וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס באלפים: "אחד הטייסים ננעל מחוץ לתא הטייס"

לאחר שחולצו הקלטות מתא הטייס, מקווה צוות חקירת התאונה בטיסה 9525 של חברת ג'רמנווינגס שיהיה ניתן לגלות את סיבת התאונה. "אחד מהם יצא, ולא הצליח לשוב. הוא חבט בדלת ולא הייתה תשובה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

צוותי החקירה הצרפתיים הבוחנים את נסיבות התרסקות המטוס של חברת ג'רמנווינגס אמש בהרי האלפים מסרו אתמול (רביעי) כי הצליחו לחלץ את הקלטות הקול מתא הטייס. כעת מקווים החוקרים שיצליחו לגלות את הסיבה להתרסקות המטוס, שעליו היו 150 נוסעים ואנשי צוות. עם זאת, הם לא הצליחו עוד להפיק מידע מההקלטות שעשוי לשפוך אור על נסיבות התאונה הקטלנית.

ראש סוכנות חקירות התעופה של צרפת, רמי ז'וטי, מסר כי ישנם קולות ורעשים בהקלטות תא הטייס, אולם מוקדם עוד להפיק מהם מסקנות. הוא הוסיף כי הוא מקווה שיהיה להם מידע ראשוני תוך כמה ימים, אך הבהיר כי בחינה מלאה של החומרים עלולה להימשך שבועות ואף חודשים. ז'וטי הכחיש את הדיווחים שלפיהם נמצאה הקופסה השחורה השנייה, שמתעדת את נתוני הטיסה.

עוד על התרסקות המטוס
אחותו של אייל שנהרג באלפים: "כל כך חיכה לחגוג איתנו את הסדר"
10 דקות של דממת אלחוט קדמו להתרסקות המטוס בצרפת

מסוק חילוץ בשמי האזור שבו התרסק מטוס של חברת ג'רמנווינגס בהרי האלפים בדרום צרפת, 25 במרץ 2015. AP
מסוק חילוץ בשמי אזור ההתרסקות, אתמול/AP

גורם צבאי בכיר המעורה בפרטי החקירה מסר לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" כי אחד משני הטייסים עזב את תא הטייס לפני שהמטוס החל בצניחתו, ולא הצליח לשוב אליו. הגורם מסר כי התקיימה שיחה "קלילה מאוד" בין הטייסים בתחילת הטיסה, אולם בהמשך אחד מהם יצא ולא הצליח להיכנס שוב. "הבחור בחוץ דופק על הדלת, ואין תשובה", אמר, "ואז הוא חובט בדלת חזק יותר, ואין תשובה. זה ממש נשמע שהוא ניסה לשבור את הדלת".

עם זאת, הבהיר הגורם כי "אנחנו עוד לא יודעים מדוע אחד מהם יצא, אבל אנחנו בטוחים שממש ברגעיה האחרונים של הטיסה, הטייס האחר לבדו ולא פותח את הדלת". מצוות החקירה נמסר כי החוקרים ממשיכים בניתוח קבצי הקול. דוברת הלשכה לחקירות של צרפת, מרטין דל בונו, מסרה: "ברגע שיהיה לנו מידע מדויק, אנו מתכוונים לכנס מסיבת עיתונאים".

לטענת צוות החקירה, המטוס פגע בקרקע באלפים הצרפתיים במהירות גדולה, מה שמרמז על כך שהפיצוץ לא אירע במהלך הטיסה.

טיסה 9525 שהמריאה מברצלונה שבספרד לדיסלדורף שבגרמניה התרסקה אתמול אחרי שבמשך שמונה דקות היא צללה ואיבדה גובה. בין 144 הנוסעים היו 72 אזרחים גרמנים, בהם 16 נערים ששבו מטיול לחילופי תלמידים בברצלונה. 61 נוסעים נוספים היו ספרדים. בין ההרוגים הנוספים היו שלושה בריטים, שלושה אמריקנים ושני עיתונאים איראנים, כמו גם הישראלי אייל באום, שהתגורר בברצלונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא צרפת פרנסואה הולנד, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי באתר ההתרסקות של המטוס של חברת ג'רמנווינגס, 25 במרץ 2015. רויטרס
ראחוי, מרקל והולנד באתר ההתרסקות, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר הגיעו לאתר ההתרסקות בדרום צרפת הנשיא פרנסואה הולנד, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת ספרד מריאנו ראחוי. הם כינסו מסיבת עיתונאים, שבמהלכה אמר הולנד לעמיתיו: "העם הצרפתי עומד לצדכם ברגעים הקשים הללו. נעשה הכול כדי למצוא, לזהות ולהשיב את הגופות למשפחותיהן". הולנד ומרקל אמרו כי הם יעשו כל שביכולתם כדי לגלות את נסיבות התאונה. "פרנסואה, אני רוצה להודות לך בשם מיליונים של גרמנים על הדוגמה שנתת לידידות בין שתי המדינות", הצהירה מרקל.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully