת השימוש במים בערים ובעיירות ברחבי המדינה הצחיחה ב-25% - מדשאות שבבעלות המדינה יוחלפו באדמה המתאימה לתקופת יובש ועל הערים ייאסר להשקות דשא מלאכותי.

השלג בהרים במדינה נמצא ברמתו הנמוכה מאז שהחלו המדידות, ולכן אספקת המים מהמסתו תהיה נמוכה יותר מהרגיל במהלך החודשים הקרובים. "אנחנו עומדים על דשא יבש כשהיינו אמורים לעמוד על שלג בגובה של מטר וחצי", אמר המושל בראון במהלך ביקור ברכס הרי סיירה נוודה. "אנשים צריכים להבין שאנחנו נמצאים בעידן חדש. הרעיון שאתה מחזיק בגינה קטנה וירוקה שמקבלת מים בכל יום – זה דבר שהולך להיות חלק מהעבר", הוסיף.

עם זאת, מבקריו של המושל טוענים כי ההגבלות החדשות לא נותנות מענה מספק על השימוש במים בחקלאות. "באמצע הבצורת הרחיפה, המושל ממשיך לאפשר לחוות ממשלתיות ולאינטרסים של הנפט לרוקן ולזהם את מאגרי המים התת-קרקעיים היקרים שלנו, שחיוניים לחיסכון במים", אמר אדם סקוו, מנהל הארגון "משר המים והמזון" של קליפורניה". ב-2003 וב-2007 אירעו שריפות יער קטלניות ברחבי קליפורניות בגלל מזג אוויר חם בצורה קיצונים.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח בתימן: עשרות חיילים זרים נחתו בחוף העיר עדן
מצור בקניה: א-שבאב תקפו אוניברסיטה, בני ערובה במקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully