וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבוסה לאסד: המורדים כבשו את מעבר הגבול עם ירדן

2.4.2015 / 11:15

"החזית הדרומית", שמאגדת כמה ארגוני מורדים מתונים, השתלטה על מעבר נסיב האסטרטגי - חרף המתקפה של המשטר באזור. מדובר במכה נוספת עבור השלטון בדמשק, שאיבד בשבוע שעבר את העיר אידליב לג'בהת א-נוסרה

צילום: דיאנה חננשווילי - משרד הביטחון, עריכה: יאיר דניאל

ארגוני מורדים סוריים כבשו אתמול את מעבר הגבול הראשי בין סוריה לבין ירדן, למרות המתקפה של משטר אסד באזור. זאת הפעם הראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה, שבה מאבדת דמשק את האחיזה במעבר נסיב, אשר עליו השתלטה קואליציה של ארגוני מורדים הנקראת "החזית הדרומית". זאת מכה נוספת עבור הנשיא בשאר אסד, שצבאו נסוג ביום שבת האחרון מהעיר אידליב שבצפון-מערב המדינה. היום (חמישי) הפציץ חיל האוויר של אסד את האזור ובתגובה פרס צבא ירדן כוחות באזור הגבול בין המדינות.

"המעבר שוחרר", הכריז אמש בשאר א-זובי, מנהיג ארגון המורדים "צבא הירמוכ", שפועל במסגרת "החזית הדרומית". "עכשיו הוא בידינו". לוחמי "החזית הדרומית" פתחו במתקפת נגד המבצע של צבא אסד, הנתמך בידי חיזבאללה ואיראן, שנועד להשיב לידיו את השליטה בדרום המדינה ועל אזור הגבול עם ישראל. לטענת המורדים, מאז שהחלה המתקפה של דמשק לפני יותר מחודש התגברה אספקת הנשק ממדינות זרות המעוניינות בהחלפת המשטר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ארגון ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה ופועל גם בדרום סוריה, הצטרף למתקפה על מעבר הגבול לאחר שכבר החלה. המורדים טוענים כי הם גירשו את לוחמי הארגון הקיצוני מהאזור.

עוד על מלחמת האזרחים בסוריה
דיווח: דאעש כבש את רוב מחנה הפליטים הפלסטיני ירמוכ בדמשק
סוריה: תושבי אידליב נמלטים מהעיר לאחר השתלטות המורדים

מורד סורי במעבר הגבול עם ירדן שנכבש מידי המשטר, 01 באפריל 2015. טוויטר, צילום מסך
מורד סורי על כרזה של נשיא סוריה אסד במעבר הגבול, אמש/צילום מסך, טוויטר

עם זאת, ג'בהת א-נוסרה, שהיה חלק מקואליציית הארגונים האיסלאמיסטיים שהשתלטה על אידליב, הודיעה אתמול כי תחיל את חוקי השריעה בעיר. "אנחנו מצדיעים לתושבי אידליב ולעמידתם החסונה יחד עם בניהם לוחמי הג'יהאד", נשמע מנהיג הארגון, אבו מוחמד אל-ג'ולני, אומר בקלטת שמע שפורסמה באינטרנט. "בעזרת אללה, הם יהנו מהצדק של השריעה, שתגן על דתם ועל דמם". אל-ג'ולני אמר כי התושבים יזכו ליחס הוגן והרכוש הציבורי יישמר. הוא קרא לעובדי שירותים חיוניים, בהם אופים, לשוב לעבודתם והוסיף כי יש להקים בית משפט איסלאמי ליישוב מחלוקות. למרות זאת, סוכנות הידיעות של המחלקה המיסיונרית בקריית הוותיקן הודיעה כי כומר מהכנסייה האורתודוכסית היוונית נחטף בידי "לוחמי ג'יהאד" בעיר.

עוד באותו נושא

הקשר הסורי: מה מרוויחה ישראל מהסיוע ההומניטרי למורדים?

לכתבה המלאה

אזור מעבר הגבול עם ירדן

העיר אידליב, בירת המחוז הנושא את אותו השם, נמצאת כ-30 קילומטרים בלבד מהגבול עם טורקיה. היא בירת המחוז השנייה שנופלת בידי המורדים, אחר שא-רקה שבמזרח המדינה נכבשה בשנה שעברה על ידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). הנוכחות של א-נוסרה בצפון-מערב סוריה גדלה בתקופה האחרונה, לאחר שהביסה שני ארגוני מורדים מתונים ותפסו כלי נשק מתקדמים שהיו ברשותם, בהם טילי נ"ט אמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully