וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זהו דג המים המתוקים הגדול ביותר בעולם?

שיא חדש לתאילנדים? נמצא דג טריגון עצום שמאיים לתפוס את מקומו של השפמנון כדג הגדול ביותר שנמצא אי פעם במים מתוקים. תראו

אהבתם? תנו לנו לייק

הטריגון הגדול ביותר בעולם. פייסבוק, Jeff Corwin, צילום מסך
דג הטריגון שאורכו 4 מטרים/צילום מסך, פייסבוק, Jeff Corwin

תאילנד היא לא רק מקום הנופש האולטימטיבי למשוחררי צה"ל - היא גם ביתם של כמה מדגי המים המתוקים הגדולים ביותר בעולם. המדינה מחזיקה בשיא עולם בקטגוריית דג המים המתוקים הגדול ביותר, הודות לשפמנון עצום שנתפס ב-2005, שאורכו הגיע ל-2.7 מטרים ומשקלו 294 קילוגרמים. עכשיו, כך מסתמן, יש מי שצפוי לקחת לשפמנון את המקום הראשון: דג טריגון ממין נקבה שמגיעה לאורך של לא פחות מ-4 מטרים, לרוחב של 2.5 מטרים ולמשקל של - פחד אלוהים - כמעט 800 פאונד (שהם כ-360 קילוגרמים).

נשיונל ג'יאוגרפיק מדווח כי דגת הטריגון, שנתפסה במיי נהר הקלונג, הגיעה לממדים עצומים בזכות הריונה. מנחה הטלוויזיה ג'ף קורווין, שמצלם עבור ABC תכנית בשם "תעלומות האוקיינוס של ג'ף קורווין" עזר ללכוד את דג הטריגון וירחיב אודותיה בפרק הבא בסדרה שלו.

צפו בג'ף קורווין מסביר על התגלית שלו

הווטרינר והפרופסור ננטריקה צ'אנסו היה בין החוקרים שעזרו למצוא את הדג הזה לראשונה כבר ב-2009, אז היא נמדדה לראשונה גם בגלל גודלה העצום. מאז הפעם ההיא, היא גדלה בעוד 2.5 מטרים, אך איבדה כמעט 30 סנטימטרים מהזנב שלה (דבר שנפוץ מאוד אצל הטריגוניים). לטענתו, הריונה מעניק תקווה לשימור הזן שהולך ונכחד, אם כי הוא הביע חשש שבגלל הזיהום הרב שבנהר - יתכן שהזן לא ישרוד לאורך זמן. לאחר המדידות, החוקרים שחררו את הדג חזרה לטבע.

הטריגון הגדול ביותר בעולם. פייסבוק, Jeff Corwin, צילום מסך
נראה כמו כרית פלוצים ענקית/צילום מסך, פייסבוק, Jeff Corwin

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully