וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז נגד זיהום האוויר: חצי מהמכוניות הורדו מהכביש

בניסיון לצמצם את זיהום האוויר החמור בצרפת, נאסרה נסיעת כלי רכב שלוחית הרישוי שלהם מסתיימת בספרה אי-זוגית. מאות שוטרים הוצבו ברחבי הבירה במטרה לאכוף את התקנה. ואיך קשורה האקסית של הנשיא?

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

במסגרת תקנות חדשות של הממשלה הצרפתית בניסיון לצמצם את זיהום האוויר ברחבי המדינה, ובעיקר בבירה פריז, נאסרה היום (שני) נסיעת כלי רכב שלוחית הרישוי שלהם מסתיימת בספרה אי-זוגית בעיר. זאת, בעקבות רמות גבוהות במיוחד של זיהום אוויר שנמדדו בפריז בשבועות האחרונים.

לפי שעה, מדובר בצעד חד-פעמי, אולם גורמים ברשויות הצרפתיות רמזו בכמה הזדמנויות כי האיסור עשוי להיות מוארך ביום או ביומיים, או להפוך לנוהל שבועי. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, יותר מאלף שוטרי תנועה הוצבו ברחבי העיר, מוכנים לתת קנסות בסך 22 אירו למי שיפר את הנוהל.

עוד בוואלה חדשות:
המועצה לזכויות אדם דנה בישראל: למה ארה"ב לא משתתפת?
הניסיונות למגר את האבולה יצרו איום חדש, וקטלני הרבה יותר
המרוץ לנשיאות: הסנאטור טד קרוז - הראשון להכריז על מועמדותו

הגבלה על תנועת כלי רכב בפריז בשל זיהום האוויר, מרץ 2015. רויטרס
כביש בפריז, היום/רויטרס

בשנה שעברה, קבע בית המחוקקים הצרפתי כי לממשלה שמורה הזכות להתערב ולהגביל את תנועת כלי הרכב, אם מדד החלקיקים באוויר עולה על 50 מיקרוגרמים למטר מעוקב. עם זאת, יישום החוק לראשונה עורר ויכוחים בימים האחרונים, בעיקר בין ראש עיריית פריז אן הידלגו לשרה לאיכות הסביבה סגולן רויאל.

הידלגו הכריזה ביום שישי על ההגבלות שהוטלו היום, אולם רויאל טענה כי צעד כזה הוא "מתקפת ענישה" נגד תושבי הפרברים. עם זאת, בכלי התקשורת במדינה דווח כי הסכסוך ביניהן הוא על רקע אישי. הנשיא פרנסואה הולנד התערב בעימות, ופסק לטובת הידלגו ונגד רויאל, בת זוגו לשעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הגבלה על תנועת כלי רכב בפריז בשל זיהום האוויר, מרץ 2015. רויטרס
הגבלה על תנועת כלי רכב בפריז בשל זיהום האוויר, מרץ 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully