וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחויות בחקירת התרסקות המטוס באלפים

התפתחויות בחקירת התרסקות המטוס באלפים, תאונה שבמסגרתה תיירת מעדה ונהרגה בצוק ליד ירושלים, לפיד מבקש מכחלון "לא לבגוד בבוחר", איראן והמעצמות מתקרבות להסכם ומבצע "סערה נחרצת" בתימן נמשך. אלה הכותרות שעשו את השבת

טרגדיה בטיול: תיירת מעדה - ונהרגה בנפילה מצוק ליד ירושלים

תיירת בת 84 מצרפת נפלה הבוקר אל מותה מגובה 30 מטרים במהלך טיול של תיירים ליד מנזר סיינט ג'ורג' בוואדי קלט שבאזור ירושלים. צוות של מד"א שהגיע למקום ביצע בתיירת פעולות החייאה, אך נאלץ לקבוע את מותה.

הפרמדיקים עקיבא ארליך, משה פנסו ואנה שרמן סיפרו: "ידענו שמדובר בשטח הררי קשה ומורכב, אז הגענו עם ניידת הטיפול הנמרץ הכי קרוב שניתן, ובמקביל הזנקנו מסוק חילוץ דרך מוקד מד"א. ירדנו רגלית עם הציוד הרפואי הנדרש וכעבור כחצי שעה הגענו לתחתית הוואדי. בערוץ הנחל ראינו אשה כבת 84 מוטלת כשהיא מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, כשהיא סובלת מפגיעה רב מערכתית קשה ביותר. בתוך זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה במקום. המסוק שהוזנק סייע לנו לחלץ את הגופה ולהעבירה לאמבולנס שלנו שהמתין בכביש מעל הוואדי".

חברתו לשעבר של הטייס המרסק: "הבטיח לבצע מעשה בלתי נשכח"

מארי, חברתו לשעבר של אנדראס לוביץ, טייס המשנה שריסק במכוון את המטוס של חברת ג'רמנווינגס באלפים, אמרה היום לעיתון הגרמני "בילד" כי לוביץ אמר לה בשנה שעברה שברצונו לעשות "מעשה בלתי נשכח". בהתרסקות טיסת 4U9525, שהמריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה, נהרגו 150 נוסעים ואנשי צוות, בהם הישראלי אייל באום.

"יום אחד אני אעשה משהו שישנה את כל המערכת ואז כולם ידעו את השם שלי ויזכרו אותו", טענה שאמר לה. היא הוסיפה כי לוביץ סבל מסיוטים וכי הוא ידע להסתיר היטב מהסביבה את "מה שהתחולל אצלו בפנים".

חלקי גופות חולצו מהמטוס שהתרסק באלפים; "אין גופה אחת שלמה"

מאות חלקי גופות הוצאו מבין ההריסות של מטוס ג'רמנווינגס, שהתרסק בהרי האלפים בשלישי האחרון – כך מסרו אתמול גורמים ממשטרת צרפת הפועלים לחילוץ גופותיהם של 150 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על הטיסה. על פי הגורמים, נמצאו בין 400 ל-600 חלקי גופות.

"לא מצאנו גופה אחת שלמה", אמר קולונל פטריק טורון מהכוחות המתרכזים בעיירה סיין לה-אלפס, הסמוכה לאזור ההתרסקות. לדברי טורון, בני משפחותיהם של הקורבונות העבירו למשטרת צרפת פריטים השייכים להם על מנת שיוכלו לחלץ מהם דגימות DNA, אשר יסייעו להם בזיהוי הגופות.

לפיד לכחלון: "אל תבגוד בבוחר, אל תאפשר יותר מ-18 שרים"

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, פנה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו ליו"ר כולנו, משה כחלון, שעתיד לכהן כשר האוצר בממשלת נתניהו הנרקמת. "אם באמת אכפת לך מכספם של האזרחים, ואתם אתה באמת רוצה להביא שינוי, אתה מוכרח כבר היום להתייצב כחומה בצורה מול כל ניסיון להרחיב את הממשלה ליותר מ-18 שרים", כתב לפיד. "כל שר נוסף יהיה משקולת על התקציב ומשקולת על צווארך", הוסיף.

שר האוצר לשעבר בירך את כחלון על מינויו הצפוי, וכתב כי הוא עומד לשירותו. "בעולם מושלם היו לך עכשיו כמה חודשים להתארגן ולהתכונן, אבל למרבה הצער המבחן הראשון שלך כבר כאן", כתב על הלחצים הצפויים להגדלת מספר השרים בממשלה. "הסיבה היחידה שהם רוצים להגדיל את הממשלה, היא שזה נוח להם מבחינה קואליציונית, אבל שנינו יודעים שבהזדמנות זו הם גם בוחנים אותך. הם רוצים לדעת מה יכולת העמידה שלך מולם, כמה אתה נחוש להגן על האינטרס הציבורי והקופה הציבורית, אם אתה יודע להילחם או שאפשר לכופף אותך כבר ביום הראשון", כתב לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לקראת תאריך היעד: "איראן והמעצמות קרובות להסכם"

איראן ושש המעצמות קרובות להסכם מסגרת שיהווה את הבסיס להסכם ארוך-טווח על תכנית הגרעין של טהראן – כך מסרו הלילה (שבת) גורמים מערביים ואיראניים המעורים במשא ומתן. זאת, על רקע ההתקרבות לתאריך היעד לשיחות ב-31 בחודש. לדבריהם, מסמך מפורט של שניים עד שלושה עמודים עשוי להיחתם בקרוב. עם זאת, הגורמים הבהירו כי עדיין יש סוגיות מרכזיות שטרם נפתרו במסגרת השיחות המתמשכות.

"הצדדים קרובים מאוד לשלב הסופי ועשויים לחתום או להסכים ולהכריז על כך בעל-פה", מסר גורם איראני בכיר המעורב בפרטי המשא ומתן. גורמים נוספים השמיעו דברים טובים, אך הזהירו כי השיחות עדיין עלולות שלא להניב תוצאות ולהיכשל. שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי דן בימים האחרונים בלוזאן שבשוויץ עם עמיתו מאיראן מוחמד ג'וואד זריף על ההסכם המסתמן, ובמהלך סוף השבוע צפויים להצטרף אליהם שרי חוץ נוספים מיתר המעצמות.

נשיא תימן: "החות'ים - בובות של איראן שהורסות את המדינה"

על רקע מבצע "סערה נחרצת" נגד החות'ים בתימן, התכנסו היום מנהיגי מדינות ערב בשארם א-שייח שבמצרים תחת אבטחה כבדה. בפסגת הליגה הערבית השתתף גם הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, שחולץ מארצו ביום חמישי תחת אבטחה סעודית כבדה. האדי תקף את המורדים השיעים וטען כי הם "בובות של איראן שהורסות את המדינה".

האדי פנה לצבא תימן והפציר בו להגן על מוסדות המדינה ולציית להוראות "ההנהגה הלגיטימית". "האחריות שלכם היום היא לשמור על הביטחון ועל היציבות, להגן על מוסדות המדינה ולהוציא לפועל את הוראות הנהגתכם החוקית", דרש הנשיא. לדבריו, המבצע של הקואליציה הסעודית נועד להגן על העם בתימן מפני "התוקפנות".

אחרי ההרעלה ברמת הגולן: פגרים של נשרים נמצאו בנגב

פגר של נשר ושל גוזל נמצאו במהלך סוף השבוע באזור עין עבדת שבנגב. פרט נוסף הועבר אתמול לבית החולים לחיות בר ברמת גן במצב קריטי, אך הוא התייצב לאחר מכן. ככל הנראה, הם אכלו פגר מורעל. לפני שבועיים נמצאו פגרים של ארבעה נשרים ושתי עזניות שחורות בסמוך למושב קשת שברמת הגולן. תפוצת הנשר בישראל ירדה בעשור האחרון בצורה דרמטית וברשות הטבע והגנים עושים מאמצים לבלום את התופעה.

אתמול התגלו שני הפרטים הבוגרים והיום נמצא פגר של גוזל באחד הקנים במסגרת סריקות של פקחי רשות הטבע והגנים. מתחת לפגר נמצאה ביצה ואנשי יחידת החילוץ הר הנגב של משטרת ישראל גלשו בסנפלינג והוציאו אותה. היא הועברה להדגרה באינקובטור מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully