וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הילדים שנספו בשריפה בברוקלין ייקברו מחר בירושלים

22.3.2015 / 12:04

אלון דרעי, תושב ירושלים וחבר של אב המשפחה ששבעה מילדיה – יעקב, שרה, משה, יהושע, רבקה, דוד ואליאן – נספו בשריפה שפרצה בביתם, סיפר כי המשפחה תכננה לשוב לישראל. "לא יודע איך אפשר להמשיך הלאה", אמר בעצב. ראש העיר ניו יורק: "זו טרגדיה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

ארונותיהם של שבעת האחים שנספו אתמול בשריפה שפרצה בבית המשפחה בברוקלין שבארצות הברית יובאו היום (ראשון) לישראל. הרב דניאל וייצמן, ידיד המשפחה, מסר כי ארונותיהם יועלו על טיסה בשעה 19:00 (שעון ישראל) וכי הלווייתם וקבורתם תתקיים מחר בצהריים בירושלים. אם המשפחה, גייל בת 45, ואחת מבנותיה, ציפורה בת 14, ניצלו מהשריפה ונלקחו לטיפול בבית חולים מקומי כשהן במצב אנוש. אב המשפחה, שלא היה בבית בעת האירוע, צפוי להשתתף בהלוויה, בהתאם למצבן הרפואי של האם והילדה.

שישה מתוך שבעת ילדי משפחת ששון מברוקלין, מרץ 2015. פייסבוק, צילום מסך
רבקה בת ה-11/צילום מסך, פייסבוק

תושבי שכונת רמת אשכול שבירושלים, שבה התגוררה בעבר משפחת ששון, התקשו לעכל את הבשורה המרה. אמש התקיימה בשכונה עצרת תפילה לרפואת האם ואחת מבנותיה, בת 14, אשר מאושפזות בבית החולים במצב אנוש. "אני מכיר אותם 18 שנה", אמר לוואלה חדשות אלון דרעי, חברו של אב המשפחה, שלמרבה המזל לא היה בבית בעת האירוע. "מדובר במשפחה טובה, חמה ואוהבת. הילדים היו כל כך חמודים", אמר בעצב.

דרעי סיפר כי המשפחה התגוררה בישראל למשך תקופה ארוכה ורק לא מזמן נסעו לניו יורק. "הם תכננו לחזור לגור בישראל", ציין דרעי. "אי אפשר להסביר את זה, זה משהו לא יאומן. אני מקווה שנתעורר בצביטה מהחלום המר הזה. זה כמו הסיפור של חנה שהקדישה שבעה בנים. אנחנו עוד לא יודעים איך אפשר להמשיך הלאה ממקרה כזה, נקווה שהקדוש ברוך הוא ייתן לנו כוח".

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה: נפעל תחת ההנחה שנתניהו מתנגד למדינה פלסטינית
ירדן: תיירת ישראלית כבת 60 נהרגה בתאונת צלילה בעקבה
שר החוץ של בריטניה: יש "התקדמות ניכרת" בשיחות הגרעין

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015. רויטרס
"האש התפשטה במהרה", הבית השרוף בברוקלין/רויטרס

השריפה פרצה בשעה 0:30 (שעון מקומי). לזירה הוקפצו יותר ממאה כבאים, שהצליחו לבסוף להשתלט על הלהבות, אולם את הילדים שנלכדו בלהבות - יעקב בן חמש, שרה בת שש, משה בן שמונה, יהושע בן עשר, רבקה בת 11, דוד 12 ואליאן בת 16 - לא ניתן היה להציל. מחקירת כוחות הכיבוי עלה כי הסיבה לפרוץ השריפה היא תקלה בפלטת החימום לשבת שדלקה באותה שעה.

ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, הגיע אתמול לזירת האירוע. "מדובר בטרגדיה", אמר דה-בלאזיו והוסיף: "זה כל כך כואב, כל כך קשה". גורם מכוחות הכיבוי בניו יורק אמר כי במשך זמן מה בערה האש במטבח מבלי שאף אחד מבני המשפחה שם לב. לדבריו, כאשר הלהבות הגיעו למדרגות שהובילו לקומה השנייה, שם ישנו בני המשפחה, התפשטה האש במהרה.

שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015. רויטרס
כוחות הכיבוי שהגיעו למקום/רויטרס

"שמעתי את הילדה צועקת: 'אמא, תעזרי לי'"

הת'ר, בת דודתה של אם המשפחה, סיפרה לניו יורק טיימס כי היא שמעה על השריפה בחדשות. "זה היה הבית שאליו הייתי הולכת בכל יום", אמרה הת'ר. "ראיתי את הכתובת, כמעט התעלפתי". הת'ר אמרה כי בת דודתה היא "אישה טובה מאוד שנותנת לכולם כוח. איך היא הולכת להתמודד עם הבשורה?", תהתה.

לדברי עדי ראייה לאירוע, האמא, יחד בתה, קפצו מחלון הקומה השנייה וכך ברחו מהלהבות. "היא קפצה מהחלון והייתה שרופה לגמרי", סיפר דייר בבית שכן לעיתון "ניו יורק דיילי ניוז". "שמעתי אותה צועקת – 'הילדים שלי בפנים, תוציאו אותם החוצה'".

אנדרו רוזנבלום, שכן של המשפחה, סיפר כי הלהבות כיסו את החלון של הקומה השנייה ועשן היתמר מעל הבית עד שלא ניתן היה לראות אותו. "שמעתי ילדה צועקת מתוך הבית: 'אמא, אמא, תעזרי לי', סיפר רוזנבלום בצער.

עדכון ראשון: 07:46

שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015. רויטרס
שרידי הבית שנשרף בברוקלין/רויטרס
שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ לבית שבו נספו שבעה ילדים חרדים בברוקלין, ניו יורק, 21 במרץ 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully