וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפוף לשימוע: מפקד ימ"ר חוף לשעבר יועמד לדין על מעשה מגונה

23.3.2015 / 0:18

מח"ש הודיעה לניצב-משנה מוטי חריב כי הוא צפוי לעמוד לדין בגין הטרדה מינית של שוטרת כפופה לו בבית מלון. את המעשים המיוחסים הוא ביצע לפי החשד אחרי כנס חירום של המפכ"ל, שעסק בעצירת תופעת ההטרדות המיניות במשטרה

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו במפכ"ל הודף את הביקורת: "כמה ציני אפשר להיות?"

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (ראשון) למפקד לשעבר של היחידה המרכזית (ימ"ר) במחוז חוף של המשטרה, ניצב-משנה מוטי חריב, כי היא שוקלת להעמידו לדין. זאת, בגין חשד למעשה מגונה בשוטרת. ההחלטה היא בכפוף לשימוע שייערך לקצין, שפוטר מתפקידו בידי המפכ"ל יוחנן דנינו בחודש שעבר.

על פי החשד, חריב ביצע את המעשים המיוחסים לו בשוטרת כפופה לו במהלך תפקידו האחרון, וזאת בסיום כנס חירום בנושא הטרדות מיניות שערך דנינו. השוטרת המתנדבת, שאותה פגש בבית מלון, הקליטה אותו – והתיעוד לכאורה הביא לביסוס הראיות נגדו. שבוע אחרי פרסום המקרה, החליט כאמור דנינו באופן אישי לפטר את חריב. בסביבתו של המפכ"ל נדהמו מכך שהמעשה של חריב קרה דווקא בתום הכנס שעסק בדיוק בנושא זה.

עוד על הטלטלה במשטרה
מסתמן: מפקד מחוז ש"י היוצא לא יועמד לדין על עבירות מין
בשל פרשות המין - הוקפאו נופשונים עם לינות
עלה התאנה של דנינו: הקצינות נשלחות לקו האש

נצ"מ מוטי חריב-מפקד ימ"ר חוף. שלומי גבאי
ניצב-משנה מוטי חריב/שלומי גבאי

את שירותו במשטרה, החל חריב בתחנת בית שאן בתפקיד בלש ולאחר שיצא לקורס קצינים, בלט כחוקר משטרה טוב. "הוא ניקה את השטח", אמר מכר שלו. "הוא היה קצין משטרה 'של פעם', אחד שחי את השטח ושלא דופק חשבון לעבריינים. הוא התקדם מלמטה והתגלה בתעוזה ובתחכום. אם החשדות נגדו נכונים והוא יעמוד לדין זה יהיה הפסד גדול למשטרת ישראל". גם התושבים בעיר הביעו הפתעה מדבר הפרשה. "הוא אדם מוערך מאד בעיר וקשה לי לשמוע על כך", אמר תושב בית שאן. לדבריו, חריב הוא חלק ממשפחה ותיקה ומוערכת בעיר.

חריב התקדם ומונה לתפקיד סגן מפקד הימ"ר במחוז צפון, לא לפני שלקח חלק בפיענוח רצח הנערה מעיין בן-חורין בת ה-18 מיובלים, שנרצחה בידי נער בן 17 בשנת 2007. אז, עמד חריב בראש צוות חקירה מיוחד וקיבל הערכה רבה על כך. בשנת 2009, עם הגשת כתב אישום נגד העבריין מיכאל מור בשל איומים על שוטרים ושופטים, קיבל גם חריב איומים ממנו וכך גם מפקד הימ"ר, שמואל בוקר, ומפקד המחוז, תת-ניצב מנחם חבר. מור אמר בשיחות שצוטטו בכתב האישום, על שלושת קציני המשטרה: "שלושתכם, יא מניאק, לא אשכח אתכם בחיים, יא בני שרמוטה". חריב המשיך בקו שלו כשוטר מצליח, ומונה למפקד תחנת המשטרה בעירון, ולפני 4 חודשים מונה למפקד ימ"ר חוף – מהתפקידים היוקרתיים במחוזות הצפון.

עם פרסום החשדות, נדהמו שוטרי הימ"ר. "האווירה מאד לא פשוטה. אפשר לומר אפילו שיש אווירת נכאים", אמר שוטר במחוז, אשר לא מזמן גם מפקדו, ניצב דותן, נעצר ופוטר. "ההרגשה היא שהמחוז מתפורר ושחייבים מבוגר אחראי שייקח את העניינים לידיים ויעשה כאן סדר". שוטר אחר הוסיף: "התקווה היא שזה ייעצר ושלא יתברר, חס וחלילה, שהיו מקרים נוספים. זה באמת יהיה תוהו ובוהו". שוטר נוסף במחוז, שמכיר את ניצב-משנה חריב באופן אישי, אמר כי הוא מתקשה להאמין בחשדות. לדבריו, "מדובר באדם ערכי ואיש ברמה גבוהה מאד. קצין מקצועי שלאורך הקריירה שלו עשה עבודת מעולה".

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully