וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הישראלי שנהרג: "איך נותנים לטייס כזה להטיס נוסעים?"

26.3.2015 / 18:01

בני משפחתו של אייל באום, שהיה על מטוס הנוסעים הגרמני שהתרסק באלפים, זעמו למשמע הידיעה שלפיה טייס המשנה ריסק את המטוס בכוונה. "אם אלו אכן הנסיבות, מעבר לעצבות ולטרגדיה הנוראית, יש פה הרבה כעס"

צילום מסך

משפחתו של אייל באום, הישראלי בן ה-39 שנהרג בהתרסקות המטוס בהרי האלפים, הביעה היום (חמישי) זעם עם קבלת הידיעה לפיה טייס המשנה ריסק את המטוס בכוונה. "אם אלו אכן הנסיבות, יש פה, מעבר לעצבות ולטרגדיה הנוראית, הרבה כעס - איך נותנים לטייס כזה להטיס נוסעים?", אמרו בני המשפחה לוואלה חדשות. הם עודכנו בעניין גם מכלי התקשורת, אך גם על ידי "לופטהאזנה", חברת האם של "ג'רמנווינגס".

ההתרסקות באלפים - סיקור מיוחד:
מומחים באולפן וואלה: "כשטייס משתגע, גם אלוהים לא יעזור"
התביעה בצרפת: טייס המשנה ריסק בכוונה את המטוס
התרסקות המטוס באלפים: "אחד הטייסים ננעל מחוץ לתא הטייס"

אחות ההרוג בהתרסקות: "חיכה לליל הסדר". באדיבות המשפחה
מתקדמים במטרה להחזיר אותו הביתה. אייל באום/באדיבות המשפחה

למרות התחושות הקשות, בני המשפחה הדגישו כי הם ממתינים לבדיקות הסופיות ומתייחסים לפרסומים כהודעה לא רשמית. לדבריהם, ברגע שיקבלו את דוח התאונה, יוכלו להגיב לגופם של דברים. "המשפחה רוצה לוודא שאכן מדובר במעשה שהוא מעשה 'סוליסטי' של הטייס שלא נבע ממניעים טרוריסטיים, שכן מבחינתם זהו מעשה שמעורר זעם וכעס כבד", נמסר.

הם ביקשו להבהיר כי בראש סדר העדיפויות שלהם כרגע להביא את בנם, שהתגורר בשנים האחרונות בברצלונה, חזרה לישראל. "ההתמדה בחיפושים והזיהוי הוודאי והסופי בראש מעיינינו", אמרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רוברט וליטל באום אביו ואחותו של אייל באום שנהרג בתאונת המטוס באלפים, הוד השרון. מרץ 2015. צילום מסך, יותם רונן
אביו ואחותו של אייל, רוברט באום וליטל באום-בצלאל/יותם רונן, צילום מסך

היום הודיעה התביעה בצרפת כי טייס המשנה, אנדראס לוביץ בן ה-28, איבד גובה בכוונה. במסיבת עיתונאים שכינס נציג התביעה במרסיי, הוא מסר כי לוביץ היה בחיים ונותר לבדו בתא הטייס עד להתרסקות. בצרפת ובגרמניה אישרו כי לוביץ - תושב העיר מונטבאור שבדרום-מערב גרמניה - לא היה חשוד בעבירות טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התובע, בריס רובן, אמר כי טייס המשנה "נשם כרגיל, והיה מודע למה שמתרחש". הוא הבהיר כי "אין ראיות לכך שמדובר במעשה טרור", אך מנגד אמר כי "איני יכול לקרוא לזה התאבדות". לדבריו, זו "שאלה לגיטימית" שניתן לשאול. התובע אמר כי מההקלטות שהועברו לידי החוקרים, עולה כי הנוסעים החלו לזעוק רק ברגעים האחרונים לפני ההתרסקות, מה שעשוי להצביע על כך שההתנגשות בקרקע הייתה "פתאומית ומידית".

אנדראס לוביץ, טייס המשנה של טיסת ג'רמנווינגס. פייסבוק, אתר רשמי
פעולה רצונית. טייס המשנה, אנדראס לוביץ/אתר רשמי, פייסבוק

לדברי התובע, מפענוח נתוני הקופסה השחורה עולה כי טייס המשנה "לא אמר מילה" כאשר הקברניט, פטריק זונדרהיימר, עזב את תא הטייס ויצא לשירותים. "הייתה דממה מוחלטת בקוקפיט". התובע אמר כי טייס המשנה לחץ על כפתור שגרם למטוס להאיץ את צלילתו. "זו הייתה פעולה רצונית", הבהיר. רובין הדגיש כי טייס המשנה לא היה מוכר לתביעה כחשוד בעבירות טרור. כנשאל על מוצאו האתני של הטייס, השיב ברייס כי "מדובר בגרמני".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully