וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שודד עתיקות נתפס "על חם" במחילות חצובות ליד עפולה

27.3.2015 / 3:01

החשוד, שכבר מוכר למשטרה מאירועי גניבות קודמים של עתיקות, נתפס בעודו חוצב בחורבת אנדור שבאזור הכפר נאעורה על מנת לפרוץ לאחד החדרים ולסחור בעתיקות בנות 2,000 שנה. "להיסטוריה של כולנו נגרם נזק"

גבר ניסה לפרוץ למערכת מחילות חצובה בסמוך ליישוב טמרה ולגנוב עתיקות. רשות העתיקות, מערכת וואלה! NEWS
נתפס בשעת מעשה. המחילות החצובות/מערכת וואלה! NEWS, רשות העתיקות

גבר בשנות ה-50 לחייו נתפס אתמול (חמישי) בשעת מעשה, כשפרץ למערכת מחילות חצובה ממזרח לעפולה, כשניסה לאתר עתיקות ולגנוב אותן. המחילה, שנמצאת באתר העתיקות חורבת אנדור וגילה מוערך בכ-2,000 שנה, ממוקמת באזור הכפר נאעורה הסמוך ליישוב טמרה שבו מתגורר החשוד. על פי המשטרה, הוא כבר נעצר בעבר בחשד דומה.

האיש הגיע למקום בשעת לילה כשהוא מצויד בכלי חפירה ובהם פטישון חציבה. הוא הצליח לפרוץ למערכת המחילת ולחפור במעבה האדמה על מנת להגיע לאחד מחדרי המחילה אשר שימש חדר אחסון בעת העתיקה. שם, קיווה החשוד למצוא חפצים קדומים שיוכל למכור בשוק העתיקות.

במהלך פעילות מבצעית של מפקחי היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, בשיתוף פעולה עם מפקחי רשות הטבע והגנים ושוטרי הסיור של משטרת עפולה, נעצר החשוד. הוא עוכב בשטח על ידי השוטרים, ואתמול בבוקר הוארך מעצרו בבית משפט השלום בנצרת.

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
מסתגרים ומחביאים את הפאות: חשש לגורל היהודים בתימן
ההתרסקות באלפים: "ממצא משמעותי" בביתו של טייס המשנה
הישראלי היפה: עשרות התגייסו והפיקו חתונה לזוג יתומים

"נזק גדול ובלתי הפיך"

"להיסטוריה של כולנו נגרם נזק גדול ובלתי הפיך, וכל זאת רק בשל בצע כסף של שודד עתיקות שנראה כי אינו יודע שובע", אמר ניר דיסטלפלד מהיחידה למניעת שוד ברשות העתיקות. "חשוב לדעת שחפירה באתרי עתיקות ללא רישיון ופגיעה בהם היא עבירה חמורה על החוק, שבגינה נקבע בחוק עונש מאסר של עד חמש שנים".

חורבת אנדור היא אתר עתיקות מוכרז ובו שרידים ארכיאולוגים מתקופת המקרא, התקופה הרומית, הביזנטית והעות'מאנית. במקום מעין המצוי בתוך מערה תת קרקעית ומבנים היסטוריים. כמו כן, המקום מזוהה במחקר הארכיאולוגי כאתר המיוחד לסיפור שאול ובעלת האוב.

לפי שנה וחצי הגבר נתפס כשחפר בחורבת ארבל שליד טבריה, אתר עתיקות נוסף, ובימים אלה מתנהל נגדו משפט בנושא. כשנתפס אז, טען שהגיע לשטח רק על מנת לאתר ולקטוף את צמח העכ?ו?ב?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully