וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא בתקופה העמוסה בשנה: הכרמלית לא תעבוד בחול המועד

26.3.2015 / 18:33

בעקבות תקלה בכבל המניע את הכרמלית, הרכבת התחתית היחידה בארץ, היא תהיה מושבתת בחג הפסח, שבמהלכו מגיעים אלפי תיירים לחיפה. יו"ר הכרמלית: "היה רצון גדול להפעיל את הרכבת בחג"

הכרמלית בחיפה. ויקיפדיה
צילום: יעקב, צילום מסך
יחלפו עוד כמה חודשים עד שתחזור לפעול. הכרמלית/צילום מסך, ויקיפדיה צילום: יעקב

הכרמלית, הרכבת התת-קרקעית של חיפה ואטרקציה תיירותית בפני עצמה, לא תעבוד במהלך חול המועד פסח - אחת התקופות העמוסות בשנה. זאת, בשל תקלה שהתגלתה בכבל המניע את הרכבת לפני שבוע וחצי, אשר תיקונה יימשך הרבה לאחר החג.

בימי חול משתמשים בכרמלית מאות נוסעים ביום ובתקופת חול המועד היה צפוי המספר להכפיל את עצמו פי כמה. אלפי אורחים מגיעים בשבוע זה לחיפה כדי לחוות נסיעה בכלי התחבורה הייחודי לעיר הכרמל וכדי לנוע בין מוקדי התיירות שבעיר - גן האם, המדעטק והעיר התחתית. כמו כן, בחול המועד נערך פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים, שאליו מגיעים מבקרים רבים.

עוד בוואלה! חדשות:
התביעה בצרפת: טייס המשנה ריסק בכוונה את המטוס
שני מאסרי עולם למחבל שדקר למוות ישראלית בגוש עציון
הקשר בין מבצע "סופה נחרצת" בתימן לגרעין האיראני

לפני כשבוע וחצי, בעת נסיעת המבחן היומית שנערכת ב-6:00 בבוקר, עלה חשד לתקלה בכרמלית. בבדיקה נמצאו כמה גידים קרועים בכבל המניע את הכרמלית, ובחברה צפו כי תיקון הכבל יסתיים לפני חג הפסח. אלא שהחברה השוויצרית המייצרת את החלקים השונים של הכרמלית שלחה מומחה מטעמה אשר זיהה כשל משמעותי בכבל המניע והמליץ להחליפו.

הכבל הייחודי מיוצר במפעלים בודדים באירופה. ייצורו נמשך זמן והעברתו לישראל יכולה להיעשות באמצעות אונייה בלבד, בשל משקלו הכבד - 27 טונות. על כן, יחלפו עוד כמה חודשים עד שהכבל יגיע ויותקן, ולא ניתן יהיה להפעיל את הרכבת עד אז.

"הכרמלית עובדת על אפס סיכונים"

עודד דוניץ, יו"ר הכרמלית, הסביר את מקור התקלה ואמר כי "המומחה שהגיע משוויץ ושבדק את הכבל אמר כי יש צורך להחליף צמה בכבל ולאחר מכן המלצתו הייתה להחליף את הכבל כולו. הכרמלית עובדת על אפס סיכונים והחלטנו להחליף את כל הכבל". עם זאת, דוניץ הדגיש כי במידה שהכבל לא היה מוחלף והתקלה הייתה מתרחשת, הדבר היה גורם לעצירת הכרמלית במקום ולא לתרחיש אחר.

"העומס הכי גדול על הכרמלית הוא בפסח והיה רצון גדול להפעיל אותה בחג", אמר דוניץ. לדבריו אף הוחלפו מכונות הכרטוס במכונות חדשות שיפעלו בשיתוף עם מכונות הכרטוס של מערך התחבורה הציבורית בחיפה, אך למרבה הצער ההפעלה המחודשת תידחה.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully