וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: 15 תושבי אשדוד הבריחו אלכוהול ב-36 מיליון שקלים

24.3.2015 / 19:00

הנאשמים, שנעצרו בתחילת החודש, הונו את שלטונות המכס והצליחו להוריד את מחיר הייבוא בתקופה שבה המס החל על אלכוהול עמד על 150%. בנוסף, הם החליפו כמאה אלף בקבוקים באלכוהול מזויף. חלקם הואשמו בסחיטה באיומים והדחה בחקירה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, מכס אשדוד; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(צפו בפשיטת המשטרה על נמל אשדוד, בתחילת החודש)

15 תושבי אשדוד שהבריחו משקאות חריפים לישראל בהיקף של עשרות מיליוני שקלים - כך עולה מכתב האישום שהוגש היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, לאחר שהנאשמים נעצרו בתחילת החודש. כתב האישום מגולל כיצד פעלה החבורה בין השנים 2013-2010 באופן שיטתי להברחת המשקאות, תוך שהונו את שלטונות המכס והסבו נזקי מס. "הנאשמים פעלו יחד בקנוניה חסרת תקדים בהיקפה ובתחכומה, על מנת להנמיך מחירי משקאות אלכוהול ולהבריחם מחוץ לנמל אשדוד, ובכך גזלו מקופת המדינה יותר מ-36 מיליון שקלים", נכתב.

כתב האישום מייחס לנאשמים, חלקם בעלי מחסנים בנמל, עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, עבירות על חוקי מכס ומע"מ, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועוד.

עוד בוואלה חדשות:
מלחמת המשטרה בפדופילים ברשת: עשרות חשודים נעצרו בשבוע
תיק החקירה נגד ח"כ סלומינסקי נגנז בשל חוסר ראיות מספקות
דנינו: יש תשתית להעמדה לדין של בכירים בפרשת ישראל ביתנו

פשיטה לילית של המשטרה על נמל אשדוד, מרץ 2015. חטיבת דובר המשטרה
ערב הפשיטה על הנמל, בתחילת החודש/חטיבת דובר המשטרה

הנאשמים נעצרו בתחילת החודש בתום חקירה שהתנהלה בחלקה באופן סמוי ונערכה בארץ ובחו"ל. החקירה נוהלה בשיתוף פעולה, על ידי חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, מכס אשדוד, יחידת להב 433, היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית וכוח המשימה נמלי ים במשטרה. כמו כן, היא לוותה על ידי פרקליטות מחוז דרום, היחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

מכתב האישום עולה כי בעליהן ומנהליהן של שלוש יבואניות משקאות אלכוהוליים, "רביד א. ניהול", "ח.י.א שירה מסחר" ו- "מאי.זיע", חברו לנותני שירות מסוג עמילות מכס פרטית, יצחק אייל מרצ'י, וילדיו טל ועדי מרצ'י. זאת, באמצעות חברת "טים" - חברה לשירותי מכס. הבעלים חברו לשלושה יחד עם בעלי מחסן רישוי המצוי בעורף נמל אשדוד, על מנת להציג ערך הנמוך מערכה של הסחורה האמיתית שיובאה מחו"ל, כשהם שולטים למעשה באופן מוחלט על כל שלב ושלב בשרשרת העבירות. בכך, שילמו הנאשמים מסי ייבוא מופחתים עבור הסחורה, בתקופה שבה המס החל על אלכוהול עמד על 150%.

נמל אשדוד, 2008. AP
"הנאשמים פעלו יחד בקנוניה חסרת תקדים". נמל אשדוד/AP

בכתב האישום מצוין כי חלק מהנאשמים שיווקו את המשקאות כסחורה שיועדה לאילת ובכך גזלו מהמדינה גם תשלומי מע"מ. כמו כן, על מנת להימנע כליל מתשלום מס, פעלו הנאשמים להחלפתם של כמאה אלף בקבוקים יוקרתיים, באלכוהול מזויף. באמצעות שליטה על המחסן, שהוצהר בבעלותו של אחד הנאשמים, יוסי מלול, אך בפועל נשלט גם על ידי נאשם נוסף, חיים כהן, הסחורה המקורית הוברחה מחוץ למחסן והסחורה המזויפת ננטשה כך שתובל להשמדה מבלי ששילמו עבורה מס.

בנוסף להברחה, ביצעו הנאשמים עבירות הלבנת הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשות לחלט פריטי רכוש מהנאשמים בהיקף זהה. בנוסף, חלק מהנאשמים הואשמו בעבירות של סחיטה באיומים והדחה בחקירה. יחד עם כתבי האישום, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור את הנאשמים המרכזיים בתיק עד תום ההליכים המשפטייםכנגדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully