וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב מברוקלין ספד לילדיו: "איבדתי את הכול באש"

23.3.2015 / 0:14

יוסי לנדאו, ישראלי המתנדב בזק"א, שהה בברוקלין כאשר הכתה הטרגדיה בבית משפחת ששון. בראיון לדב גיל-הר באולפן וואלה חדשות הוא נזכר ברגעים שהיה מעדיף לשכוח מהשריפה: "זה החזיר אותי לאסון של משפחת שאער ברחובות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

יוסי לנדאו, ישראלי המתנדב בזק"א ונמצא כעת בארצות הברית, שמע במקרה על השריפה שפרצה שלשום (שבת) בבית משפחת ששון בברוקלין, ומיהר למקום. "כשהגענו, זה היה בשיא האירוע", סיפר בראיון לדב גיל-הר באולפן וואלה חדשות. "מה שראינו היה את האסון הגדול - מוציאים שבע גופות מהבית, וידענו שאנחנו הולכים לראות מקרה שלא ראינו, לפחות לא על אדמת ארצות הברית".

המראות הקשים הזכירו לו חוויות מתפקידו שהיה מעדיף לשכוח. "זה החזיר אותי אחורה", סיפר. "לפני שלוש שנים, באותה שבת ובאותה פרשת שבוע, ברחובות, נשרפה משפחת שאער, אבא וחמישה ילדים".

עוד בוואלה חדשות:
7 הילדים שנספו בשריפה בברוקלין ייקברו מחר בירושלים
7 ילדים ממשפחה יהודית נספו בשריפה בברוקלין
צפו: צעירים במתקפה אנטישמית על בית כנסת בלונדון

שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015. רויטרס
זירת השריפה בברוקלין, אתמול/רויטרס

"זה אסון גדול", הוסיף. לנדאו סיפר שמצבה של הבת ששרדה את האירוע השתפר מעט. הוא הוסיף כי אחר הצהריים הועברו הגופות מברוקלין לשדה התעופה קנדי, שם יעלו על טיסת אל-על לישראל.

השריפה פרצה בשעה 00:30 (שעון מקומי). לזירה הוקפצו יותר ממאה כבאים, שהצליחו לבסוף להשתלט על הלהבות, אולם את הילדים שנלכדו בלהבות - יעקב בן חמש, שרה בת שש, משה בן שמונה, יהושע בן עשר, רבקה בת 11, דוד 12 ואליאן בת 16 - לא ניתן היה להציל. מחקירת כוחות הכיבוי עלה כי הסיבה לפרוץ השריפה היא תקלה בפלטת החימום לשבת שדלקה באותה שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"כל ילד היה הטוב ביותר והיפה ביותר בעולם"

גייל ששון, אם המשפחה, תכננה לצאת יחד עם ילדיה מחוץ לעיר בסוף השבוע שבו אירע האסון, אולם נמנעה מכך בשל מזג האוויר הסוער. הערב התקיים טקס אשכבה לילדי המשפחה בניו יורק, בהשתתפות אלפי חברי הקהילה החרדית. מחר צפויה להתקיים הלוויית הילדים בהר המנוחות בירושלים ואב המשפחה, גבריאל ששון צפוי להשתתף בה.

במהלך הטקס, ספד האב לילדיו, הזכיר את שמותיהם וקרא להם "מלאכים". הלוויה התקיימה בברוקלין ובמהלך ההספד התייפח האב: "היו להם פנים של מלאכים", אמר, "השם יודע כמה אני אוהב אותם. אנשים שוכחים מה חשוב בחיים. הילדים שלי היו הכי טובים, כל ילד היה הטוב ביותר והיפה ביותר בעולם". ששון אמר כי ילדיו הם קרבן ציבור, "איבדתי את הכול באש. שבעה כבשים טהורים, אלה הם שבעת הילדים שלי".

כשהזכיר את שמות ילדיו הוא התייפח בבכי. "שמות רבים מדי", אמר, "הם שבעה כבשים טהורים, אין שום דבר אחר לומר. יש רק דרך אחת לשרוד את זה. להיכנע בצורה מוחלטת ולהבין שהרצונות שלנו קטנים בהשוואה למה שהקדוש ברוך הוא מתכנן".

חבר בית המחוקקים, דב הייקינד, סיפר ל"ניו יורק פוסט": "גייל תכננה להביא את שמונת ילדיה להוריה בניו גרז'י בזמן שבעלה השתתף בכנס במנהטן. ואז זה קרה. זה אסון שלא ייאמן".

(עדכון ראשון: 22:30)

טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015. AP
טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015/AP
טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015. AP
טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015/AP
טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015. AP
טקס אשכבה לילדי משפחת ששון שנספו בשריפה בברוקלין, מרץ 2015/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully