וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי מדבר על התקדמות לקראת הסכם הגרעין

קרי מדבר על התקדמות לקראת הסכם הגרעין, הבית הלבן מפקפק במחויבות נתניהו להליך מדיני, האיחוד האירופי טוען שירושלים על סף פיצוץ שכמותו לא נראה מאז האינתיפאדה השנייה ושתי תאונות אופנוע קשות. כותרות סוף השבוע

קרי: "עשינו התקדמות אמיתית לקראת הסכם גרעין עם איראן"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי התייחס היום (שבת) במסיבת עיתונאים בלוזאן שבשוויץ לשיחות הגרעין עם איראן ואמר כי בימים האחרונים הושגה "התקדמות אמיתית" בין הצדדים, אך עדיין נותרו פערים. "עדיין לא הגענו לקו הסיום", הוסיף והדגיש כי המעצמות "מאוחדות במטרתן לוודא שתכנית הגרעין של איראן מיועדת לצורכי שלום".

בדבריו רמז קרי לדברי שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, שהבהיר כי ארצו מעוניינת שהסכם הגרעין יבטיח שאיראן לא תוכל לפתח פצצה. "צרפת רוצה הסכם, אבל הסכם איתן שמבטיח כי לאיראן תהיה גישה לאנרגיה גרעינית למטרות אזרחיות, אך לא לפצצת אטום", אמר פביוס בריאיון לתחנת רדיו צרפתית. היום ייפגשו שני שרי החוץ בלונדון עם שרי חוץ של מעצמות נוספות.

הבית הלבן: לא ברור אם נתניהו מחויב לפתרון שתי המדינות

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש שלשום את התנגדותו להקמתה של מדינה פלסטינית, עליה הצהיר לפני הבחירות, התייחס אמש לדברים דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, ואמר כי לא ברור מהם עמדותיו האמיתיות של נתניהו ושל הממשלה שירכיב. לדבריו, נתניהו לא הבהיר את עמדתו בנוגע לפתרון שתי המדינות במהלך שיחת עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שהתקשר לברך אותו על ניצחונו בבחירות.

"יש חשיבות למלים", אמר ארנסט במהלך תדרוך לעיתונאים. "כאשר ראש ממשלת ישראל מבטיח כמה ימים לפני הבחירות, כשהעולם כולו צופה, שלא תקום מדינה פלסטינית כל עוד הוא ראש הממשלה - מועלות ספקות ברורות בנוגע להתחייבותו לפתרון שתי המדינות, אשר נתמך על ידי הדמוקרטים והרפובליקנים במדינה, ואף על ידי מנהיגים ישראלים קודמים".

ארנסט אמר כמה פעמים במהלך התדרוך כי ארצות הברית תיאלץ לבחון אם תעמוד לצד ישראל בהתנגדות להחלטה באו"ם הקוראת להקמת מדינה פלסטינית. לדבריו, בעבר בוושינגטון התנגדו להחלטה שכזו, תוך טיעון שיש להגיע לפתרון שתי המדינות באמצעות משא ומתן. "הדבר היחידי שהשתנה הוא שבת בריתנו בשיחות, ישראל, אותתה שהיא אינה מחוייבת לפתרון שתי המדינות", הדגיש ארנסט.

142 הרוגים בשני פיגועי התאבדות של דאעש במסגדים בתימן

לפחות 142 בני אדם נהרגו ו-351 נוספים נפצעו אתמול לאחר שארבעה מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם בשני מסגדים בצנעא, בירת תימן. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לקח אחריות על הפיגועים, אולם על פי דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, ארצות הברית אינה יכולה לאשר בשלב זה כי הארגון הסוני הוא זה שעומד מאחורי הפיגועים.

לפי דיווחים שהגיעו לרשת אל-ערביה, המסגדים משמשים בעיקר את החות'ים השיעים, אשר השתלטו על הבירה ובפברואר האחרון הכריזו על שליטתם המלאה בתימן. אחד הפיגועים אירע במסגד בדר שבדרום צנעא. לפי הדיווח, מחבל מתאבד אחד התפוצץ בתוך המסגד ולאחר מכן התפוצץ מחבל נוסף בסמוך לכניסה, בעת שהמתפללים ברחו מהמקום. שני מחבלים נוספים פוצצו את עצמם במסגד אל-חשוש שבצפון הבירה. בתי החולים בצנעא קראו לתושבים להגיע ולתרום דם על מנת לסייע בטיפול בנפגעים.

האיחוד האירופי: ירושלים בנקודת רתיחה כמו באינתיפאדה השנייה

יומיים לאחר היוודע תוצאות הבחירות בישראל, ובעיתוי שכנראה אינו מקרי, פרסם אתמול עיתון "הגרדיאן" הבריטי דוח של האיחוד האירופי בנושא ירושלים, שבו נטען כי הקיטוב והאלימות בעיר הגיעו לנקודת רתיחה שכמותה לא נראתה מאז סוף האינתיפאדה השנייה. הדוח ממליץ על סנקציות של האיחוד נגד ישראל על רקע המשך הבנייה במזרח העיר - המהווה, לטענת מחבריו, גורם עיקרי שמלבה את המתיחות.

הדוח, שמוגש על ידי ראשי נציגויות האיחוד בירושלים, מפרט את עלייתו בשנה האחרונה של "מעגל קסמים של אלימות שמאיים על קיומו של פתרון שתי המדינות". אותו מעגל אלימות, נכתב, נגרם בין היתר על ידי בנייה "עקבית" של ישראל ב"מקומות רגישים" בירושלים. בנוסף, מצוינת גם המתיחות בהר הבית - שנגרמה עקב "הקצנה" בשני הצדדים. גם הריסות בתים ופעולות נוספות של כוחות הביטחון נגד מפגינים פלסטינים מצוינים כגורמים למצב הנפיץ.

בין היתר, מוגדרת ירושלים בדוח כ"אחד הנושאים הבעייתיים ביותר" במזרח התיכון. "המתח, אי-האמון והאלימות בשנה האחרונה הגיעה לרמה גבוהה במיוחד". בדוגמאות לאותו מצב נפיץ מצוינת חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, הפיגוע בבית הכנסת בעיר, פיגועי הדריסה השונים ויידויי אבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האו"ם גינה פגיעת ישראל בנשים - והתעלם מהמצב בסעודיה ואיראן

שיא חדש של צביעות באומות המאוחדות: אירוע פסגה של הוועדה למעמד האישה באו"ם, שנערך בשבוע האחרון במטה הארגון, הסתיים עם החלטת גינוי נגד ישראל - מבלי להתייחס לאף מדינה אחרת בעולם. ישראל גונתה על ידי הוועדה בשל "פגיעה בנשים פלסטיניות החיות בגדה המערבית". עם זאת, מדינות אחרות שבהן החקיקה בתחום מעמד האישה הינה מהנחשלות בעולם, כגון איראן, סוריה וסעודיה, כלל לא הוזכרו.

ההחלטה שהתקבלה בסיום הכינוס, אשר הוגשה בשם הפלסטינים על ידי קבוצת המדינות המתפתחות באו"ם, הטילה על ישראל את האחריות לפגיעה בנשים הפלסטיניות. המדינה היחידה שהגנה על ישראל בהצבעה והתנגדה להצעה הייתה ארצות הברית. מדינות אירופה נמנעו, ושאר המדינות שלקחו חלק בוועדה הצביעו בעד. האירופים נמנעו כיוון שמצד אחד, הם מסכימים עם הביקורת על ישראל בנוגע לכיבוש בשטחים, אך מצד שני, הם רצו למחות על כך שישראל "מסומנת" על ידי הוועדה לשלילה, וכל שאר המדינות בעולם שפוגעות בזכויות האישה, כלל אינן מוזכרות.

רוכב אופנוע החליק ונהרג ליד ערד, אחר נפצע ליד אשקלון

רוכב אופנוע כבן 32 נהרג היום בתאונת דרכים בכביש 31 סמוך ליציאה מערד לכיוון ים המלח. ממד"א נמסר כי הגבר החליק עם אופנועו כחצי קילומטר מערד, התהפך, וכתוצאה מכך נהרג. חובשים ופרמדיקים שהגיעו למקום העניקו לו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותו. חוקרי אגף התנועה הגיעו והחלו בבדיקת נסיבות התאונה.

כשעה קודם לכן נפצע באורח קשה רוכב אופנוע כבן 35 בתאונה עצמית בקיבוץ שדה יואב שליד אשקלון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול במקום ופינו אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע עם חבלת ראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully