וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כבל: "המחנה הציוני הולך לאופוזיציה, אין מו"מ עם הליכוד"

מספר 10 במפלגה הכחיש את הספקולציות שלפיהן תקום ממשלת אחדות ואמר כי נתניהו "אינו בנוי למהפך אידיאולוגי מהסוג ששותפות אתנו הייתה כופה עליו". לדבריו, "האופציה הזו מעולם לא הייתה קיימת, זה יציר הדמיון בלבד"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

על רקע המגעים הקואליציוניים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו והליכוד לנציגי המפלגות, פרסם היום (ראשון) חבר הכנסת איתן כבל מהמחנה הציוני הודעה המכחישה כי המפלגה תיכנס לממשלה. "בואו ננסה לשים סוף לספקולציות: המחנה הציוני הולך לאופוזיציה! בכל בוקר אני נפעם מחדש מכישרון התסריטאות של הפרשנים השונים, אבל המשא ומתן מתקיים רק בדמיונם. אפשר לעשות מזה סרט טוב, אבל חדשות זה לא", כתב ח"כ כבל בסטטוס בעמוד הפייסבוק שלו.

"טבעו של ביבי דוחף אותו לחיבוק הדוב של הימין הקיצוני ולממשלה צרה עם 'השותפות הטבעיות'", הוסיף כבל. "הוא אינו בנוי למהפך אידאולוגי מהסוג ששותפות אתנו הייתה כופה עליו, ומי שמצפה לשינוי אצל האיש שוגה באשליות. אפשר להמשיך עד אין קץ לחפש בין השורות רמזים לאחדות, כשם שמחפשים גרגר חמץ עם נר... אבל האופציה הזו מעולם לא הייתה קיימת, וגם עתה היא יציר הדימיון בלבד".

לדבריו, במקרה זה, באופן חריג, יש אמת בדבריו של ראש הממשלה. "ביבי הוא לא בגין: אין לו את מה שדרוש כדי לצאת למהלך מדיני מרחיק לכת, להסתער על ידידיו הטייקונים ולשנות את סדר העדיפויות הלאומי. לכן הוא חוזר השכם והערב על מחויבותו לימין הקיצוני ולחרדים. הפעם, רק הפעם, אני מציע להאמין לו".

ח"כ איתן כבל בטקס חניכת המטה ביגאל אלון. ראובן קסטרו
"הפעם אני מציע להאמין לנתניהו". ח"כ כבל/ראובן קסטרו

בתוך כך, המשיכו היום נציגי הליכוד בסבב המשא ומתן הקואליציוני בדרך להרכבת הממשלה, והם ייפגשו עם נציגי יהדות התורה, ש"ס, וגם עם נציגי מפלגת כולנו של משה כחלון, שהחרימו את הדיון ביום חמישי האחרון על רקע ההבטחה העקרונית שנתן נתניהו ליהדות התורה כי תקבל את ועדת הכספים. כחלון הסביר בעמוד הפייסבוק שלו כי עבור שר אוצר, ועדת הכספים היא "כלי עבודה", וכי לא יוכל להצליח בתפקידו מבלי שסיעתו תחזיק בשני התפקידים. צוותי המשא ומתן של הליכוד והבית היהודי קבעו להיפגש ביום שלישי הקרוב.

לא ברור מהו מרחב הגמישות של הליכוד בנוגע לוועדה, והיא מסתמנת כאחת מנקודות מחלוקת המשמעותיות במשא ומתן כרגע. עד כה המשא ומתן מתקדם בקצב איטי למדי, אך נציגים במפלגות החרדיות הביעו תקווה כי ניתן יהיה לסיים את המגעים עם ש"ס ויהדות התורה עד חג הפסח, כדי להימנע ממצב שבו השיחות יתארכו בשבוע נוסף בגלל הפסקת החג וחול המועד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully