וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: קנסות למאיירים בגין ציור שרמז שארדואן הומו

25.3.2015 / 17:34

העונש נגזר על שני מאיירים של המגזין הסטירי "הפינגווין", בשל קריקטורה שבה מסמן אדם לנשיא מחווה נגד הומואים. בית המשפט המתיק את עונשם המקורי - 11 חודשי מאסר - בשל התנהגות טובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקריקטורה שבגינה הורשעו המאיירים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט בטורקיה גזר על שני מאיירים טורקים קנס בסך 2,700 דולר בגין העלבת הנשיא רג'פ טייפ ארדואן – כך מסר היום (רביעי) המגזין הסאטירי "הפינגווין", שבו עובדים השניים. בית המשפט קבע כי אחד מהאיורים שלהם רמז כי ארדואן הוא הומו, אך הפך את העונש המקורי של בהדיר ברוטר ואוזר איידוגאן שעמד על 11 חודשי מאסר.

השניים נתבעו בעקבות קריקטורה שפורסמה בחודש אוגוסט האחרון בשער המגזין ובה נראה אדם מברך את ארדואן, כשהוא מבצע סימן של עיגול באמצעות האגודל והאצבע המורה. התביעה הוגשה על ידי אזרח שהתלונן כי המחווה, הנפוצה בטורקיה לשם העלבת הומואים, מנוגדת לערכי המוסר של המדינה. עורכי הדין שייצגו את ארדואן בתיק ביקשו כי בית המשפט יעניש את המאיירים בגין "העלבת עובד ציבור". העיתון לא מסר את תגובתו, אולם לפי העיתון המקומי הורייט השניים הכחישו כי הייתה להם כוונה לרמוז שארדואן הוא הומו. העונש הוטל עליהם רוכך בזכות התנהגותם הטובה במהלך המשפט.

ארדואן, שאינו סבלני במיוחד לביקורת כלפיו, נמצא בשלטון כבר יותר מעשור במדינה שבה הומוסקסואליות גלויה אינה מתקבל בברכה. פרט לשני המאיירים, גם מלכת היופי לשעבר של המדינה עלולה להיכנס לכלא לאחר שהעליבה את הנשיא ברשת החברתית וילד בן 13 תושאל החודש בעקבות פוסט שהעלה לפייסבוק נגד ארדואן.

עוד ידיעות מהעולם
תימן מתפרקת: החות'ים מתקרבים לעדן, הממשלה קוראת לפעולה צבאית
סוריה טוענת שהפילה מל"ט טורקי: "שוגר למשימת ריגול"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully