וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע הקטלני בבירה – ארה"ב פינתה את כוחותיה מתימן

כמאה אנשי הכוחות המיוחדים של הצבא האמריקני פונו לאחר שקרוב ל-160 בני אדם נהרגו בהתקפות טרור במדינה בסוף השבוע האחרון. היום תתכנס מועצת הביטחון של האו"ם לדון במצב בתימן בעקבות בקשתו הדחופה של הנשיא

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל
מאות בני אדם נהרגו ומאות נוספים נפצעו בפיגועים בשני מסגדים בבירה. רויטרס
צנעא, יום שישי האחרון/רויטרס

ארצות הברית פינתה את את הכוחות האמריקנים שעוד פעלו בתימן – כמאה אנשי הכוחות המיוחדים של הצבא – בשל המתיחות הרבה במדינה, כך הודיעה (ראשון) מחלקת המדינה האמריקנית שהגדירה את המהלך כ"רילוקיישן זמני".

החלטה זו מגיעה לאחר ש-137 בני אדם נהרגו ו-350 נוספים נפצעו ביום שישי כשארבעה מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם בשני מסגדים בבירה צנעא. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לקח אחריות על הפיגועים אך ארצות הברית קבעה כי לא ניתן לאשר בשלב זה שאכן מדובר בזרוע של הארגון.

עוד בנושא:
142 הרוגים בשני פיגועי התאבדות של דאעש במסגדים בתימן
האם דאעש באמת אחראי לפיגועים הקטלניים בתוניסיה ותימן?
נשיא תימן נמלט ממעצר הבית: "אני עדיין השליט"

פיגוע שאירע בשני מסגדים השייכים לחות'ים השיעים בצנעא, בירת תימן, מרץ 2015. רויטרס
זירת הפיגוע הכפול בצנעא/רויטרס

בנוסף, כמה שעות לאחר הפיגוע בצנעא נהרגו כעשרים חיילים תימנים בעיר אלחוטה, על ידי לוחמי אל-קאעדה שהשתלטו על העיר למספר שעות – כך לפי רשת אל ג'זירה. העיר אלחוטה, בירת מחוז לחג' בדרום תימן, מרוחקת 30 קילומטרים בלבד מהיכן שקבע נשיא תימן, עבד רבו מנסור האדי, את מקום מושבו הזמני מאז נאלצו הוא וממשלתו לברוח מצנעא שנשלטת כעת בידי הכוחות החות'ים.

היום תיפגש מועצת הביטחון של האו"ם לדון במצב הביטחוני המידרדר בתימן לאחר שהנשיא האדי פנה למועצה בבקשה לנקוט "בכל האמצעים הזמניים כדי לעצור את התוקפנות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully